Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Horor
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (1 767)

plakát

Bouřlivé dny (1990) 

Prototyp amerického frajírka, Tom Cruise, s nadpozemsky a doposud neplasticky krásnou Nicole Kidman, pod dirigentskou taktovkou zatím zahřívajícího se Hanse Zimmera a vcelku adrenalinově točícího Tonyho Scotta. I zbytek castingu se povedl a nebýt toho pitomoučkého scénáře, tak tomu vystřelím čtyři hvězdy, protože když jsem pustil uzdu svému domácímu volume, tak mi tenhle více než třicet let starý biják zatavil pneumatiku do asfaltu v mém hornopočernickém obýváku. Scott umí, aby to mělo grády a tady ta sinusoida lítá od závodního adrenalinu a macho špičkování k upatlaně přesládlé příběhové vatě tolikrát, že se mi ručička staví na neurážlivé šedesátce. 60 %

plakát

Show Jerryho Seinfelda (1989) (seriál) 

Výborný a nestárnoucí (narozdíl třeba od Friends) sitcom, který má pár prvních sérií i zajímavou dějovou linku, která skončí toxickými obálkami George Costanzy, aby se v následujících sériích spíše pustil epizodickou cestou, která si ale staré díly velmi dobře pamatuje a ještě vtipněji na ně navazuje. Jerry, George, Kramer a Elaine jsou všichni výborní na svůj způsob, i když Elaine mně chvíli vcelku hmmmm, ale nakonec chytila druhý dech. Navíc je tady spousta menších postav, které se v různých cyklech a minipříbězích vrací a dávají celé show šmrnc navíc. Celé to napsal Jerry Seinfeld a Larry David a to jsem měl asi napsat hned na začátku, protože Davidův solo projekt "Curb Your Enthusiasm" je moje srdeční kultovka a u Seinfelda se přesně poznáte, co napsal Larry a co Jerry :-). 100%

plakát

Double Team (1997) 

Postavit proti hereckému netáhlu Žánkládovi Mikyho Rourku je fakt lumpárna a nepomáhá tomu ani těžce vegetující neherec, Dennis Rodman, který sice "exceluje" ve svých ultra latexových outfitech, ale filmech spíše prochází, než že by zkoušel hrát, že hraje ;-). Mickey Rourke si tady fakt musel připadat jako ve špatném snu a asi neřeknu nic nového, když připomenu, že na mrhání talentem je fakt kabrňák. Tsui Hark umí nabídnout pár dobrých zpomalovaček, ale ty většinou degraduje jelitovsky se křenící Žán. A já na to byl jako mladej v kině a ještě se mi to prý líbilo :-). 30%

plakát

Watchmen (2019) (seriál) 

Holy Watchmen... Ta předloha je boží a jde o první komiks, který jsem si ve svých 43 letech koupil. Snyderův film je kultovní z mnoha úhlů pohledu a tvůrce této minisérie Damon Lindelof, Snyderovu adaptaci rozšiřuje nepředvídatelným a naprosto odzbrojujícím způsobem. Dospělý komiks nikdy nebyl hutnější a více znepokojující než tahle alternativní minulost (Snyder) a budoucnost (Lindelof). Návykové elektronický soundtrack Trenta Reznora a Atticuse Rosse dodává celé emocionální monumentalitě tohoto projektu rozměr navíc, o top notch herecké a filmové kvalitě nemluvě. Ani nevíte, jak mně štvalo, že to má jen 8 dílu... Dammit. 100%

plakát

Cooganův trik (1968) 

Stará škola mně baví, stejně jako Eastwoodův arizonskej polda, který se v New Yorku nezdráhá balit každou slečnu, která mu pod klobouk přilítne. Zhruba v půlce sice jeho kovboj ztrácí kapánek dech, ale druhá půle to svým spádem, kdy se všechno rozhýbe napraví a Clintovi je možné jen závidět, jak pěkný baby mu rejža přihrál na plac. Clint se pro klobouk a bohorovný stoneface narodil a tady obojí prodává trochu jinak, než jsme u něho zvyklí, ale taky dobrý ;-) 75%

plakát

RoboCop 2 (1990) 

Druhý díl, který neurazí, ale Verhoevenovu zpracování nesahá ani po kotníky. Robocopova story přeleštila osudově tragický feeling na béčkově naivní šaškárnu, ve které sice akční scény a práce maskéru drží Robocopa těsně ve vodách akceptovatelných, ale krutě béčkových. Dětský záporák a obecně ze řetězu utržení fakani tomu taky neprospívají, a přestože se Tom Noonan snaží být plecháčovi akurátním konkurentem, tak  na víc než dvě hvězdy mně nepřesvědčí. 49 %

plakát

Tenkrát v Hollywoodu (2019) 

Kdyby to byl první Quentinův film dostal by ode mne čistý kilo ;-). Ve srovnání s jeho historickými, ale i nedávnými majstrštyky, jde o látku, která chce hodně času na pozvolnou degustaci (nejlépe třikrát) a pak v klidu trávit. Po prvním zkouknutí mně napadlo, proč Quentin investuje svou energií a nápady do na první pohled tak rutinního materiálu. Jasně, bavilo mně vidět mraky výborných herců v poloze, ve které je uvidíte jenom pod taktovkou Mr. Q, ale ten příběh mně napoprvé stručně řečeno neoslovil. Podruhé už jsem si začal užívat vymazlenou retro atmosféru L.A. a nespočet jednotlivostí a detailů ať už v podobě konkrétních scén, nebo hereckých etud, které fakt jen tak neuvidíte (DiCaprio i Pitt boží). Potřetí už všechno zapadá, já přemýšlím nad alternativním vesmírem bez Charlieho "Motherfucking" Mansona, obdivuju vypravěčský, režijní a obecně tvůrčí talent Quentina Tarantina a dávám to kilo. 100 %

plakát

Dellamorte Dellamore (1994) 

Zajímavý hororový úlet do jedné italské vesničky, respektive jejího hřbitova, kde se dějou hodně bizarní, morbidní a po italsku groteskní věci. Komediální nádech si tento zapadlý horůrek drží po celou stopáž, akorát někdy přibrnkává ostřeji na hororovou strunu a to je dobře, protože má velmi osobitou atmosféru, zajímavou hlavní postavu a celkově jde o kvalitně odvedené řemeslo, které asi nesedne každému, ale nebojte, taky jsem si to plnohodnotně užil až napodruhé. 69 %

plakát

Dobrý Will Hunting (1997) 

Tak v první řadě jde o geniální scénáristický počin ještě beďarovitého bratrstva Affleck/Damon. Gus Van Sant dobře věděl, do jak výjimečné látky jde, dokonale trefil obsazení v každé roli a dovolil každému z herců prodat naplno svou individuální kvalitu. Willa Huntinga jsem ve svým 43 letech viděl už... no řekl bych že šestkrát a pokaždé jde o filmový zážitek, který je s každým dalším shlédnutím ještě o něco neměřitelného lepší. 100 %

plakát

Obchod na korze (1965) 

Nadčasově tížívý snímek, který v divákovi zanechá černou díru, kterou jako vždy čas zacelí. Omlouvám se za takto patetický úvod, ale Obchod na korze ve mně zanechal opravdu hlubokou brázdu svou opravdovostí a uvědoměním si, že ideologie dělají z dobrých lidí lidské patvary a dotlačí je do koutů, ze kterých není cesty ven. Obchod na korze přidává na prohlubující se bezvýchodnosti a depresi i černobílý formát, který všechny okolnosti jen umocňuje. Vynikající herecké výkony Kronera a Kamińske vás donutí čím více se budete blížit konci nedýchat, jak opravdově působí. Obchod na korze neztratil svůj lesk a temnotu ani po téměř šedesáti letech a dokázal zcela výjimečným způsobem zhmotnit na jednom konkrétním příběhu, jak nacistická ideologie zdevastovala milióny lidských životů. 100 %