Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Atlantic City se schyluje k boxerskému utkání v těžké váze. Místní detektiv Rick Santoro (Nicolas Cage) nemůže mezi rozvášněnými fanoušky chybět. Rád sází a rád použije svou policejní placku, aby profláknutého bookmakera suše obral o pár stovek dolarů. Detektiv Santoro totiž není žádný svatoušek. To jeho přítel z dětství Kevin Dunne (Gary Sinise) je vzorem všech ctností. Dotáhl to až na pravou ruku ministra obrany, který se cestou z raketové střelnice zastavil na boxerském utkání roku. Gong. První kolo. Čtrnáct tisíc fanoušků šílí v dunivém rytmu levých háků černých šampiónů. Mezi nimi se skrývá jeden ledově klidný atentátník s prstem na spoušti. Ministr obrany je zavražděn několika výstřely. Dívka, která se k němu na poslední chvíli připletla, mizí s prostřeleným ramenem v davu, zachváceném hysterií. Detektiv Rick Santoro instinktivně tasí revolver, ale marně hledá cíl. Sportovní aréna je neprodyšně uzavřena. Všichni jsou podezřelí. Santoro a Dunne se okamžitě pouštějí do vyšetřování plného dramatických zvratů a nečekaných překvapení. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (229)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

To jsem byl zase jednou degustovat víno a vrátil jsem se domů nad ránem, kvalitním vínem omámen a nenapadlo mě nic moudřejšího, než se pustit se svojí spolusledovatelkou do tohoto snímečku. Na Nicolase se koukalo moc hezky, dokonce sem tam utrousil i nějaký ten vtípek. V očích měl takovou jiskru, ze které byste hravě odečetli, že zřejmě nebude vyznavačem monogamie. Příběh jsem dokázal vstřebat i v lehce podnapilém stavu, přičemž mi do něho moje spolusledovatelka neustále kecala. Příběh obsahuje nikoli marnou, ale bohužel poměrně ohranou zápletku ve stylu, že největší sympaťák a držitel všech možných i nemožných ctností Gary Sinise je ve skutečnosti největší hajzl. A naopak bohémský lajdák Cage má srdíčko na správném místě. Překvapila kamera, kterou později Lubezki zdárně okopíroval. Akce bylo bohužel jako šafránu. Herci byli až na dvě výjimky neuvěřitelně nezajímaví a především mě brutálním způsobem nebavil děj. Celé mi to přišlo hrozně ukecané a bez pořádné šťávy. Podle mě si to žádalo více akce a trošku protunit zápletku. Nevidím to na více než na pěknou jednu hvězdu. Na první pohled se mi zdálo, že by se mohlo jednat o šálek mého čaje, ale opak byl pravdou. Viděno v rámci 5hvězdičkové výzvy. Film mi vybrala uživatelka harfuska. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Začalo to opravdu dobře, jenže s přibývající stopáží tomu docházel dech. Čekal jsem aspoń solidní finále, jenže tady se pro jistotu žádné opravdové finále ani nekonalo. Nicolas Cage zahrál prostě "po Cageovsku," Gary Sinise dobrý a Carla Gugino mě zaujala asi nejvíc. Slušný thriller, ale De Palma má lepší věci. ()

Reklama

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: David Koepp, Brian De Palma .. Naprosto strhující forma a režie bohatě převyšuje a zastiňuje slabší a bohužel hned od začátku nijak nekrytý příběh o konspiraci. Nebýt toho, stovka by zde snímek neminula.. škoda. Přesto, velice zdařilý thriller!! ()

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

další depalmovskej ořejšek...nevim, jestli ten scénář je nedodělanej nebo záměrně nedodělanej, že to DePalma takhle chtěl uchopit...každopádně to zas má tu snovou tíživost...sportovní hala jako bludiště pokojů, chodeb a temných zákoutí...práce se stíny a fantomatickým zdvojováním postav......ale co mě na tom dostalo nejvíc je ten název..."hadí oči"...jednak jde o dvě jedničky na kostkách...ale podstatnější pro vyznění filmu je ten druhej význam...had nemrká, protože má srostlý víčka...pořád se dívá......u De Palmy to znamená tematizaci médií, kamer, voyerismu a sledování jako zdroje moci.......film začíná i končí televizním rámováním...do obého vstupuje hlavní postava Ricka Santora...na začátku se připravuje televizní přenos boxerského zápasu, na konci sledujeme reportážní záběry ze života Santora, jehož hrdinský status se začíná rozpadat.......k odhalení ( absurdně nadsazenému a snově zmatečně sestříhanému) dojde také prostřednictvím televizních kamer...samotná sebevražda hlavního viníka Kevina Dunna je tu presentována v přímém kamerovém přenosu......vidět znamená vědět a ovládat, zatímco být viděn znamená být pod kontrolou...pokud ovšem tupý zrak pozorovatele není nějakým způsobem ošálen...pak se mocenské pozice otáčí...viz plakát, kde Nicholas Cage vzhlíží ze sedu vzhůru na diváka - velké oko...viz. motiv obřího nafukovacího oka, které se fantaskně vznáší nad arénou.......viz. dlouhé záběry z chodeb z první poloviny film ( zejména v úvodu) versus dlouhé nadhledy z druhé poloviny, kdy vztahy a motivace postav začínají být jasné a divák "vidí" do zápletky.......a zase tu je takový ten snový uzel...moment samotného atentátu a nevyjasněnost toho, jak situace proběhla, resp. jakou roli tam dílčí postavy, konkrétně zrzka ,sehrály.......a ta exaltovanost postav...výraznost vzezření a kostýmů...koneckonců samotný Cage - jak vypadá, jak je oblečen a jak se přepjatě a svobodomyslně chová, jak excentricky hraje...v kontrapunktu k vzezření, chování a herectví Sinise...to jsou dva antagonisté, resp. potenciálně dvě polohy též osoby...De Palma je často snímá vedle sebe, v zrcadlovém rozestavení ( jednou i zcela zřetelně a záměrně střihne přes osu, aby obě postavy zaměnil) nebo za sebou - Sinise jako Cagův temný stín......zase je to ten depalmovský ( hitchcockovský) model filmu, který podkopává divákovi sesličku......na první pohled se jeví jako scénáristický nedodělek ( a možná i je), ale přitom se za ním skrývá velmi propracovaná významová kostra...příběh, resp. scénář je tu totiž jen záminkou k rozehrání architektury motivů, vazeb a ryze vizuálního, snově nadsazeného a do sebe zakrouceného filmového časoprostoru...... ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Vedel, že to bude samovražedná misia?“ – „Teraz to už vie.“ Jeden z najnašľapanejších filmových úvodov desaťročia. Famózny začiatok. O prvej polhodine sa bude rozprávať ešte desaťročia. Besná, adrenalínová a akoby v jednom zábere nakrútená. Uhrančivý Nicolas Cage, v tom čase sa nachádzajúci na úžasnom vrchole svojej kariéry, je fantastický. Ako skorumpovaná a pokrytecká policajná sviňa Rick Santoro (TO je meno!) sa prechádza gigantickou športovou halou natrieskanou 14000 (!) nedočkavo skandujúcich fanúšikov (čo z nich robí 14000 svedkov bez toho, aby o tom tušili). Telefonuje so synom a milenkami, dohaduje si špinavé kšefty, baví sa s televíznymi reportérmi, aj s podozrivými živlami. Vo vydýchanom, zle kliamtizovanom vzduchu cítiť vyplavované hormóny, vonku zúri šialená búrka a vnútri sa na útok pripravuje ešte šialenejší atentát. Nádhera za 100%. Bohužiaľ, nasleduje (ešte solídna) prostredná časť. V nej Santoro vedie vyšetrovanie v reálnom čase (FBI príde na miesto činu do hodiny a pol) a zisťuje, že nič nie je také, ako sa zdalo na prvý pohľad. A my zisťujeme, že hoci sa De Palma šikovne hrá s rozdelením obrazu a s retrospektívnymi pasážami, vkráda sa mu do toho trpké poznanie, že aj v technicky majstrovskom (strih a rozmiestnenie kamier dostávajú v tomto filme nový rozmer) je miesto pre klišé (premena gaunera na charakterného detektíva alebo naopak premena hrdinu na zmrda) a nudu. Napriek tomu aj vyšetrovacia rovina siaha po 80%. Ranou medzi oči je zmasakrované finále, ktoré všetku tú snahu nemilosrdne hádže do záchodu a nemilosrdne splachuje. A obávam sa, že by nebolo vydarené ani v prípade, ak by sa na poslednú chvíľu nepretáčalo (tvorcovia sa rozhodli nepoužiť nakrútené „prírodné“ finále). Finále je skutočne slabé a trpké, napriek tomu Hadie oči bez debaty musíte vidieť. Diváci boli na rozpakoch, čomu dopovedala aj tržba, ktorá nebola dobrá, ani zlá: pri rozpočte 73 snímka trhla celosvetovo 1O3. Kino Považan NMnV 1998 ()

Galerie (61)

Zajímavosti (13)

  • Gary Sinise hrající námořního velitele jménem Kevin Dunne se pokouší pro námořnictvo prosadit nové zbraňové systémy. Herec Kevin Dunn hrající reportéra byl ve Žhavých výstřelech námořní velitel, který se pokoušel do námořnictva vybrat nového bojovníka. (Satan)
  • K rozhodnutí nepoužít natočenou, velmi drahou závěrečnou pasáž s obří vlnou, režisér Brian De Palma řekl: "Když jsem tu sekvenci viděl poprvé, uvědomil jsem si, že vlna je moc velká. Příliš obrovská pro tenhle žánr a proto by diváky zbytečně odváděla od skutečného vyvrcholení příběhu. Všichni diváci by ztuhli na židlích a překvapeně zírali na obrovskou vlnu a já přece nenatočil trikový katastrofický film, ale thriller. Pochopitelně, je to má chyba - myslel jse, že pro náš film nestačí bouře, ale že potřebujeme BOUŘI. Trochu se nám vymkla z rukou." (NIRO)
  • Roli velitele Kevina Dunna měl hrát Al Pacino, ale Nicolas Cage chtěl, aby ho ztvárnil Will Smith, který se nakonec natáčení zúčastnit nemohl. Smith a Cage spolu později ještě chtěli natočit komedii Time Share, ale z toho také nakonec sešlo. (Edgerton)

Reklama

Reklama