Tajemný muž

• Kanada The Tall Man (více)

Když se jí ztratí syn, snaží se zoufalá matka rozluštit hádanku tajemného muže, který údajně unáší děti. (Filmbox)

Recenze (485)

IQ Tiqe

Je to taková sinusovka – vystřídají se pasáže, kdy se zdá vše jasné, kdy to vypadá, že už příběh nemá co dál nabídnout a jen zbývá odpovědět na otázku „proč?“, kdy mě až začíná nudit; a pasáže, kdy mi připadal geniální, kdy se vše otáčí o 180°, a i když tuším, stejně mám pochyby, jestli se nezhoupne zpátky a mám ono známé příjemné mrazení v zádech. # Líbí se mi, jak mě film staví před morální otázku, na kterou mám jasný názor, ale při trochu jiném úhlu pohledu už nedokážu určit, co je správné a co ne. # [viděno: TV, 5.1] # příběh 7 | hudba 5 | humor 0 | akce 1 | napětí 4 | pustil bych si znovu 6 ()

Radko

Odumierajúce mesto, kde zdochol pes. Ale len zdanlivo. Pretože onedlho sa jeden havo objaví. S riadne ostrými a vycerenými zubáľmi! Navyše v opustených budovách žije, zdá sa oveľa menej ľudí, ako celkový počet zmiznutých detí na výveske pohrešovaných ľudí. Miesto doktora zastáva sestrička, miesto nemocnice je tu opustená škola. Miesto dieťaťa z párového vzťahu: poloincestné, ledva dýchajúce bábo. A záhadný muž, nočná mora, unášajúca deti. Zdá sa, že sa pomocou nich nejako snaží znovu oživiť opustené banské chodby. A azda to je celé inak. Vyznením rozhodne zaujímavá variácia štandardného thrilleru o psychopatickom únoscovi. ()

castor

Tajemný muž klame tělem. Tváří se jako nesmělé dítko hrající si v koutě, aby následně překvapilo svou atmosférou i řemeslným kumštem. Vizuálně oku lahodící titulky vystřídá ponurá současnost totálního zapadákova obklopeného lesy a skálami, kde místní nemají peníze, zázemí, cíle ani ideály. Zneklidňující záběry tak hned od prvních minut skládají pomocí výmluvných detailů realitu místa, kde lidé dodnes vzpomínají na pracovní příležitosti v uzavřených dolech. Nezaměstnanost vystřelila nahoru, místní nacházejí klid u lahve alkoholu, a tak trochu se tu navíc zvyšuje věkový průměr. Beze stopy tu totiž mizí děti. Lidé za vytraceným dětským smíchem vidí legendu o muži v plášti, který unáší malé děti. Takže nastávající matky by měly možná projekci vynechat, ti ostatní si můžou užít slušivý thriller, který ale nakonec sám sobě podrazí nohy. Jak už to tak bývá, ve druhé polovině totiž začnou vylézat i ne úplně uspokojivé odpovědi. K nějakému scénáristickému peklu to ale zdaleka nesklouzne, takže si dál můžeme vychutnávat velmi slušně napsanou i zahranou postavu Jessicy Biel, která (překvapivě v tomhle žánru) podává jeden ze svých nejvyrovnanějších dramatických výkonů. Divák jí onen pocit nekonečného prázdna poté bez větších obtíží uvěří. Laugier solidně manipuluje s divákovým očekáváním, vzpírá se klasickým postupům a po řemeslné stránce tlačí tuhle surovou látku do áčkových vod. Většina fíglů působí čistě, jednoduše a účinně. S ubíhajícím minutami je však stále jasnější, že scénář potřeboval o trochu lepší zacházení. V rámci žánru přesto převládá spokojenost, a i když tu divák nebude zažívat předinfarktové stavy, uhýbání do jiných žánrů neotráví. Nakonec zabrnká na sociální strunu, aneb bojujme proti zkaženým rodičům v tomhle už dávno nespravedlivém světě. Docela vyzrálý kriminální thriller. ()

Malarkey

Vůbec bych to do tý holky neřekl, ale Jessica Biel mě tady neskutečně překvapila. Po tomhle filmu jsem měl tak nečekaný pocit, jako když jsem se třeba jednou náhodou podíval na Lovce stínů a šoklo mě, jak ten film je dobrej, promakanej, zajímavej a díky svému příběhu zapamatování hodnej. Stejně na tom je i Tajemný muž. Film, o kterém jsem neměl ani šajnu a najednou bum, užil jsem si ho od začátku až do konce. Naprosto skvělej a poctivej thriller se vším všudy. S dobrými místy, místy i s nelogickými místy, ale s takovou mysteriozní atmosférou, kterou bych v žádném případě nečekal. Tenhle film se tak náhle stal suprovým filmovým žážitkem, který nemá problém myšlenku příběhu přehazovat z jedné strany na druhou a neustále něčím šokovat. Za mě určitě velká spokojenost. ()

ricci.s

Thriller áno, mysteriózny áno, krimi áno, psychologický áno, dráma jednoznačne, horor ani omylom. Ja som síce vedel (tak ako asi všetci), že po geniálnej hororovej modle Martyrs odbočí Laugier od gore tématiky, lenže on urobil dokonca obrat o 360 stupňov kamsi do neznámych vôd. Nepochybne zaujímavý film s kritickospoločenským podtextom, ale moja šálka kávy to teda nebola. Pomalší rozbeh a zoznamovanie sa s dôležitými či menej dôležitými postavami vystriedalo pár napínavých momentov, únos, pátranie, akcia a nejaké to malé prekvapenie, no lenže v druhej polovici to už začalo byť aj trochu predvídateľné (keďže veľa možností sa tam už neponúkalo), úplne sa to zmenilo na kriminálnu drámu a záverečné minúty už boli neskutočne nudné, dokonca som mal pocit, že to sledujem už večnosť. Tak snáď sa Laugier trochu preberie a nakrúti Martyrs 2, lebo v tom je doma určite viac. ()

• V scéne, keď sestričku July (Jessica Biel) privezie polícia na policajnú stanicu, kde jej policajt príde neskôr oznámiť, že syna nenašli, je pri detailnom zábere na jej tvár vidno, že jej oko je mimoriadne napuchnuté, no v ďalšom zábere má oko normálne. (DJ Rocco iNc)
  • Napriek tomu, že sa dej filmu odohráva v USA, tak jeho filmovanie prebiehalo v kanadskej provincii Britská Kolumbia. (MikaelSVK)
  • Film měl premiéru v roce 2012 na Filmovém a hudebním festivalu South by Southwest v Texasu. (Terva)

Časové pásmo bylo změněno