Režie:
Joseph RubenScénář:
Gerald Di PegoKamera:
Anastas N. MichosHudba:
James HornerHrají:
Julianne Moore, Christopher Kovaleski, Anthony Edwards, Jessica Hecht, Linus Roache, Gary Sinise, Dominic West, Alfre Woodard, Robert Wisdom, Lee Tergesen (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Telly Paretta (Julianne Moore) přišla před 14 měsíci kvůli tragické letecké havárii o svého osmiletého syna Sama. Zatímco se snaží vyrovnat s tímto neštěstím a následným rozchodem s manželem Jimem (Anthony Edwards), dozvídá se od svého psychiatra Dr. Munce (Gary Sinise) děsivou skutečnost - dle jeho tvrzení trpí halucinacemi, nikdy žádného syna neměla a své vzpomínky si sama vytváří. Šokovaná Telly se pokouší nalézt jakékoliv důkazy o Samově existenci - fotografie, videonahrávky, památníky... Ale to všechno je pryč.
Telly začíná propadat přesvědčení, že se skutečně zbláznila. Pak ale potká naději v podobě Ashe Corrella (Dominic West), otce jedné z dalších obětí stejného leteckého neštěstí, a oba společně se vydávají hledat způsob, jak dokázat existenci svých dětí a vymanit se z šílenství, které je obklopuje. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (232)
Spíše zloději času.. Je smutné sledovat přední hollywoodskou herečku, jakou Julianne Moore bezesporu je, v tak plytkém psychologickém dramatu. Ošidné téma nedokázal ani scenárista, natož režisér, udržet v nějaké napínavé rovině, film se několikrát nelogicky převrátí, v první polovině se z něj stává thriller, kdy po hlavní hrdince jde několik federálních agentů, kteří musejí za každou cenu uchovat tajemství jednoho vládního experimentu. Věci se totiž mají tak: Telly žije v představě, že její malý synek umřel při letecké katastrofě, jenže nejbližší okolí (včetně manžela a psychiatra) jí přesvědčují o tom, že dítě se nikdy nenarodilo, jelikož těhotenství skončilo potratem. Jak to tedy celé bylo? Upřímně zhruba po třiceti minutách filmu mi to bylo relativně jedno. Atmosféra chybí, jen kameraman s autorem hudby Jamesem Hornerem se snaží vyloudit na divákovi alespoň nějaké emoce!! Ostatně příběhy s „nadpřirozenem“ mi nikdy moc neříkaly, ono si stačí vybavit poslední snímky M. Night Shyamalana. ()
Zloději paměti se dají rozdělit na dvě zhruba stejné poloviny. V první polovině je divákovi nabídnut zajímavý příběh s dobrou zápletkou. Ovšem způsob, jakým je to podáváno, je poněkoud podivný. Naprostá sterilita, kde režie ničím nevzniká a sráží tak divácký zážitek. V druhé polovině pak nastává zlom. Děj se zvrhává do naprosté magořiny, na scénu vyběhnou mimozemšťané a celé to rezignuje na jakoukoliv logiku. Ale všechno má své klady. Dočkáme se konečně několika solidních lekaček a alespoň nějakého hororového nádechu. Celkově jde ale o promrhaný potenciál, který zaručuje vskutku zajímavý námět. ()
Průměrně natočené, průměrně zahrané, ale i tak to kupodivu má po celou dobu nějakou atmosféru a napětí. Ze začátku to funguje docela slušně a zajímalo mě, kam se to vyvine, bohužel ale musím dát za pravdu většině uživatelů, že zhruba v půlce to začne jít dolů. Sice bych se dokázal s touhle pointou spokojit, ale to by musela být pořádně vysvětlená. SPOILERY Ti zlí, co jsou zač, asi mimozemšťané? Víme co chtějí, ale k čemu jim to bude dobré? Plánují invazi na zem, kradou schopnost mateřství, proč vůbec dělají to, co dělají? A ta policistka (mimochodem pro mě nejoblíbenější postava) tam taky mohla být víc zapojená a ve finále ani nevím, co se jí stalo. Je mrtvá nebo ji unesli? A ten konec se sice tváří jako happy end, asi i má být, ale došlo jí, že se jednou můžou vrátit a silnější? KONEC SPOILERŮ. Vůbec se to celé dalo líp vymyslet, protože pak by to mohlo být o dost lepší. Atmosférou a námětem na to ten film měl. Ale takhle je to ve finále spíš průměrná, ale rozhodně ne špatná podívaná. 3* ()
První půlhodinu to bylo opravdu zajímavé. Pak scénáristé vyložili karty na stůl a já se začal bavit. Ano, i po letech sledování Akt X mohu s klidným svědomím prohlásit, že větší fantasmagorii jsem dlouho neviděl. Čekal jsem, jestli přijdou dřív Muži v černém nebo agent Krycek. Taková fraška, a to to na začátku vypadalo na psychologické drama. ()
Nakonec ty 4 slabé, fakt slabé hvězdy dám, protože podzim. Ne, ono to má atmosféru a drží si ji celý film, jen ten příběh je prostě až moc jednoduchý nakonec, což je fakt škoda, šlo si s tím pohrát daleko, daleko víc (i když zas ten „vyhazov“ v závěru mne pobavil - „potřebuji víc času“). Do cca 40. minuty to šlape skvěle, úvodní premisa je dost napínavá, ale pak je z toho jen běhání sem a tam, a i když zhruba v hodině filmu dojde k zajímavým dvěma zvratům, pořád je to prostě málo. Škoda, že mnoho linií není dořečeno (jaký vlastně měla vztah k manželovi? Fakt je jí nakonec ukradený, hlavně že... to bych spoileroval, každopádně její motivace mi přijde, jako že chlapi jsou vlastně zbyteční. A co kurnik linie policistky? Chci vědět, jestli třeba něco někdy... A tam ti... zlí... nešlo by o nich naznačit víc, prosím?). Mimochodem, ten její syn mi připomínal mého syna Štěpána, i s tou zelenou košilí. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (14)
- Díky úspěchu filmu bylo jeho mateřské studio Sony prvním, které v roce 2004 překročilo výdělek jedné miliardy. Studio zaznamenalo tuto sumu už třetí rok po sobě. (imro)
- V scéne kde Ash (Dominic West) rozbije obrovské okno, aby sa dostal zo svojho domu na Long Islande, je v ráme hore zaseknutý prasknutý kus skla. Keď však prejde s Telly (Julianne Moore) cez okno, v zábere zvonku už nie je ani stopa po skle. (Arsenal83)
- Jeden z agentů NSA se jmenuje Al Petalis. Petalis je latinský výraz pro okvětní lístek. Okvětní lístky růží jsou tradičně symbolem lásky a oddanosti a mohou být také symbolem mateřství – dvou hlavních témat filmu. (veronikajel)
Reklama