Úplné bezvětří

Thriller podle románu Charlese Williamse se odehrává v Tichém oceánu a téměř celý na jedné lodi. John a jeho žena Rae chtějí strávit nějaký čas sami, daleko od lidí. Avšak jejich samotu nečekaně naruší trosečník, kterého zachrání. (NFA)

Recenze (200)

GOREGASM

Velmi napínavý thriller, který by se dal rozdělit na dvě půle, kdy každá bude mít velmi rozdílné hodnocení. První půlka, a možná i trochu víc, napětím nešetří, velmi dobře pracuje s izolovaným prostředím, v němž se hlavní postavy pohybují a velký spoleh je na Nicole Kidman i Sama Neilla. Horší už je to s Billym Zanem, který od začátku své herecké umění nedokáže krotit a přehrává více, než by bylo zdrávo a dost kazí dojem z vypětí, kterým si hlavní postavy projdou. A jelikož se nepovedlo ani samotné finále, kleslo moje úvodní nadšené hodnocení až na... 65% ()

honajz2

Možná bych dal i víc, protože ten nápad se mi líbí hodně, ale prostě to nejde. Dva lidi sami na lodi, uprostřed moře, kde nikde na dohled není ani kousek pevniny, žádná jiná loď atd., jen a pouze to moře - to už samo o sobě musí vyvolat silnou atmosféru, protože kdyby se něco podělalo, tak je jejich smrt skoro jistá. Jenže tady se to moc nedařilo, spíš jen v jednotlivých scénách, ale jako celek je to zbytečně rozvleklé a poněkud mdlé, takže jsem se místy docela nudil. On vůbec ten příběh nemá čím překvapit a stěží vyvolá nějaké silnější pocity, když si jen tak očekávatelně plyne od začátku do konce, ale to mi až tak nevadí, horší je to s chováním postav, které je nelogické. Třeba John nechá svoji manželku samotnou na lodi s úplně neznámým chlapem přičemž když sám tuší že je něco špatně (!) a takových situací je tam mnohem víc, jen proto, aby to mohlo trvat a "napínat" co nejdýl. Jako, natočené je to hezky, zahrané jakž takž dobře a pár atmosférických scén se tam taky nejde, ale nejen že mě to moc nechytlo, ono to ani není moc promyšlené. A moje váhání mezi slabými třemi a silnýma dvěma (protože na námět pár lidí sami uprostřed moře bez možnosti se jinak než lodí dostat na pevninu mám docela slabost) nakonec rozhodl ten klasický klišovitý konec, který nejen že nechápu proč tu je, ale taky se mi sem vůbec nehodí. U takové Noční můry z Elm Street nebo Pátku třináctého to ještě překousnu, ale sem se těch posledních 5 minut vůbec nehodí... Lepší 2* ()

Arsenal83

Dobrý thriller, ale nie horor. Nicole Kidman ešte nemala od Slnka a farieb vyťahané vlasy, no a ukázala, že to myslí s herectvom vážne, takže neostala vždy oblečená, čo kariéru zvykne vždy naštartovať, Weinstein o tom vie svoje. Záporák bol veľký hlupák, ale keď chcel ohňostroj, tak ho aj dostal, len ten záver prišiel fakt taký zrýchlený potom, človek si ani poriadne nevychutnal smrť. ()

lennyd

Po tragické smrti svého syna se Rae (Nicole Kidman) a John Ingramovi (Sam Neill) vydávají na několikatýdenní plavbu po moři, aby přišli na jiné myšlenky. Náhle však zahlédnou potápějící se loď, a naberou z ní posledního přeživšího, Hugha Warrinera (Billy Zane). Brzy ale zjišťují, že tragédie na potápějící se lodi nebyla náhodou, a kapku šílený Hugh k ní přispěl nemalou mírou. Než se stihnou rozkoukat, je John opuštěn na potápějící se lodi, a Rae unesena - na obou stranách tak nastává boj o přežití ... Na tomto filmu je zajímavé několik věcí. Za prvé - kromě pěti minut na začátku v něm hrají jen výše zmínění tři herci - a tak každý z nich dostává široký prostor k ukázání svých schopností. Zatímco Sam Neill je takový nemastný-neslaný, Nicole Kidman (na to, že jde o její téměř první filmu) dokazuje, že ji čeká velká budoucnost (k tomu přispívá i to, že se celý film promenáduje pouze v plavkách) a Billy Zane - ten prostě šílence umí. Co mně zklamalo je ale tradiční neduh všech podobně laděných filmů - že to, aby se dodržela nějaká (patrně zhůry stanovená) délka filmu, tak hlavní záporák několikrát přežije téměř jistou smrt. I tak jde o film, na který se kdykoliv a rád podívám znovu... ()

LEATHERFAC

Bohužel ukázkový příklad, jak se dá dojebat skvělý námět debilním scénářem a nudnou režií i se skvělým áčkovým obsazením. Úvodní scéna s nehodou je vlastně naprosto zbytečná a filmu celkově jen ubírá na uvěřitelnosti - protože na jeden pár trochu moc smůly najednou. No a pak se kupí jedna osudová chyba za druhou. Manžel vymyslí totální pitomost, díky níž přijde o loď i o manželku, se kterýmiž mu pláchne očividný psychopat, který ho nechá na své potápějící se lodi. Psychopat se chová dost stupidně i na psychopata - vždyť mohl zrzku pěkně v klidu svázat a dělat si s ní co libo??? Zrzka se chová jako nejhloupější naivní nána - viz klíč od motoru odhozený do moře i s dřevěným plovákem, mizerné svázání Billyho (proč toho chlapa prostě nehodila normálně přes palubu rovnou?) atd. A pes aspiruje na cenu nejblbější pes roku - tady není co dodat. Zrzka vypadá, že se aspoň ke konci trochu polepší (a udělá konečně co měla hned na začátku) leč pak to opět dosere jedním humanistickým člunem. K zcela zbytečné finální scéně, která už je hodně za zenitem parodie se raději nebudu ani vyjadřovat - tu si rejža mohl opravdu odpustit. Takže shrnuto - vlastně je to tak na tři dejme tomu, ale poněvadž mě už dlouho žádný film tak nevyprudil, ubírám ještě jednu hvězdu dolů. PS: jo a zapoměl jsem na to, že jsme se vlastně nedozvěděli nic moc o tom, co byl vlastně Billy zač a proč se na první lodi stalo to co se tam stalo. ()

Zajímavosti (18)

• Film je založen na stejnojmeném románu od Charlese Williamse. (Chatterer)
  • Zdrojový román Charlesa Williamsa "Dead Calm" bol čiastočne inšpirovaný skutočnými vraždami rodiny na palube plachetnice pri pobreží Floridy v roku 1961. Prípad sa týkal vyznamenaného veterinára z druhej svetovej vojny menom Julian Harvey. (Arsenal83)