Režie:
Jitka NěmcováScénář:
Josef EismannHudba:
Laco DecziHrají:
Pavel Liška, Iva Janžurová, Jiří Menzel, Jan Tříska, Pavel Landovský, Jan Kašpar, František Řehák, Pavel Kříž, Jan Pohan, Otmar Brancuzský, Bára Štěpánová, Jaroslava Adamová, Jitka Smutná (více)Obsahy(1)
nebo se sebevraždou? Jak sešel ze světa muž s temnou minulostí? Detektivní příběh podle románu Z. Salivarové a J. Škvoreckého a scénáře J. Eismanna vypráví o starých, ale nepromlčitelných zločinech, o odplatě, která nečekala na soud, o spravedlnosti, které se dostalo zadost nejednoznačnou cestou – a také o etice a vlastním svědomí. Do Prahy po letech přilétá emigrantka Anka Lomnická (I. Janžurová), bývalá hraběnka, a v letadle má náhodou za sousedy dvě postavy kriminálního příběhu, který se postupně rozvíjí kolem bývalého dozorce politických vězňů Bubeníka (J. Pohan). Se svou bezprostředností se Anka potkává se starými i novými tvářemi, a jednou z nich je Věra (L. Vondráčková), vnučka někdejšího správce zámku Lomnických (F. Řehák), a její přítel, mladý kriminalista Přemek (P. Liška). Když je Bubeník nalezen zastřelený s pistolí v ruce, Přemek si není jist sebevraždou a začíná rozkrývat minulost nejen mrtvého, ale i svého potenciálního tchána (J. Menzel) a jeho kamarádů, bývalých muklů. Postupně se objevuje celá řada lidí, kterým bezohledný Bubeník v životě ublížil… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (75)
peklo v řetězech...dokonale sterilní a bez tempa...svým způsobem jedinečná učebnice toho, jak nepracovat se střihovou skladbou a budováním filmového prostoru...vydržel jsem půl hodiny...a to je výkon vzhledem k tomu, že ani pořádně nevím, o co tam šlo, protože daleko víc přitahovaly mojí pozornost formální lapsy...odtud neustálé výkřiky typu " Proč tam je tenhle záběr ?", "Proč je ta kamera tak daleko, když před chvílí byla tak blízko", "Proč je tak zpotvořená kompozice", "Proč se kamera před chvílí nehýbala a v prostřizích se hýbe...a navíc divně tam a zpět", "Proč ten přesosák, když mezi statickejma záběrama to tak silně vynikne" atp....a k dovršení zmatku podivné výjevy polonahých saxofonistek...no prostě mě to psychicky vyčerpalo... ()
Mrtvý komunista, dobrý komunista. Jen pozor, aby se vám po výkonu spravedlnosti nedostal na kobylku detektiv Přema Nejezchleba! On je totiž lubricated as a fox! Typické Škvoreckého tematické rysy i zvučné obsazení v sobě skrývaly jistý potenciál, ale ten byl už od úvodu systematicky zadupán. Ať už nevýrazností, podivnými souhrami náhod (tady asi vládne obsazení trojsedadla v letadle do Prahy) či nekončící sérií prostřihů na jazzovou úlitbu autorovi předlohy. I když tady to spíš než na koncert vypadalo na strip show, kde brzy začnou létat saxofony i poslední zbytky svršků. V rámci bezpečnosti publika doufejme, že ne frontmanky Štěpánové.. ()
Slabší průměr. Minulost a zase minulost, která se vrací do současnosti a ovlivňuje osobní život policajta v podání Pavla Lišky. Ten se pere s dilematem a svou roli hraje neohrabaně. Jako Láďa v Pupendu, ale tam to bylo na místě. Ivu Janžurovou bych jako šlechtu nesnesla vůbec, strkala nos do cizích věcí až přílíš a to její věčné chichotání. Jak ubohé. P. Landovský, J. Menzel, J. Tříska a spol. hráli přestárlou partu kašparů-muklů. Kazí to celkový dojem. ()
Snové herecké obsazení, jaké se v televizním filmu moc nevidí. Tím končí klady, snad ještě na několik momentů od soudu. Jinak se děj velice vlekl, stále se mluvilo. Nejhorší ovšem byly vstupy s jazzového koncertu, kde hrály na saxofony tři holky a Bára Štěpánová. Rušivé, nezajímavě, mimo děj. Dva kudrnáči z kriminálky, Básník a Idiot, bohužel kvalitě krimi roviny nepřidali. ()
Tento film se mi celkem páčil. Obsazení bylo velmi luxusní, i když na takové obsazení bych čekal lepší celkový dojem, ale co se dá dělat, nepostrádal tento snímek humor, logiku. Jistě na kvalitu amerických (...) filmů to nemá, ale má to své kouzlo a dá se na to podívat i vícekrát.! Celkové hodnocení 55% ()
Galerie (27)
Zajímavosti (3)
- Film se natáčel mimo jiné v Mařenicích a na zámku Holovousy. (skudiblik)
- Příběh je inspirován skutečnou snahou gen. Pravomila Raichla zabít prokurátora Vaše. (sator)
- Jan Tříska, jak bylo jeho zvykem, znal text perfektně. Pavel Landovský, bohém a intuitivní herec, naopak. Toto bylo zdrojem konfliktů mezi nimi. (sator)
Reklama