Režie:
Joseph RubenScénář:
Gerald Di PegoKamera:
Anastas N. MichosHudba:
James HornerHrají:
Julianne Moore, Christopher Kovaleski, Anthony Edwards, Jessica Hecht, Linus Roache, Gary Sinise, Dominic West, Alfre Woodard, Robert Wisdom, Lee Tergesen (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Telly Paretta (Julianne Moore) přišla před 14 měsíci kvůli tragické letecké havárii o svého osmiletého syna Sama. Zatímco se snaží vyrovnat s tímto neštěstím a následným rozchodem s manželem Jimem (Anthony Edwards), dozvídá se od svého psychiatra Dr. Munce (Gary Sinise) děsivou skutečnost - dle jeho tvrzení trpí halucinacemi, nikdy žádného syna neměla a své vzpomínky si sama vytváří. Šokovaná Telly se pokouší nalézt jakékoliv důkazy o Samově existenci - fotografie, videonahrávky, památníky... Ale to všechno je pryč.
Telly začíná propadat přesvědčení, že se skutečně zbláznila. Pak ale potká naději v podobě Ashe Corrella (Dominic West), otce jedné z dalších obětí stejného leteckého neštěstí, a oba společně se vydávají hledat způsob, jak dokázat existenci svých dětí a vymanit se z šílenství, které je obklopuje. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (232)
Být tam reálnější padouchové, šlo by zřejmě o obstojný thriller. Ovšem s nadpřirozenými bytostmi a tím naprosto nepovedeným koncem se jedná o opravdu nepovedený snímek. A je to škoda. Julianne Mooreová je ve své roli dost přesvědčivá a manipulace s lidskými osudy a lidskou myslí je divácky velmi přitažlivé téma. 48% hvězdiček ()
Tenhle film bych nazval spíše zlodějem času, protože je na něm zajímavých asi prvních 30.minut, než se to roztříští v nesmyslný blábol, kterých je v béčkově vystavěných scifi dost. Jak jsem napsal, začátek hodně slibný, tajemné pozadí ztráty syna hlavní hrdinky, a pak následné tvrzení o neexistenci syna. To všechno bylo opravdu velmi dobře instruováno, ale pak pochopitelně se taky ve filmu muselo nějak pokračovat, a k něčemu vysvětlujícímu se dobrat. A od té chvíle film ztratí všechny svoje trumfy, jde se na to blbým stylem, všechno se to rozpadne na pár nezajímavých a lacině vyhlížejících scének a je po dobré scifi. Kde se stala chyba, a proč se šlo na to právě tak slabomyslně, se asi nedopátrám, ale od půlky filmu nepřijít s ničím kloudným, to už jsem dlouho takový zmar neviděl. Co naplat. Film se do toho všeho sám působivě zamotal, ale nabídl v podstatě jen hodně jednoduché rozuzlení. Nespokojil jsem se s ním. 40% ()
Nakonec ty 4 slabé, fakt slabé hvězdy dám, protože podzim. Ne, ono to má atmosféru a drží si ji celý film, jen ten příběh je prostě až moc jednoduchý nakonec, což je fakt škoda, šlo si s tím pohrát daleko, daleko víc (i když zas ten „vyhazov“ v závěru mne pobavil - „potřebuji víc času“). Do cca 40. minuty to šlape skvěle, úvodní premisa je dost napínavá, ale pak je z toho jen běhání sem a tam, a i když zhruba v hodině filmu dojde k zajímavým dvěma zvratům, pořád je to prostě málo. Škoda, že mnoho linií není dořečeno (jaký vlastně měla vztah k manželovi? Fakt je jí nakonec ukradený, hlavně že... to bych spoileroval, každopádně její motivace mi přijde, jako že chlapi jsou vlastně zbyteční. A co kurnik linie policistky? Chci vědět, jestli třeba něco někdy... A tam ti... zlí... nešlo by o nich naznačit víc, prosím?). Mimochodem, ten její syn mi připomínal mého syna Štěpána, i s tou zelenou košilí. ()
začátek je slibnej.vše je pěkně zamotaný, nevím, jestli mám věřit tomu co vidím nebo tomu co slyším. Telly je podezřívána z paramnézie, ale my začínáme vědět svoje. po setkání s hokejistou Ashem a federálama, to vypadá zajímavě a tajemně. pak přichází teorie o ufo a agent s ultra utajením zmizí i se střechou. pátrání za tichého souhlasu ,,všech" občas zavání trapností. pak se dozvíme co že je vlastně předmětem výzkumu, provede se pár zbytečných (počítačových) efektů a je tu happy end. tenhle film vůbec nemusel být špatnej. je v něm od všeho kousek a nakonec z toho nevznikl ani pořádnej thriller ani sci-fi. a to je škoda hlavně kvůli sympatickému výkonu J.Moore. ()
Kamerové filtry, lokace a oblečení (!) vnášející ponurost, výkony hvězd nižší svítivosti (West, Moore, Sinise) a pár nervy cuchajících scén. Opojen těmito fakty skočil režisér Ruben z Empire State Building a let by to byl úchvatný, kdyby mu někde v půlce nezazvonil mobil a na displeji se neobjevilo jméno Fox Mulder. Znenadání zjistil, že na zádech nemá křídla, či padák, ale jen batoh s cihlami, které mu tam naložil scénárista, ovšem za výše uvedené klady jsem mu alespoň na místo dopadu ochotně přistavil kontejner s odpadky. Celou dobu mi vrtalo hlavou, proč hoši ze "za Mléčnou dráhou doleva a pak 2000 světelných let rovně" plus jejich přisluhovači z třípísmenné bezpečnostní agentury rovnou nesprovodili šťouravé rodiče nenápadně ze světa (ona jako redaktorka by si mohla propíchnout čelní lalok propisovací tužkou, na něj by během zápasu nečekaně spadla světelná kostka s ukazatelem skóre)? S koncem však přišlo vysvětlení a já zase ten kontejner odsunul.. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (14)
- Film sa natáčal v New Yorku (New York, USA) a Los Angeles (Kalifornia, USA). (Arsenal83)
- V scéne kde Ash (Dominic West) rozbije obrovské okno, aby sa dostal zo svojho domu na Long Islande, je v ráme hore zaseknutý prasknutý kus skla. Keď však prejde s Telly (Julianne Moore) cez okno, v zábere zvonku už nie je ani stopa po skle. (Arsenal83)
- Jeden z agentů NSA se jmenuje Al Petalis. Petalis je latinský výraz pro okvětní lístek. Okvětní lístky růží jsou tradičně symbolem lásky a oddanosti a mohou být také symbolem mateřství – dvou hlavních témat filmu. (veronikajel)
Reklama