Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Thriller

Recenze (5 339)

plakát

Rivalové (2024) 

Film mě nadchnul především svým vícevrstvým scénářem, protože to pořesahuje ať už klasickou sportovní zápletku, ale i vztahové věci zde jsou napsány hodně kvalitně a všechno je to natočený svěžím sexy stylem a ani chvíli nenudí. Flashbacky fakt nemusím i když chápu, že někdy jako třeba zde to má svůj smys, ale tady mám dojem, že paradoxně komplikovaně netuctovému vztahu dvou pánl a jedné ženy to spíš ubralo, než prospělo, resp. cítil jsem, že jsem mohl dostat více silnějších scén. Ale jak říkám, kvalitné, chytrý, kamera taky nabídne zajímavý záběry, třeba "když diváka mění v tenisový míček na chvíli" .A pak tu máme herecké výkony, kluci dobrý, ale královna je tady Zendaya, ta je tady za luxusní mrchu a zjevně jí to hodně bavilo. A mě zase hodně bavilo koukat na tenhle biják.

plakát

Mizerové: Na život a na smrt (2024) 

Pořád to má styl a sexy miamský vizuál, ale už se přece jen vytrácí nadrzlý humor Mizerů na úkor řešení věku a s tím související zdravotní trable, to fakt ne. Co mě však vadilo nejvíc je práce Robrecht Heyvaerta, já si místy připadal, že to je kamereman co zrovna dostal vycházky. Jestli něco nemusím, tak záběry, kdy já jako divák na akčnéí scénu čumím z pozice pistole, nebo lítám záběry z místa na místo co sekundu, až budu chtít hrát playstation, ušetřím si cestu do kina. V dnešní době, aby akční film, který má alespoň nějakou úroveň i když scénář je značně obroušenej pohledal, takže budu v hodnocení smířlivější a dokonce věřím, že pokud někomu nevadí, kamareman, kterýmu vysadili před natáčením prášky užije si to. Já si příští radši pustím předchozí díly série, který jsou špičkou žánru a ne půrměrem, jako tento kousek.

plakát

Na sever Severozápadní linkou (1959) 

Já vím, že jsem tady kdysi napsal, že s filmy Alfred Hitchcocka jsem skončil, protože dívat se najeho dílka s následním čtením zdejších adorujích komentů na mě psůobilo stejně, jako kdyby mě někdo tvrdil, že E.T. mimozemšťan se ožral na Žižkově. Nicméně když se sejdeš s claudelem a pomem a slovo dá slovo, zadrinkuješ si a pak z toho vyleze i konverzace o Alfrédovi a ani nevíš jak a už držíš v ruce disk s filmem Na sever Severozápadní linkou a slyšíš pomův průvodní doslov "jestli se ti nebude líbit ani tohle..." . Ovšem nutno říct, že konečně i u mě Alfred Hitchcock dostál slovu mistr hrůzy, protože když jsem se ráno ve 12hodin vzbudil, vyděsil jsem se že jsem disk nechal v taxiku a budu tak prvním člověkem, který pomovi rozjebal jeho ultimátní sbírku filmů, takže mě čeká smrt. Naštěstí se ukázalo, že disk v klidu vegetí u přehrávače, takže šup do něj ať mám to utrpení co nejdřív za sebou. Ale pozor nastalo velké překvapení, film se mě líbil. Především díky opravdu skvělému scénaři, velmi kvalitní obrazové složce, mimořádně dobře napsané hlavní ženské postavě, dokonce možná jedna z nejlpších ženských hrdinek vůbec a to už vůbec nemluvím o tom, že Eva Marie je super kočka. Oceňuji, že Alfréd měl konečně i jasno v tom jaký žánr chce natočit, zkrátka si to ve všech filmařských složkách sedlo a já dostal opravdu kvalitní napínavej biják a nebýt posraný finálovky, bůh ví jak by to s mým hodnocením bylo, ale i tak uznávám, že film je mírně nadprůměrná podívaná, která za ten čas stála.

plakát

Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024) 

A víš co je na tom nejlepší ? Frajerovi, který takovejhle biják udělal je 79 let !! A teď si to porovnej s těma blevajzema co nám servírujou borci o 40 let mladší. Film, má neskutečný vizuál, akční scény, které mají nápad, nadhled a na rozdíl od milionu dalších akčních scén v milionech akčních filmů, tyhle jsou neokoukané, netuctové. Dobývání auta trvá asi 30 minut a já si při této pompézní práci s kamerou připadal jak když žeru svatební dort - pořád nemám dost a pořád nejsem v nejyvšším patře u třešničky a moc se těším až  u ní budu,protože jí sežeru i s peckou. Přesně takhle na mě působí veledílo mástra Geroge Millera. S chutí žereš každej záběr, ale už se nedočkavě třeseš na další patro.

plakát

Žárlivé tango (1982) 

Monica Vitti je kočka s komediálním talentem o tom žádná. Ovšem dokonalost tady je především v perfekně gradované hře na žárlivost, Scéna kdy princ Giulio nic netušíš jak se situace vyvinula, davá Lucii otázky jak se jí líbí jeho kurva a před ním už se Lucia rozhoupává a on jí pořád ve vší nevinnosti ještě víc vytáčí to mě opravdu dostalo.

plakát

Vedlejší produkt (2024) (seriál) 

Tak tohle byl krimi námrd na který jsem nebyl připraven. Česká televize zvedla rukavici od Voyo a hodila do placu mini krimi sérii, které snese opravdu ty nejlepší měřítka. Například při "zatýkání na chatě" jsem se musel kouknout, jestli je to opravdu český. Takhle řešenou kameru jsem ve statickém jednozáběrovém česku snad ještě neviděl. Hudba pěkně udávala celkovou náladu krimi příběhu. Vysoce profi a současně divácky napínavé až požíravé, to jo, to můžu, další prosím, šup.

plakát

Království Planeta opic (2024) 

Až nečekaně mě dokázal vcucnout další opičí příběh. Příběh je vyprávěn velmi poutavě směrek k divákovi, vývoj příběhu totiž dokáže perfektně pořit otazníky, proč se děje co se děje a kam to všechno spěje. Aby toho nebylo málo, tak opičí společnství se blíží tomu lidskému i z hlediska překrucování myšlenek praotce opic Cesara za učelem neomezené moci jedné óbr hnusné opice s korunkou. Samostatnou kapitolou je pak vizuální stránka filmu, ta je tady fakt hodně dokonalá v tomhle ohledu to chce kino bez debat. Když půjdou kino blockbustery tento rok tímto směrem, rozhodně budu za pěkně spokojenýho parchanta.

plakát

Iveta - Série 3 (2024) (série) 

První dvě série Ivety jsou opravdu klasa, takže jsem s nadšením sobě vlastním využil možnost jít na slavnostní předpremiéru v Lucerně, abych závěrečnou sérii mohl vidět na velkým plátně. Třetí série Ivety je tobogán emocí, který v českých poměrech nepamatuji. Ivetin osud je plný bolesti na duši, smutku a především neskutečnosté osamomělosti. Mnohokrát jsem cítil jak Iveta vysloveně hledá někoho o koho by se mohla opřít, kdo by jí dal pocit porozumění a opory, ale bohužel měla kolem sebe až neuvěřitelnej soubor kreténů a její pád na dno mně opravdu dal hodně zabrat. Některé scény, třeba s Arturem na jejich narozeninách ukážou Ivetku šťastnou, stejně jako její comeback u kterýho jsem jí držel palce víc než sobě při losování šťastných deset, ale bohužel štěstí trvá vždycky jen krátce, než se opět nad Ivetou potemní. Tvůrcům se povedla i závěrečná ttulková scéna, protože jestli tě nesrazí k zemi předchozí dění, tak závěr to udělá spolehlivě. Ano, měl bych i vyčítky, vesměs technické povahy, občas jsem slyšel špatně Artura, přespříliš makro záběrů na Ivetin obličej, ale to jsou proti té tsunami plné emocí jen banality. Anna Fialová dává Ivetu na bohyni, ale i ostatní hrají skvěle, třeba Karel Šimek jako Artur to je neskutečná dokonalá podoba a jeho scény patří mezi to málo vtipné, kdy se člověk zasměje. David Prachař jako Rychtář je taky bezchybnej, nejvíc mám v paměti první společnou scénu, kdy tam stojí naproti Ivetě, ta mluví za všechno. Filip Rajmont toho bulvárního podčlověka trefil naprosto dokonale. Iveta je klenot, který se umí pořádně trefit do srdce možná i proto, že Ivetin osud se týká všech co čtou bulvár nebo v dnešním éře dělají ze sociálních sítí stoku nenávisti, povrchnosti a laciných senzací.

plakát

Tarot (2024) 

No po filmu si určitě tarotové karty vykládat nenechám. Jinak tam máme mladý lidi, někdo nevěří dění, jiný naopak atd. známe, ale také je třeba říci, že smrt některých byla krutá, o lekačky se někdy film snažil až příliš často. Celkově fakt umí dát v rámci žánru nějaké to leknutí a strašidelnou atmošku.

plakát

Kaskadér (2024) 

Zábavná a akční pocta kaskaderům, který si něco takahle povedenýho opravdu zaslouží. David Leitch je borec s jakým nadhledem k přistoupil k látce a jak si dal záležet na akčních scénách aby vyzněly nejen akčně, ale ukázaly náročnou práci kaskaderů. Líbila se mě i ta čistokrevně naivní romantika, která se filmem táhne jak těsto štrúdlu.