Reklama

Reklama

Schůzka se smrtí

  • Velká Británie Appointment with Death (více)

Obsahy(1)

Keď nájdu Emily Boyntonovú mŕtvu - otrávenú - na archeologickom nálezisku pri Mŕtvom mori, podozrivých je hneď niekoľko osôb. Hercules Poirot sa ujme celého prípadu. Boyntonová bola príšerná žena, ktorá predtým pracovala vo väznici ako dozorkyňa. Panovala nad svojimi troma dospelými nevlastnými deťmi, s ktorými sa vyberie spolu so svojou matkou na prázdniny do Európy a Svätej zeme. Jej syn sa však v Jeruzaleme zamiluje do doktorky Kingovej, s čím Boyntonová nesúhlasila... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (32)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Jedna zo slabších Christieoviek, ale stále ok. Zaujímavá debatka, ktorá bola v roku 1937 na stole a na stole je aj dnes: "Palestínu rozdeľovať na dve časti? Nemali sme to radšej nechať tým Turkom?" Svätá pravda, len tým Turoom by som to nedával. Po tisíce rokov sa tam tlčú Semiti proti Semitom a riešenie v nedohľadne. Pre Ustinova posledná filmová inkarnácia Hercula Poirota a ako detektívka v televízii na RTVS tak akurátn nemá čím uraziť, hoci rozpočtový deficit, ktorý sa stale viac prehlboval miestami badať. ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Povedená adaptace mé oblíbené detektivky Agathy Christie. Viděl jsem jí ve slovenském dabingu, který mě nijak výrazně nezklamal. Atmosféra sálá z každého záběru, exteriéry jsou úchvatné, hudba skvělá, obsazení výborné. Peter Ustinov mi opět do role sedl, i když na Sucheta samozřejmě nemá. Rozuzlení jsem sice znal, ale natočeno bylo dokonale, takže mě také překvapilo. Prostě solidní detektivka, která prostě stojí za pozornost. Nejlepší Ustinovka to sice není, ale je to jedna z těch lepších. Já jsem s tímto zpracováním spokojen, určitě ho každému fandovi Agathy můžu jen doporučit. Navíc je tu kromě napětí i trocha vtipu. Za mě proto 80%. ()

Reklama

kkarx 

všechny recenze uživatele

Ze tří plnohodnotných filmů o Poirotovi s Ustinovem v hlavní roli je Schůzka se smrtí nejhorší. I tak je naštěstí pořád velmi dobře koukatelná. Opět mám (nyní velké) výhrady k hudbě, zde byla zdaleka nejslabší co jsem v Poirotovi kdy slyšel a dokonce působila nepříjemně rušivě. Hudba má k atmosféře přispívat a v tomto případě přidat na dramatičnosti a ne atmosféru bořit. Nicméně jako rozloučení s Ustinovem je to po třech vesměs nešťastných tv filmech víc než dobré. 70% je akorát. ()

bloom 

všechny recenze uživatele

K poirotovským filmům se vrátil Anthony Shaffer, scénárista Hitchcockovy Zběsilosti nebo Slídila s Michaelem Cainem a Laurencem Olivierem. Podílel se na scénářích všech filmových Poirotů od Vraždy v Orient Expresu. Pak vznikly ty tři televizní filmy, násilně převedené do současnosti, ale tady se Hercule vrací v parádě odpovídající právě filmům jako je Smrt na Nilu nebo Zlo pod sluncem. Osobně se mi nejvíce líbil sir John Gielgud, který v tomto filmu dělal Poirotovi "watsona". Následující rok ovšem po Ustinovovi, který držel poirotovské žezlo celých deset let, přichází jistý herec, který si v tom jednom špatném televizním filmu zahál inspektora Jappa... ()

jedna_vrana 

všechny recenze uživatele

Je to ten typ detektívky, v ktorej sa záhadu pokúšate vyriešiť vy – a tak sa stávate detektívom. V príbehu sa ukrýva tajomstvo, emócie, love story, napätie a nádherné exteriéry v Jeruzaleme , Taliansku a na výletnej lodi. Napriek peknej výprave, dobrej kamere, stále som mala pocit nedosoleného jedla. Jednoducho sme si príliš zvykli, že Poirot = David Suchet. Vlastne žiadna z postáv nevyvoláva sympatie, treba však uznať, že Emily Boynton (v podaní Piper Laurie) sa svojej zápornej úlohy zhostila dobre. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (26)

  • Vo veku 83 rokov John Gielgud nemal záujem cestovať do Izraela nakrúcať film v dusnej horúčave a odmietol úlohu s tým, že by radšej zostal v Anglicku a zahral si v divadle alebo v televízii. Presvedčil ho až režisér Michael Winner a Peter Ustinov, ktorí ho zobrali na večeru a argumentovali tým, že ide o ľahké peniaze za pár týždňov práce, že rola nebude príliš náročná a že takýto mainstreamový film má zaručené publikum. (Arsenal83)
  • Producent Menahem Golan chcel ušetriť náklady, a preto telefonicky inštruoval Michaela Winnera, aby prepustil mnohých členov umeleckého oddelenia, čo Winner úplne odmietol urobiť. Keď sa natáčanie skončilo, Golan nakoniec zablahoželal umeleckému oddeleniu, čo Winnera veľmi pobavilo, pretože vedel, že ich Golan chcel vyhodiť. (Arsenal83)
  • Vonkajšie široké zábery výletnej lode sú všetko výňatky z filmu Pouť zatracených z roku 1976, skutočný príbeh o zaoceánskej lodi plnej Židov, ktorí sa pokúšali utiecť z nacistického Nemecka v roku 1939. (Arsenal83)

Reklama

Reklama