Režie:
Andy MuschiettiKamera:
Jung-hoon JungHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Jaeden Martell, Sophia Lillis, Jeremy Ray Taylor, Finn Wolfhard, Jack Dylan Grazer, Wyatt Oleff, Chosen Jacobs, Nicholas Hamilton, Owen Teague (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Když ve městě Derry ve státě Maine začnou mizet děti, musí skupina mladých chlapců a děvčat čelit svým největším obavám v boji proti zlému klaunovi jménem Pennywise, jehož vražedná a násilnická historie se táhne napříč staletími. (Vertical Entertainment)
Videa (14)
Recenze (1 246)
70% Potenciál v kvalitní předloze umlácený zbytečnou snahou strašit na každém rohu za pomoci vyhroceného audiovizuálního terroru. V některých momentech to bylo až příliš úmorné a vysilující. Palec nahoru za to, že se tvůrci nesnaží jet na 80. retro vlně a umí přitlačit i mimo vyjeté koleje (zdaleka nejstrašidelnější postavou je Henry Bowers a Pan Marsh). ()
Má to momenty... ale obecně je to hrozně "mehtastický", když je bohužel hrozně patrný, že to po Fukunagovi přepisovalo víc lidí a tím pádem i víc vizí, který z Toho udělali nesourodý a nepříliš koherentní blivajz nápadů. Posunout Benovi sbírání znalostí o Derry dává vzhledem k jeho čerstvosti ve městě smysl. Ale jen do chvíle, než to úplně dokurví smysl existence Mikea, který je nyní odsunutý zcela na vedlejší kolej, což lze vnímat i trochu jako aplikaci rasového stereotypu, přičemž něco podobného později film udělá i s Beverly, kdy z ní zcela proti její dosavadní postavě udělá "damsel in distress", kterou je potřeba zachránit Losery kvůli ukončení linie s Benem. Ta měla být rozlousknuta až ve dvojce, jenže Muschietti a spol. byli tak posraní z toho, že dvojka možná nebude, že raději linii "uzavřeli" už teď, čímž z Bev udělají na konci totální krávu. Což dost naštve, protože Sophia Lillis je s přehledem nejzajímavější dětskou herečkou na place a fakt si nezasloužila, aby jí postupně zredukovali jen na holčičku k záchraně. Muschietti jinak režíruje rutinně, přesně jak se čekalo. Hororová kreativita žádná, vše je hrané na jump scares pomocí zesílené hudby, takže intenzivní děs opravdu nehrozí. I proto, že samotné scény nemají ani moc gradaci a atmosférou stojí taky za pendrek. Scény s rodiči jsou zase stereotypně oslizlé, což je třeba u Eddieho matky spíš srandovně blbé. Muschietti je o trochu lepší v dětských liniích, ale podobně jako u Bev, Bena a Mika se vše k*rví pod snahou adaptovat pro potenciálně jediný film. Zácházení s Bowersem ve finále je čisté WTF, stejně jako absence jeho kumpánů. Děcka se postupně docela solidně začínají teleportovat (Stan) a chovat se jako totální dementi, kteří zdůrazňují potřebu se nerozdělit, aby se hned rozdělily. No a pak je tu ten velký střet, který jakoukoli poetiku zahrabal pod "umlácení tátovým nářadím". Jako jo, chápu, adaptovat Kingovy feťácké vize není sranda, ale tohle je asi stejně nápadité jako padesátníkovou vylučování stolice. 5/10 ()
Vynikající zážitek a zároveň se jedná o nejlepší horor od prvního Conjuringu. To je jasný už pouze z hodnocení, které si drží úžasných 81%, tedy stejně jako první Conjuring a jsou to jediné dva horory, které si v tomhle století udrželi takový Rating. TO krom úžasného hodnocení a spokojených recenzí se může chlubit vynikajícími tržbami, kde utržel perfektních 121 milionů dolarů za první víkend v Americe, což je největší otvírák hororu vůbec!! Kingová Adaptace se tedy ukázala jako velmi silnou značkou, kde potěší nejvíce Rkový rating, to je snad první Mainstreamový strašící horor, který kdy dostal Rko a dokázal nemožné, doufám, že v budoucnu se toho tvůrci budou držet a budou nám připravovat podobných hororů více. A teď k filmu: Knížku jsem nečetl, Původní TO jsem neviděl (Hanba mi!), ale o to víc jsem mohl být překvapen vývojem děje a jako neznalého diváka mě film absolutně zasáhl, rozdrtil, zmáčknul a vyplivnul!! Už ze začátku zaujmou působivé dětské herecké výkony, úžasná kamera, líbivý vizuál, solidní soundtrack, dojde i na humor, velmi potěší odkaz na Noční Můru v Elm Street a jakmile je PennyWise na Scéně, tak začíná hororová lahůdka, nejen, že jeho dialogy s dětmi jsou značně děsivé, především jeho přeměna v různé kreatury předváděla mimořádný hororový zážitek a fantazie se tvůrcům rozhodně upřít nedá. Náctileté Nány budou kvákat, že film nemá dostatek lekaček, ale film staví spíše na atmosféře, která je velmi úderná, dojde i na násilí a finále v baráku je takovéj mazec, že to chci vidět okamžitě znova. Člověk sice příliš neposkáče, nasráno v trenkách hold mít může. Za mě naprostá spokojenost. Odcházel jsem nadšený. ( Ticho v takřka plném kino sále bylo v závěru až neuvěřitelné). Jasný adept na první místo ( Sejmout TO může letos snad už jen Leatherface!95% ()
Ešte že máme To CGI, vďaka ktorému už dnes klauni vo filmoch môžu aj behať... Nebolo To samozrejme zlé, koniec koncov s takým monumentálnym rozpočtom by na To musel byť asi väčší babrák než Muschietti. Ale vo všetkých aspektoch sa mi To zdalo slabšie než pôvodná 9O´s verzia a navyše To na mňa pôsobilo dosť vyčerpávajúco, takže mi je jasné, že už sa k tomu v živote nevrátim. A keď si predstavím, aké asi bude predražené, vyumelkované a komerčne obsadené pokračovanie, tak netúžim vidieť ani To. ()
Výborný film. Neviem posúdiť, či je to dobrá adaptácia, lebo knihu som nečítal (mám ju a už dlhé roky zbieram na ten klát odvahu), ale ako samostatné dielo veľmi dobrá žánrovka. Vynikajúce detské postavy v podaní vynikajúcich detských hercov. Krv, žiadne servítky pred ústa, dobrá dobová atmosféra. K dokonalosti tomu chýba, aby to bolo ešte strašidelnejšie a napínavejšie. Skúseného hororistu tieto pokusy o ľakačky rozhodne nezaskočia - James Wan nás rozmaznal. ()
Galerie (64)
Photo © New Line Cinema
Zajímavosti (113)
- Biograf v Derry (ve skutečnosti Capitol centre v Port Hope, Kanada) zve v létě 1989 postupně na filmy Batman (1989), Smrtonosná zbraň 2 (1989) a Noční můra v Elm Street 5: Dítě snu (1989). (efenberger)
- Pennywise (Bill Skarsgård) ve filmu mění barvu očí podle nálady (modré - klidný, oranžové - normální, červeno-oranžové - hladový, zelené - vystrašený). (Polák)
- Pennywiseovi (Bill Skarsgård) oči zblednou, když mluví s Georgiem (Jackson Robert Scott), protože to je barva očí jeho matky. (Delock)
Reklama