Dva vykutálení pánové Burke a Hare se chtějí dát na vysoce výdělečný byznys, který spočívá v poskytování mrtvol lékařské škole v Edinburghu, tehdejšího centra lékařského výzkumu. Jediné, co jim chybí, jsou těla. Film je inspirován skutečnými událostmi. (JayZak)

Recenze (134)

hroubek

Pořád má takový pocit, že tahle zápletka se dala využít trochu lépe.A ze začátku to jde skvěle hned úvodní slova řeknutá popravčím a následný sled dialogů a scének jsou správně trochu morbidní.Pak jsou scény pokusů o získání těl což patří k vyrcholům filmu.Pegg je sympaták i když vraždí aby se dostal pod sukni Isle Fisher.A pak je tu je kumpán Glum v lidské podobě Serkise na jehož místě bych radši viděl Frosta ale i tohle stačí. ()

IQ Tiqe

Odehrává se v první polovině 19. století a pojednává o dvou "obchodnících", kteří rozjedou živnost na prodávání mrtvol lékařské škole. Mezi hlavní devizy filmu patří ztvárnění (kostýmy, exteriéry, vše vypadá věrně a takové historické prostředí se mi líbí), Skotsko a vše s tím související - přízvuk a zejména pak černý humor, dále Simon Pegg a pro mě Isla Fisher (kterou jsem dodnes mylně považoval za Američanku). 64%. Nezapomenu na dvě hlášky - první: Watch your language, you fuckin' son-of-a-bitch bastard! a druhou sem už napsal StarsFan. ()

Necrotongue

Je škoda,že se Simon Pegg nepodílel i na scénáři,jsem si jistý,že by notně přibylo černého humoru a cynismu,myslím,že by si to film zasloužil a že by to potřeboval,protože mi přišel trošku jalový a lehce jsem se u něj nudil.Přitom námět vychází ze skutečných událostí,kdy oba pánové odpravili pěkných pár lidí,takže mi přijde,že tvůrci nedokázali téma dostatečně vytěžit. ()

Radiq

Totálně černouhelná komedia, kde černota z mrtvol zahnívá s ponurou atmosférou 19. století. Kradení těl pro univerzity byl naprosto dokonalej podnikatelskej plán, kterej tvůrci okořenili o pár dalších zápletek. Ta spojená s divadlem nebyla uplně podle myho gusta, ale nevadilo to. Simon Pegg a Andy Serkis si to užili hezky, do toho kat Bill Bailey známej z Black Books, pak pan "nehraju nic než záporáky" Tom Wilkinson nebo vtipněj v ksichtu Tim Curry a plno dalších vychytanejch herců. Taky zaujala myšlenka s využitím fotografií nebo zmínka o Darwinovi. Prostě je to svym zpusobem nezapomenutelny. Zajimalo by mě, jestli ta kostra na konci fakt patří Williamu Burkemu. ()

Thomick

Ježiiiš, dyť to šlo zpracovat asi tak třikrát zábavnějc! :( A jsem z toho fakt moc moc smutnej, protože ta herecká plejáda mi sedla jako málokterá jiná, ale prostě - když máte ty top vtipy natlačený do poslední desetiminutovky, to je pak utrpení na ně celou dobu čekat. (Mimochodem Islička se očividně narodila do špatný doby). ()

• Skutečný William Hare svědčil u soudu proti Williamu Burkemu a zatímco Hare dál kradl mrtvá těla, Burke byl odsouzen, popraven a prodán univerzitě na pitevní stůl. (korbitch22)
  • Jména v názvu filmu patřila dvěma skutečným skotským zlodějům v 19. století. Jejich specializace byla velmi zajímavá - kradli mrtvoly a prodávali je univerzitě v Edinburghu na výzkum. (Sfinkter)