Když ve městě Derry ve státě Maine začnou mizet děti, musí skupina mladých chlapců a děvčat čelit svým největším obavám v boji proti zlému klaunovi jménem Pennywise, jehož vražedná a násilnická historie se táhne napříč staletími. (Vertical Entertainment)

Videa (14)

Trailer 3

Recenze (1 246)

Bloody13

Je fakt, že to starší televizní zpracování bylo knížce přece jen o něco věrnější. Ale doba se holt mění a dneska by pár stříbrných kuliček neplatilo už ani na strašáky z kanálů. Asi i proto původního vlkodlaka s mumií vystřídal podobně hnusnej houmlesák a hlavně klaun, co se z celkem zábavný figurky změnil na klasickýho bubáka. To za mě asi jediná výhrada, protože jinak nová verze Toho je o něco zábavnější, krvavější a (zatim) komplexnější než jeho předchůdce. Uvidíme, jak se tvůrci poperou s obsazením v následujícim sequelu, poněvadž tady se s dětskýma hrdinama trefili naprosto přesně. (90%) ()

Renton

Osmdesátky nyní táhnou. Trendový "Stranger Things" ve velkém filmovém balení s klaunem z kanálu místo příšery z jiných dimenzí. O trochu slabší v ději, ale stejně našlapané ve výkonech dětských herců. Ztvárnění letních/nehororových scén perfektní, v hororové části až nadbytečně očekávatelných lekaček. ()

George Stobbart

Ešte že máme To CGI, vďaka ktorému už dnes klauni vo filmoch môžu aj behať... Nebolo To samozrejme zlé, koniec koncov s takým monumentálnym rozpočtom by na To musel byť asi väčší babrák než Muschietti. Ale vo všetkých aspektoch sa mi To zdalo slabšie než pôvodná 9O´s verzia a navyše To na mňa pôsobilo dosť vyčerpávajúco, takže mi je jasné, že už sa k tomu v živote nevrátim. A keď si predstavím, aké asi bude predražené, vyumelkované a komerčne obsadené pokračovanie, tak netúžim vidieť ani To. ()

H34D

Myslím, že neznalost knižní předlohy se v tomto případě vyplatila. Film totiž začíná servírovat hororové pološílenosti nečekaně brzy. Žádné sáhodlouhé budování atmosféry, od počátku jsme vrženi do sympatického dětského příběhu okořeněného o pořádné zlo. Momenty hrůzy jsou poměrně zdařilé, nejedná se (jen) o lacinné lekačky, byť je pravda, že efekt strachu je z největší části založen na hlasitém zvuku. Oceňuji příjemnou propracovanost, nebo chcete-li barvitost charakterů. To je vlastně takové údernější Stranger Things. 7/10 ()

Tuxedo

Povedené dětské dobrodružství se sympatickými hrdiny a nenuceným pubertálním humorem. V téhle rovině je To nejednou velmi invenční, co se týče komponování scén, použití hudby či střihu. Bohužel je To také rutinní horor, ve kterém si tvůrci odškrtávají povinné a ne moc nápadité (spíš vypůjčené z nedávných hororových hitovek) strašeníčko, a to u každé postavy zvlášť (!), než si konečně těch sedm ustrašených o svých nočních můrách vzájemně poví. Paradoxně nejefektivnější jsou lekačky, které mi výjimečně nepřišly dělané na sílu. Opravdu ocenit musím skloubení Skarsgårdova herectví se CGI, ty přechody jsou opravdu šikovně vymyšlené i provedené. Na pravidla se tu nehraje (Jaké má Pennywise vlastně schopnosti? Může být na více místech najednou? Proč jsou všechny ostatní vraždy provedené jinak než ta úvodní, která by měla být pro pochopení pravidel klíčová?). Když k tomu navíc připočtu fakt, že se záporák ve svých choutkách drží nepochopitelně zpátky, tak se o hlavní postavy ani moc nebojíte. Ty vedlejší jsou takové lepší karikatury tyranů. Dětští herci jsou výborní, jen občas musí vyslovovat příliš uvědomělé myšlenky. Bill Skarsgård jako Pennywise má rozhodně potenciál, nepřehrává, ale zasloužil by si více prostoru a lepší zacházení. ()

Zajímavosti (113)

• Auto, kterým vyzvedává matka (Molly Atkinson) Eddieho (Jack Dylan Grazer), je AMC Pacer DL Wagon z roku 1979. (J.F.B.)
  • Jackson Robert Scott (Georgie Denbrough) ešte nedosiahol dostatočný vek na to, aby film mohol vidieť. Jeho matka mu však dovolila pozrieť si ho s tým, že mu bude pri nepríjemných scénach zakrývať oči. (Marceloo)