Zajímavosti (45)
Memphiská kráska (1990)
- Snímek produkovala Catherine Wyler, dcera režiséra Williama Wylera, jenž poslední misi Memphiské krásky zaznamenal v dokumentárním filmu Příběh létající pevnosti (1944). (D.Moore)
Vykoupení L.B. Jonese (1970)
- Wyler věděl, že podobně kontroverzní dílo nemůže mít velký divácký úspěch, ale svého snímku si i po letech cenil. Vykoupení L.B. Jonese se celkem pochopitelně stalo jediným opravdovým propadákem v celé Wylerově tvorbě, ale část odborné kritiky, která se zcela neshodla na jeho kvalitách a vytýkala mu především akcentované násilí, už tehdy rozpoznala jeho výjimečnost. Kontroverzní přijetí filmu ve zjitřené době mělo mj. za následek zákaz jeho promítání na amerických vojenských základnách v Evropě. Dnes můžeme říci, že toto nekompromisní drama patří k nejsilnějším režisérovým titulům a v dobovém kontextu se jeví nepochybně jako odvážný počin. (Zdroj: Letní filmová škola)
Pan doktor a jeho zvířátka (1967)
- Původně byly zvažování režiséři John Huston, Vincente Minneli či William Wyler. Hustona odmítl producent, Minneli byl vyškrtnut ze seznamu pro svou konvenčnost a Wylerovi zlomila vaz jeho vášeň v točení opakovaných záběrů, což s ohledem na rozpočet snímku nepřicházelo v úvahu. (Epistemolog)
Jak ukrást Venuši (1966)
- William Wyler najskôr zvažoval, že vo filme nadviaže na Prázdniny v Ríme (1953), pričom hlavnú mužskú rolu by rovnako hral Gregory Peck. (TheRoller)
Jak ukrást Venuši (1966)
- Postavu Lelanda měl být původně ztvárnit George C. Scott, ale byl vyhozen režisérem Williamem Wylerem, protože přišel pozdě hned první den natáčení. Lelanda nakonec hrál Eli Wallach. (facojurka)
Sběratel (1965)
- Wyler pracoval se dvěma štáby, s britským v exteriérech hrabství Kent a okolí Londýna a s americkým v hollywoodském studiu společnosti Columbia, kde vznikla podstatná část snímku. Celé natáčení probíhalo víceméně chronologicky, především kvůli malým hereckým zkušenostem Samanthy Eggarové, jejíž zářivě rudé vlasy také Wylera přesvědčily o nutnosti použití barevného materiálu. (Zdroj: Letní filmová škola)
Sběratel (1965)
- Wyler provedl oproti předloze jednu zásadní změnu, a sice eliminoval její duální perspektivu (v knize je dívčina linie příběhu vyprávěna formou nalezeného deníku), aby mohl zaujmout objektivnější stanovisko. Jinak vytvořil celkem věrnou adaptaci, odehrávající se prakticky v jediném prostředí odlehlého venkovského domu pouze mezi oběma protagonisty. (Zdroj: Letní filmová škola)
Spartakus (1960)
- Kirk Douglas chcel hrať titulného hrdinu vo filme Ben Hur (1959), ale režisér William Wyler chcel, aby túto rolu stvárnil Charlton Heston. V neskorších rokoch sa Douglas priznal, že tento film (Spartakus) natočil, aby ukázal Wylerovi a jeho spoločnosti, že dokáže natočiť rímsky epos, ktorý by sa mohol rovnať filmu Ben-Hur. (westerns)
Ben Hur (1959)
- Perfekcionista William Wyler asi nebol zrovna chápavým pánom za kamerou. Charlton Heston (Judah Ben-Hur) neskôr spomínal, ako ho režisér nútil niekoľkokrát opakovať jednoduchú scénu, keď prechádza izbou. Po ôsmom repete sa herec osmelil a spýtal sa, čo robí zle. Dostalo sa mu odpovede, že dobrý bol iba prvý pokus, kedy Heston cestou cez miestnosť kopol do hrnca a ozval sa pri tom zvuk. Herec si však myslel, že to kopnutie je zle a v ďalších záberoch sa mu schválne vyhýbal. (classic)
Ben Hur (1959)
- Během natáčení si William Wyler všiml, že jednomu z komparzistů chybí ruka. Využil toho a natočil scénu, kdy muž bez ruky vylézá z podpalubí galeje. (HellFire)
Ben Hur (1959)
- William Wyler nebyl schopen přinutit Charltona Hestona (Judah Ben-Hur) k pláči. Proto si Heston při pláči pokaždé zakrývá oči. (HellFire)
Ben Hur (1959)
- William Wyler dostal za režii 1 milion amerických dolarů. To byla v té době rekordní částka. (Kulmon)
Velká země (1958)
- Herci sa počas natáčania všelijako zabávali - hraním kariet (Jean Simmons a William Wyler), skicovaním (Charlton Heston), hraním šachu (Gregory Peck a Burl Ives) a organizovaním pretekov korytnačiek (Charlton Heston a Carroll Baker). (westerns)
Velká země (1958)
- Podľa Gregoryho Pecka, po použití siedmich scenáristov, on a režisér Wiliam Wyler zostali nespokojní so scenárom, ale finančné záväzky ich prinútili pokračovať v produkcii. (westerns)
Velká země (1958)
- Režisér Wiliam Wyler absolútne nenávidel hudbu Jeroma Morossa, ktorú zložil pre tento film, a trval na najatí iného skladateľa. Ale diváci boli tak nadšení z hudby, najmä z tej úvodnej, že hlavná hviezda a koproducent Gregory Peck presvedčil Wylera, aby ustúpil. Tak sa nakoniec aj stalo a Moross bol nakoniec nominovaný na Oscara za najlepšiu hudbu. (westerns)
Velká země (1958)
- Gregory Peck a režisér William Wyler sa pred pár rokmi spriatelili a dobre si rozumeli pri natáčaní filmu Prázdniny v Římě (1953), no počas natáčania filmu Velká země (1958) sa opakovane pohádali. Po tom, čo Peck jedného dňa po zúrivej hádke odišiel z natáčania, Wyler novinárom povedal: "Už by som s Peckom nerežíroval žiadny ďalší film ani za milión dolárov." O tri roky neskôr sa predsa len obaja zmierili, no ale spolu už ďalší film nenatočili. (westerns)
Velká země (1958)
- Charlton Heston (Steve Leech) zpočátku roli předáka na ranči odmítal, jelikož ji považoval za málo významnou. Jeho agent ho však přesvědčil, že natáčení bude stát za to už jen kvůli možnosti spolupracovat s Gregorym Peckem (James McKay) a Williamem Wylerem. (džanik)
Velká země (1958)
- Režisér William Wyler podle Gregoryho Pecka (James McKay) film zamýšlel jako levicovou alegorii Studené války. (džanik)
Přesvedčení (1956)
- Povídky Jessamyn Westové o životě kvakerské rodiny se po svém vydání v roce 1945 měly stát příštím projektem Franka Capry, ale režisér usoudil, že poválečné politické klima není vhodnou dobou pro příběh lidí, jejichž pacifistické přesvědčení prochází v době občanské války zatěžkávací zkouškou. William Wyler se k hotovému scénáři dostal s odstupem několika let a zaujala ho právě situace, do níž se dostávají lidé z mírumilovné náboženské komunity, odmítající jakékoli násilí, když se jejich domovy ocitají v přímém ohrožení a je třeba je ochránit. (Zdroj: Letní filmová škola)
Prázdniny v Římě (1953)
- Keďže film sa točí okolo princeznej, Paramount sa musel dohodnúť s britskou vládou, že vo filme nebude žiadny náznak, že by postava Audrey Hepburnovej mala nejaký vzťah k britskej kráľovskej rodine – najmä princeznej Margaret. William Wyler musel pre film nakrútiť celú scénu, len aby bolo jasné, že postava Hepburnovej nie je britská princezná. (Arsenal83)
Související novinky
LFŠ ocení Hynka Bočana a Milana Lasicu
Letní filmová škola Uherské Hradiště, která se letos koná v termínu 26. července až 4. srpna, přivítá dva významné představitele česko-slovenské kinematografie – režiséra Hynka Bočana a herce Milana… (více)
Všechny cesty vedou do Varů
Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary svůj 42. ročník odstartuje již 29. června a tedy by bylo na místě trochu poodhalit program nejprestižnější české filmové události. Předběžná filmová nabídka… (více)
Režisér
Seriály | |
---|---|
1954 |
Producers' Showcase |
Dokumentární | |
---|---|
1947 |
Thunderbolt |
1944 |
Fighting Lady: Letadlová loď Yorktown |
Příběh létající pevnosti |
Krátkometrážní | |
---|---|
1927 |
Galloping Justice |
Kelcy Gets His Man |
|
The Horse Trader |
|
The Silent Partner |
|
The Two Fister |
|
1926 |
Don't Shoot |
Martin of the Mounted |
|
1925 |
The Crook Buster |
Producent
Filmy | |
---|---|
1961 |
Dětská hodinka |
1959 |
Ben Hur |
1958 |
Velká země |
1956 |
Přesvedčení |
1955 |
Hodiny zoufalství |
1953 |
Prázdniny v Římě |
1952 |
Carrie |
1951 |
Detektivní příběh |
1949 |
Dědička |
1942 |
Paní Miniverová |
1940 |
Dopis |
1938 |
Jezábel |
1935 |
The Good Fairy |
1929 |
The Love Trap |
Herec
Filmy | |
---|---|
1933 |
Her First Mate |
1929 |
Srdce na pravém místě |
Dokumentární | |
---|---|
2019 |
Hollywoods Zweiter Weltkrieg - a.z. |
2018 |
Filmařské legendy (seriál) - a.z. |
William Wyler - a.z. (S01E03) |
|
Vražedná modř - a.z. |
|
2017 |
Bylo jich pět (seriál) - a.z. |
The Mission Begins - a.z. (E01) |
|
2005 |
Ben-Hur: The Epic That Changed Cinema |
2003 |
Couples et duos de légende du cinéma : William Wyler et Bette Davis (TV film) - a.z. |
2001 |
Goldwyn: The Man and His Movies |
1993 |
Ben-Hur: The Making of an Epic |
1986 |
Directed by William Wyler |
1982 |
Laurence Olivier: A Life (TV film) |
1980 |
Hollywood (seriál) |
Kouzla se světlem (E11) |
|
1951 |
The Screen Director |
Scenárista
Dokumentární | |
---|---|
1944 |
Příběh létající pevnosti |
Kameraman
Dokumentární | |
---|---|
1944 |
Příběh létající pevnosti |
Účinkující
Související novinky
LFŠ ocení Hynka Bočana a Milana Lasicu
Letní filmová škola Uherské Hradiště, která se letos koná v termínu 26. července až 4. srpna, přivítá dva významné představitele česko-slovenské kinematografie – režiséra Hynka Bočana a herce Milana… (více)
Všechny cesty vedou do Varů
Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary svůj 42. ročník odstartuje již 29. června a tedy by bylo na místě trochu poodhalit program nejprestižnější české filmové události. Předběžná filmová nabídka… (více)
Fanklub
(246)- Radyo režisér
- Kulmon režisér
- HOCKEYKA režisér
- tahit režisér
- pepo režisér
- TedGeorge režisér
- Kass režisér
- Šakal režisér
- Anderton režisér
- pm režisér
- Rocky62 režisér
- classic režisér
- Flego režisér
- aniiicka režisér
- Fleur6 režisér
- Agatha režisér
- Bubble74 režisér
- curunir režisér
- NinonL režisér
- Jindros režisér