Reklama

Reklama

Cukrárna

(seriál)
Rodinný
Česko, 2010, 12 h 26 min (Minutáž: 57–58 min)

Režie:

Dušan Klein

Scénář:

Jan Míka

Kamera:

Josef Špelda

Hrají:

Naďa Konvalinková, Iva Janžurová, Jana Štěpánková, Veronika Žilková, Jan Hrušínský, Luba Skořepová, Petra Tenorová, Simona Stašová, Eva Holubová, Jana Šulcová, Jitka Čvančarová, Václav Postránecký (více)
(další profese)

Epizody(13)

Radka Sladká je majitelkou malé cukrárny u hřbitova v Praze. Má čtyři děti: dospívající zamilovanou dceru Ivanku, dva malé rošťáky fotbalisty, malou holčičku a k tomu navrch manžela Františka, kterého zajímá jenom středověk. Je na všechno sama, a tak něco občas zanedbává. Momentálně to vypadá, že bude muset svou cukrárnu pronajmout, aby se mohla naplno věnovat rodině. Jednoho dne přijde na dort roztomilá trojice důchodkyň: Bláža, Dana a Olga. Když si zákaznice oprávněně stěžují na kvalitu obsluhy i zákusků, netuší ještě nikdo z nich, jak se změní osudy všech čtyř žen po tomto náhodném setkání. Blážina rodina totiž právě odjela na dlouhodobý pobyt v USA a babička, zvyklá starat se o všechno a o všechny, najednou neví, co si počít. Neumí žít se samotou. Svým životním optimismem, energií a elánem strhne Bláža k aktivitě nejen své kamarádky Danu a Olgu, ale rázně vstoupí i do fungování cukrárny a rodiny zoufalé Radky. I v těch nejdramatičtějších situacích vítězí nadhled tří zkušených babiček, které si za všech okolností vědí rady. (Česká televize)

(více)

Recenze (80)

quixote 

všechny recenze uživatele

Děj i dialogy této "konečné telenovely" (i těch 13 dílů bylo moc) je klišoidní, zcela bez šťávy a sebemenších scénáristických nápadů. Scénář na hranici únosnosti klesl v díle č.10, "Paní Vanilková", na nejhlubší možné dno - ty peripetie a náhody jsou opravdu myšleny vážně??? Konflikty vycucané z prstu, jejich řešení nepravděpodobné a smířlivé, "aby se to lidem líbilo". Prostě seriál pro "lidičky", aby "pohladil dušičku". Úvodní titulky jsou svěží a slibují jistou akci, ale ouha: dílo se šine tempem zfetovaného hlemýždě, herci, kteří nemají co hrát, se potácejí v obvyklých, stokrát předvedených šaržích, režie je jaksi "neviditelná". Jediné, co se mi na tomto rutinním produktu líbí, je Brzobohatého hudba a závěrečný titulkový song. Jaký úžasný seriál z tohoto vyšeptalého soudku nás v ČT čeká příště? "Pohřební ústav" (něco takového už tu ale bylo...), "Salón pro psy" nebo snad "Veřejné záchodky" s trafikantkou Plecitou padlou na post hajzlbáby? ČT by potřebovala vydatnou transfúzi a hlavně silnou dávku kvalitních scénáristů a dramaturgů. V totáči jsme litovali herce, že musí hrát v ideologických normalizačních slátaninách. Teď je lituji stejně, ideologii jen bohužel nahradila slaboduchost a těžko uvěřitelný nedostatek soudnosti - už i v ČT. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Když se poprvé ve Čtyřlístku objevila teta Bobina z Ameriky v příběhu Zaostřeno na šelmy, psal se rok 1976. Po té se objevovala až do roku 1990 a společně s otevřením hranic ztratila její postava základní smysl. Dál nebylo o čem psát a veškerá exotika vzala za své. Případné návraty by působily jen jako odér interview s Waldou Matuškou... A stejný problém má i základní dějová linka Cukrárny. Společně se solitérní postavou pozorovatelky Plecité se sice jakoby nalézáme v současnosti předchozí trilogie Jana Míky Náměstíčko - Náves - Příkopy, nikoli jakoby náhodou potkáváme také Šípkovou Růženku v očekávání Života na zámku, ale stále netušíme, kam směřuje tento nový tvar? Vizuál zůstal hluboko v minulosti, herečtí představitelé zamrzli také kdesi v normalizaci, ale co je neuvěřitelnější, i přes to všechno Janžurová a Remundová dokázaly tyto balvany v prvním díle překročit a ponechat všechny ty Vlachy a Medvecké daleko za sebou. Bohužel díl druhý přivedl na scénu namísto očekávané příjemné praxe z cukrářského prostředí jen faleš a množinu amatérských scén rozvrstvených mezi seladona Přeučila a učitelu Holubovou, která doslova a do písmene vypadla z Občanského průkazu. Stydět se musím i za výkon Konvalinkové, samozřejmě Dolanského, nezáživná byla bohužel i Pazderková. Malé světélko naděje zůstává jen u Jana Hrušínského. Takže naivně doufám, že se během pár dílů stane zázrak a bude to minimálně o řád lepší než-li primácké Cesty domů, ale to by se musel Klein rozpomenout na minimální zákonitosti práce s herci a mizanscénou. ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Cukrárna chutnala trochu hořce a já hořké čokolády moc nemusím. Celý projekt spíše vypadá, jako práce na zadání a úkol pro Jana Míku na vyplnění prostoru. Nebylo by to poprvé. Druhým adeptem na něco podobného je dle mého Šípková růženka, mimochodem taky s Veronikou Žilkovou. Malé bolestné v podobě šlehačky beru paní Plecitou a Lubu Skořepovou, protože Náměstíčko jsem měl rád. V prvních dílech to tak sice nevypadá, ale postupně dochází k neskutečnému natahování děje, aby to vyšlo alespoň na těch více dílů. A na konci to už tahá za oči, jak se to celé táhne. Dramaturgicky je seriál poněkud slabší, ale je na tom vidět typická práce pana Kleina. Nebýt pana Postráneckého, asi by o zábavu byla nouze. Z dob minulých pak působí úvodní grafika s titulky. Seriál se dá zhodnotit slovy úvodní písně - je hořkoslaně cukrový. Z průměru rozhodně nevybočuje. ()

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Je škoda, že zrovna ty už absolutně zapomenuté produkty ČT byly takhle nemile odsouzeny, protože já si Cukrárnu nebo i třeba obdobně nenáviděné Poste Restante jako menší neskonale užíval a modlil jsem se i v pokračování. Jen se bojím, jakého bych byl názoru, kdybych si seriály připomněl s oním obrovským časovým odstupem. ()

aiv 

všechny recenze uživatele

Včera a předevčírem jsem shlédla celý seriál. Komentář jsem chtěla napsat už včera abych ho nechala uležet, ale nic se nezměnilo. Seriál nudný, Histerická Žílková pořád ječí nebo brečí, Hrušinský se chová jako nudný patron, děti, hlavně dcera neuvěřitelní spratci, a 3 důchodkyně, které řeší jednu blbost za druhou. Dolanský, kterému se až do 8.dílu nechce nic dělat, protivná Stašová, seladon Přeučil no nuda k zbláznění. Korunu tomu dodala Čvančarová, která toužila po Hrušinském. Nevím, zda si režisér myslel, že když vybere známé herce, tak tomu dodá na výši, opak je ale pravdou. Člověk neví, zda má brečet nebo se smát. Od Dušana Kleina jsem čekala více. Jen o 1 více proto, že to nemohu hodit na stejnou výši jako například stupidní seriály jako je Ulice a VKV či Ordinace v Růžové zahradě. Na tenhle seriál se už víckrát nepodívám. ()

Galerie (103)

Zajímavosti (4)

  • Během produkce seriálu bylo využito 13 námětů, 939 stran scénáře, 91 herců, 1600 komparzistů a představitelů epizodních rolí, 60 členů štábu, 128 natáčecích dní, 3250 hodin materiálu a 2 kamery. (ČSFD)

Související novinky

Zemřel režisér Dušan Klein

Zemřel režisér Dušan Klein

10.01.2022

Ve věku 82 let zemřel oblíbený režisér Dušan Klein. Kvůli svému židovskému původu byl jako dítě internován v koncentračním táboře Terezín. V 50. letech se objevil v dětských rolích ve filmech Můj… (více)

Reklama

Reklama