Tajemný muž

• Kanada The Tall Man (více)

Když se jí ztratí syn, snaží se zoufalá matka rozluštit hádanku tajemného muže, který údajně unáší děti. (Filmbox)

Recenze (485)

Gilmour93

Gone, Laugier, Gone.. Kdesi jsem už podobné auto viděl, ale teď jsem marně čekal, až se rozjede. Ono se není co divit, když stojí na čtyřech špalkách rádoby mysteriózní atmosféry a motor příběhu visí vyndán na řetězu - to pak můžete točit volantem twistů k zbláznění. Navíc, ušlechtilá myšlenka a z ní vyplývající pointa se sice vydávají za metalízu, ale při bližším zkoumání uvidíte hnědavé zabarvení od rzi jako by to bylo Gran Torino pana Lebowského. Schopnost oslavovat vnitřní sílu ženy pouze prostřednictvím jejího psychického či fyzického týrání mi přijde jako autorský blok a potlačovaná perverze, což snad uznají i ti, jimž tortura v Martyrs dostala Juniora do neklidu.. Přítomnost Stephena "silk voice" McHattieho mi pak byla jen slabou útěchou.. ()

*CARNIFEX*

Zobrazenie predstavy, že niekto unáša deti rodinám z chudobnejšej časti sveta pre ľudí, ktorí týmto deťom dokážu ponúknuť lepšiu budúcnosť na mňa pôsobí tak či tak zvrátene. Príde mi to ako chlácholujúca predstava, že unesené dieťa nemusí vždy skončiť na "predajnom pulte" pre nejakého pedofila či pri obchode s orgánmi. Tento film nemá s hororom spoločné absolútne nič a mysteriózny je akurát tak názov. Je to skôr dráma ktorá vyobrazuje myšlienku jedného muža (režiséra), ktorý zrejme po únose dieťaťa verí v lepšie, avšak spôsobom obetovania jedného človeka (J. Biel) pre dobro detí a ich budúcnosti. Nič to však nemení na fakte, že týmto "dobrým" krokom aj tak niekto trpí a bolo mu ublížené (rodina). Je to zase len polo "dobro", ktoré navyše opäť vyobrazuje, že peniaze majú neobyčajnú moc za ktoré sa dá kúpiť skoro všetko. Na mňa tento film pôsobil dosť stereotypne. Dlho sa nič nedialo a o napätí snáď nemôže byť ani reč. Prišlo mi to ako priemerná kriminálka. Myslím, že J. Biel sa síce na tento film svojou anjelskou tvárou hodí viac ako ja na kraso, no presto všetko, ako zo mňa nikdy nebude Sabovčik, ona nebude hororovou postavou. Rodinné, romantické komédie plné lásky a nehy jej sedia rozhodne viac .. ()

pepo

Silna story, ale bohuzial nie uplne vyuzita. Ten film mohol byt cimkolvek a mohol byt skvely (pretoze ma mimoriadne silnu myslienku). Takto je to vsak zanrovo bohuzial dost mackopes s nedostatocnym rezijnym uchopenim. A ja musim este viac obdivovat jedneho nemenovaneho herca, ktory vo svojom rezijnom debute podal tuto latku intenzivnejsie, naliehavejsie, posobivejsie a silnejsie. (Nejdem prezradzat kto, pretoze by to bol megaspoiler). kazdopadne velmi slusny film, ale ten zabity potencial mrzi. Slabsich 7/10 ()

petero

Pascal Laugier s pribúdajúcou filmografiou slušne režijne dospieva a jeho filmy majú spoločné črty, že vždy sa v nich vyskytuje isté spoločenstvo ktoré poriadne strpčuje hlavnej hrdinke život, spolu s nevyváženosťou snímku. Opäť je začiatok parádny, po chvíli Jessica Biel (inak vo svojej úlohe výborná) vyzerá ako John McClane, potom si akcia zoberie dovolenku a napätie sa hodí na neutrál a tak vo výsledku musím dať opäť rovnaké hodnotie ako pri Martyrs i keď tentokrát The Tall Man takú šancu na rozvírenie pokojnej diváckej hladiny nemá. PS: Jodelle Ferland začína mať fakt pekný kukuč. ()

dO_od

// Průměrnost a klišé skrz na skrz. Jediná scéna, která v první polovině filmu stoji za pozornost je dvouvteřinové převlékání Jessicy Biel a už to samo o sobě dost vypovídá. Na začátku druhé půlky příjde zvrat (okey, tady jsem byl celkem nachytán a pár minut jsem nevěřícně kroutil hlavou) a od něj už se to naštěstí vyvíjí lepším směrem. Tedy, ne pro rodiče zmizelých dětí ale já se bavil víc. Rozseknout by to tedy mělo poselství a motivace postav. Bohužel, motivace jsou tak chabé, že ve finále moc neobstály a poselství, ačkoliv zajimavé, zkrátka nemá dostatečnou sílu, abych zapomněl jak moc průměrné tohle drama ve skutečnosti je. 50% Za převlékání Jessicy Biel to asi stálo. Mám rád Jessicu Biel. ()

• S největší pravděpodobností je film insiprován duchem jménem Slender man, který má odnášet děti a potom je jíst. (josefklimes)
  • Film měl premiéru v roce 2012 na Filmovém a hudebním festivalu South by Southwest v Texasu. (Terva)
  • V scéne, keď sestričku July (Jessica Biel) privezie polícia na policajnú stanicu, kde jej policajt príde neskôr oznámiť, že syna nenašli, je pri detailnom zábere na jej tvár vidno, že jej oko je mimoriadne napuchnuté, no v ďalšom zábere má oko normálne. (DJ Rocco iNc)