Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zámožný ředitel obchodní společnosti v New Yorku obdrží anonymní dopis, ve kterém stojí, že jeho krásná žena žijící ve víru každodenních radovánek ve vysoce postavené společnosti není ta milá a bezelstná kráska se zelenýma očima, jak ji vnímá její muž, ale že se jedná o vypočítavou zlou bytost, která se zajímá jen o sebe sama a svůj prospěch. On se však obsahem dopisu odmítá zaobírat, ovšem jen do té doby, než se stane zločin. (sator)

(více)

Recenze (32)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Jiřího Sequense vnímám jako snad nejkreativnějšího domácího tvůrce v krimi žánru. Skoro pokaždé v něm dokázal zvolit stylově odlišné ladění, což lze vidět na příbězích z hříšních lidí a případů majora Zemana, ale i několika filmech, které natočil v meziobdobí těchto dvou velkých projektů. Konfrontace je první ze dvou případů, kdy Sequens sáhl po americké předloze Patricka Quentina a rozehrál komorní „detektivku bez detektiva“, jejíž ústřední hrdina, manžel zavražděné, se během početných návštěv a dlouhých rozhovorů pomalu dopracuje k odhalení pravdy. Tentokrát se pohybujeme čistě v interiérech. Často jsem měl pocit, jakobych koukal spíše na psychologické drama, jehož součástí se později stane i detektivní rovina, napínavá až do posledního rozuzlení. Skoro všechny postavy postupně odhalují jisté kostlivce ve skříni a mění se na seslošt hnusných stvůr žijících ve vztazích plných lží, přetvářky, žárlivosti, intrik či touhy po bohatství... a které ničí život i podobně kariéristickému řediteli podniku. S opětovným zhlédnutím po letech jsem nabyl dojmu pečlivě propracované záležitosti, ať už jde o skvělé dialogy, často s břitkým humorem (který depresivnější nádech osvěží), analýzu vzájemných vztahů a charakterů postav, ale i vypointování často zdánlivě nepodstatných detailů. Opět jsem obdivoval herectví Jiřího Valy nebo Slávky Budínové a vychutnal si i Otakara Brouska coby stylového užvejkaného poručíka s atypickými policejními metodami. Muže v osidlech mám sice o fous raději, ale po včerejším kolektivním zážitku na plátně v kruhu (pro mě překvapivě!) bavících se mladých lidí jsem neměl daleko od toho přihodit i poslední hvězdičku. Tady navzdory hodně dlouhé stopáži mi snad ani minuta nepřipadala navíc. Také se dovíte, jaký je rozdíl mezi evropsky a americky napsanou sedmičkou a jak takový prachbídný detail může být nápomocný. :-) [85%] [NOIR FILM FESTIVAL 2023 v Českém Šternberku] ()

sud 

všechny recenze uživatele

Už po několikáté jsem se přesvědčil, že v 70. a 80. letech v tehdejší ČST přesvědčivě stvárnit zápaďácké kriminálky prostě šlo, byť často za prostinkých podmínek. Ono ale když máte skvělý scénář podle skvělé předlohy (Patrick Quentin a jeho detektivky bez detektiva byly snad pokaždé sázky na jistotu), zručnou režii, která dokáže příběh přes celou (na TV podmínky nebývale dlouhou) stopáž brilantně rozvinout (Jiří Sequens navzdory své kontroverzní pověsti prostě napínavé kriminálky uměl), stylovou hudbu Zdeňka Lišky a hvězdné herecké obsazení, pak na skromnou výpravu s radostí zapomenete. Vynikající krimi s velice napínavým dějem a výbornými hereckými výkony Jiřího Valy, Josefa Abrháma či Ireny Kačírkové. 100%. ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Tyhle příběhy už mě moc nedojímají. Hlavní hrdina obklopen bandou dacanů, zelenooká (vynikne v černobílém zobrazení) femme fatale, na kterou mají všichni pivku a která na každého něco ví. A tak myšlenky přitom kloužou po ploše a zastavíí se u nepodsatných věcí. Třeba, že Josef Abrahám není charakterní herec (postava s výraznou vnitřní organizací chování a výraznými povahovými rysy, většinou vážnějšího rázu - encyklopedie.vseved.cz), ale že hraje pořád jednu roli, nejspíš tu, kterou se profiloval nejlépe a nejslavněji: vrchni-prchni. A pak se chodí okolo jako pešek, dokud to slovo na někoho nepadne. Nepříliš povzbudivý návrat do mládí! ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Výborná detektivka, prostě výborná.. Příběh muže, který má být obviněn z vraždy své manželky a odtikává mu čas, mě vtáhnul hned od začátku, postaral se o to charismatický Jiří Vala.. Jeho krásná žena v podání Mileny Dvorské nemá chybu, sehrála to divadýlko na jedničku s hvězdičkou.. Pravdou je, že celý herecký ansámbl si zaslouží pochvalu, protože všichni jsou ve svých rolích přesvědčiví a někteří i dokonale odporní.. No a hudební podmaz Zdeňka Lišky potěšil, byla to taková třešinka na dortu, tedy ode mne plný počet bez připomínek.. ()

snaked 

všechny recenze uživatele

Vynikající záležitost. Především díky hereckým výkonům, ale celkově příběh není vůbec marný, pachatel vraždy je neznámý do posledních minut a mohl to udělat vlastně kdokoli... Podezření jsem přesouvala z postavy na postavu. Zjednodušeně řečeno: o tom, jak ňouma zjistil, že všechno je úplně jinak, než si dlouhá léta myslel. Jiří Vala jako chudák manžel, Josef Abrhám jako jeho problémový bratr. Taky Josef Bek tu stojí za to. Podle předlohy Patricka Quentina Green-Eyed Monster. // Podobné tituly, které stojí za zhlédnutí: PODEZŘELÉ OKOLNOSTI (1977), PANENKA (1980), SÁM PROTI MĚSTU (1974). ()

Galerie (6)

Zajímavosti (2)

  • Slávka Budínová zde hraje matku Jiřímu Valovi, ačkoli byla pouze o 2 roky starší. (sud)
  • Snímek byl natočen na motivy detektivního příběhu „Zelenooká stvůra“ od Patricka Quentina, což je pseudonym autorského týmu, jehož členy jsou: Richard Wilson Webb, Martha Mott Kelly, Mary Louisa White-Answell a Hugh Callingham Wheeler. (sator)

Reklama

Reklama