Na samém konci druhé světové války nechce německý dezertér už nic jiného než být doma. Místo toho se ale musí postavit esesákům, kteří pasou po ukrytém zlatém pokladu. (Netflix)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (175)

AnanAss

Likvidace nácků je poslední dobou v kurzu a tak po Britech a Finech přichází s další várkou rovnou Skopčáci. Rozhodně se ale nejedná o takový grindhouse, jak by se na první pohled mohlo zdát. Vizuálně je to sice povedené a samotná akce fajnově béčkově odsýpá, takže je trošku škoda, že jí zase tolik moc není. No a prostor mezi ní je vyplněn spoustou dialogů, kde si na rovinu přiznejme, že se o žádné skvosty nejedná. Ale nejvíc mě zamrzelo trestuhodné nevyužití stylové sajdkáry s lidskou lebkou na řídítkách. Každopádně plusem je i westernový hudební podkres, spolu s německými rádiovými retro hitovkami při akčních scénách, které dotváří zajímavě ulítlou atmosféru. Za jedno podívání ale tahle esesácká honba za krvavým zlatem stojí, nedávný Sisu byl však o krapet lepší. ()

borec999

Slabší odvar Sisu. Nie zlé, na Netflix si dovolím tvrdiť až nadpriemerné, ale spomínaný fínsky kúsok, ktorý som videl ako prvý mi bol štylistickým zameraním bližší a pre mňa bol preto omnoho zaujímavejší. Krv a zlato je viac určený pre mainstream a masy. Lepšie 3* a 65% ()

Gilmour93

Při akci to dokáže získat nějakou pozornost, ale mimo ni je to jen Doktor z hor s nacisty. Neumí se to rozhodnout mezi seriózností a nadsázkou a podobně jako v Blood Red Sky hoří Thorwarth s postavami. Ať už jde o německého Caspera Van Diena, obergruppenführerfantoma opery, nebo jeho pobočníka, co měl na konci zlata už plné zuby, všichni působí jen jako průměrní pacienti Der Bergdoktora.. Jestli mělo ode mne Helanderovo vyhlazování esesáků tři zlaté cihly, tohle nemůže dostat stejně a to nejen proto, že nějaké sisu tu měl jen ženský odboj s mysliveckými flintami.. ()

bruceman7

Zkraje se to jevilo jako dobře našlápnutá Tarantinovka, postupně ale ten drive vyčpěl. Asi to bylo až příliš překombinované. Původně jsem vůbec nečekal, že se jedná o německý film, navíc s českou koprodukcí. Do bošů bych vůbec neřekl, že něco s podobným tématem dají dokupy. Je to pro ně přeci stále citlivá záležitost. 6/10 ()

somnar

Krátce po Dungeons & Dragons zas nechápu tu potřebu cpát slzopudnou backstory naprosto prázdným a jalovým hrdinům, co si cpou zlatý cihly do chřtánu ve filmu, v němž vesnicí chodí znetvořený nácek a všude šplouchá digikrev. Přitom by se to klidně mohlo utrhnout ze řetězu - takhle je to ale moc nijaké, obyčejné, contentové, kdy to nemá nápady ani vizi, tak se to snaží klasicky netflixově utrhnout od všeho trochu, až to není nic. Proč si místo toho nepustit Hanebný pancharty, netuším. ()

• Film sa natáčal v Českej republike, hlavne v Prahe a okolí. Využité boli aj miestne štúdiá Barrandov Studios, Prague Studios a Pokrok Studios. Obdobie natáčania trvalo od 12. marca do 25. mája 2022. (Arsenal83)
  • Ve filmu je skrytá pocta americkému režisérovi, producentovi a milovníkovi westernů Walteru Hillovi, viz náhrobek u hrobu, kde trojice hledala zlato. (SsgtJira)
  • Kostel, kolem kterého se film odehrává, je kostel svatého Václava ve městě Výsluní. (CumajzCZ)