Geniální specialistka na boj proti teroru nedůvěřuje umělé inteligenci, ani co se za nehet vejde. Při zoufalém honu na zlotřilého robota ale možná změní názor. (Netflix)

Recenze (136)

Untentrauer

Další efektně efektivní srajda se skvělými triky, zvuky a obrazem. Lahůdková jednohubka pro ty, kteří mají domácí kino se vším všudy. Očekávejte však trapné, zdlouhavé rozhovory Jennifer  s bojovým mechem a jejich budování vzájemné důvěry + neustálou synchronizaci. Jennifer je pěkná ženská, ale už má svůj věk a tak mi záběry na její obličej střídající jednu grimasu za druhou přišli, jako nekonečné a nudné. Obecně většina mechxteriérových scén byla absurdní. Závěrečnou defibrilaci bych tedy ocenil spíš já. Jako gamer si radši dám nějakou hru, než abych koukal na film, který je v podstatě cut herní scénou. Nadruhou stranu se rád koukám, jak někdo hraje, obzvlášť, když dělá pořádnej bordel! A tady ho sem tam dělali, pokud zrovna nesynchronizovali. 2,5* P.S. Kdyby tomu mechovi přidělali výkoný dildo vyspala by se s ním? A pokud ano bylo by to sebeukájení, nebo soulož? P.P.S Mají bojový mechové záchod? ()

Technicky to nebylo zase tak špatné, ale co je to platné, když scénář šustí papírem a JLo sem to prostě nevěřil (což je vzhledem k tomu že je na obrazovce 95% času docela problém). O tom jak moc napínavé to bylo asi nejlépe svědčí to, že u “velkolepého” finále sem usnul, přičemž sem si to následně vrátil a usnul ještě jednou. Na to že jsem nečekal vůbec nic je to i tak zklamání a takový Stvořitel je oproti tomu geniální masterpiece…40% ()

jokino

Poriadny výplach mozgu.. Jediný občasný vizuál z vnútra stroja, kde sedela J. Lo, ma trošku zaujal, ale inak celé, za mňa, úplne zbytočné. Pri 3 scénach som mal pocit čistej kópie z legendárnych "Alliens".. Storyline tuctová, nič nové, CGI na úrovni možno lepšieho videoklipu, ale celkovo, proste, nezaujímavé a nezáživné.. ()

Martrix

Původně jsem se chystal začít takto: Atlas je jen vážněseberoucí jednohubka pro hopsafandy JL. Což rozhodně není můj případ. Já se naopak bavil tím, jakou dostávala její postava sodu. Tu aroganci má prdelatá pěvice jistě v základní výbavě nebo zaslouží Oscara, protože zatímco osmatřicetiletou IT odbornici jsem jí nevěřil ani vteřinu, jako namyšlená popadesátiletá vysíračka byla velmi přesvědčivá..... . A dál jsem chtěl pokračovat: Od Stvořitele jsem měl velká očekávání, takže jsem byl zklamaný, ale tady můžu jen suše konstatovat, že výsledek odpovídá všem předpokladům. Čekat něco víc, by bylo stejné, jako chtít od autorů Toma a Jerryho, aby natočili remake Vesmírné Odysey. Potíž spočívá v tom, že se sotva průměrně inteligentní lidé pokouší psát o něčem, co lidskou inteligenci přesahuje. Jak by mohl břídil Eli Coleite vkládat slova do úst UI? Dát jí věrohodnou motivaci, vymyslet chytrý příběh....jak by mohl být v uvažování aspoň několik tahů dopředu, když umí sotva táhnou figurami? Jeho tvůrčí kredit je mizerný. Empatický člověk nemusí zažít trauma, aby o něm psal. Člověk s fantazií nemusí létat na drakovi, aby napsal třeba GoT. Inteligenci ale nahradit představivostí nelze. Dobrý příběh o UI...ten by měl psát někdo opravdu chytrý...ideálně chytřejší, než většina diváků. Na téma UI vznikla hromada filmů...většinu jsem viděl. Takže bych mohl srovnávat třeba hodiny..... . Jenže dál bych pokračoval v jiném duchu: Proč ale Atlas srovnávat s filmy o UI, když je primárně o člověkovi? Sice také zapadá mezi další rychle zapomenutelné pokusy přiživit se na (předčasném) povyku kolem UI, ale je především o vině, důvěře, traumatech z dětství hlavní postavy. Ohavná kombinace, já vím. Ale výsledek není tak děsivý, jak by mohl být. Není to nic originálního, najdete tam střípky Vetřelců, Blade Runnera a mnoha dalších, ale to bych nekritizoval, těžko se tomu vyhnout. Co už ale za kritiku stojí je spousta nelogičností, ale především akční závěr, který je opravdu hloupý, přepálený... . Eli Coleite je v mých očích scénáristický prznič. Díky takovým jako on jsem po pár epizodách utnul sledování Star Trek: Discovery i Klíče. Přesto...kdo nečeká víc, než megaprdel JL, hromadu slušné CGI a zápletku, která vám dovolí v klidu si u filmu tiktokovat, mohl by být aspoň mírně spokojen. Já jsem ohledně UI hodně kritický a mrkl jsem na Atlas jen z nudy, protože venku je hnusně, ale vysloveně otrávenej nejsem. Netflixárna classic. Slaboučké 3*. PS: Rád bych viděl JL a Paris Hilton v jednom filmu...nejlépe z prostředí Power slap. ()

sedm.1

Atlas je zde zkrátka jen dalším ukázkovým příkladem zcela nesmyslně a přehnaně kritizované podívané, s hromadou mnoha uživateli naprosto zbytečně dehonestujících komentářů, většinou samozřejmě pocházejících z řad klubových a festivalových diváků, kteří se odmítají filmem bavit a chtějí od tohoto média jen umění,umění a umění. To ovšem Atlas očekávaně nenabízí, a proto ty drsné hejty, které jsou možná oprávněné, nicméně zároveň zcela nemístné. Atlas je totiž film, který je točený z důvodu cílového diváka pobavit a oslovit ho způsobem, který se opravdu neztotožňuje s potřebami intelektuálů a erudovaných filmových kritiků. Toť asi tedy k té všeobecně hloupé kritice a nyní již k filmu samotnému. Ano, Atlas skutečně nenabízí nic převratného, kvalitního, či v jakémkoliv ohledu výjimečného, na druhou stranu ale v ohledech, který by měl od takovéhoto typu filmu potencionální divák očekávat, tak v těch funguje více než spolehlivě, zábavně a přesvědčivě. Zápletku tak lze označit za opravdu svižnou a nenudící, jednotlivé tuctové postavy pak působí sympatickým způsobem, i když o věrohodnosti prdelaté Jennifer Lopez v ústřední roli by se nejspíš diskutovat dalo, ale že by vyloženě filmu ublížila, tak to ne, atmosféra a vizuální podoba filmu též vypadá dost slušně, no a co se týče toho nejdůležitějšího, tedy akce a efektů, tak je tedy poznat, že využití CGI tu sehrálo dominantní roli, nicméně alespoň pro mě rozhodně ne rušivou, navíc je důležité i zmínit, že vše po této stránce působí poměrně přehledně a dynamicky, a akce je vážně hodně a v závěru se to celé rozjede do vážně slušného inferna, které mě upřímně sakra bavilo. Abych ale zas jen nechválil, tak časté pokusy o emoce se zcela minuly s účinkem, no a pár vyloženě do očí bijících nelogičností se tu bohužel též vyskytuje, ovšem za mě ani jedno z těchto nepopiratelných negativ nemělo stejně nějaký zásadní vliv na můj výsledný dojem, který označím za velice uspokojivý. Atlas je prostě zábavná, efektní jízda, co sice příliš rozumu nepobrala, nicméně svůj cíl alespoň pro mě splnila na jedničku. ()

• QR kód na „psích známkách“ Atlas Shepherd obsahuje číslo 12761760 (kód je vidět a lze načíst v čase 01:47:41). (jDanek)
  • Rekvizita Harlanova (Simu Liu) procesoru je ve skutečnosti stará elektronická cigareta připojena modelářským konektorem dean-T. (UncleMorty)
  • Film byl inspirován sérií videoher „Titanfall“. (Vitox)