Režie:
Dario ArgentoKamera:
Ronnie TaylorHrají:
Max von Sydow, Stefano Dionisi, Aldo Massasso, Chiara Caselli, Gabriele Lavia, Rossella Falk, Barbara Lerici, Francesca Vettori, Daniela Fazzolari (více)Obsahy(1)
Sedmnáct let po krvavém řádění brutálního vraha se noční můra vrací. Psychopatické monstrum, které se policii nikdy nepodařilo dopadnout, je brutálnější než legendární Jack Rozparovač a nevyzpytatelnější než aprílové počasí. Po jeho stopách vyráží penzionovaný komisař Moretti, který je tentokrát odhodlán bestii v lidské podobě nenechat uniknout. Motiv, jak se zdá, neexistuje. Je tomu však skutečně tak? (FILMag)
(více)Videa (1)
Recenze (83)
Práve Dario Argento je z tvorcov, ktorým sa (aj vzhľadom k žánru) dali logické nezrovnalosti vždy odpustiť. Čo sa ale miestami deje v tomto filme, nad tým ostáva rozum stáť. Plus k tomu retardované dialógy, mátožne znudený Max von Sydow nechápajúcne recitujúci hlúpe monológy, občasná nevhodná komika a konečne krčovité splatter vraždy na horšej trikovej úrovni než v talianskych béčkových osemdesiatkach. Nebyť skvelej úvodnej scény vo vlaku, zopár efektných dlhých záberov a dvoch fajn lakačiek, bolo by to za 1*. ()
Jo, jo, giallo Argentovi jde. Detektivka, kde kamera (narozdíl např. od Argentova Karetního hráče) opravdu v těch nejlepších okamžicích neuhýbá - a tak zde stříká krev, pero se noří do hlavy, hlavy se oddělují od těla, kulky trhají obličeje a za nejlepší kousek považuji zabití hudebním nástrojem - opravdu vychytanej záběr. Moc jsem od toho filmu nečekal, ale byl jsem docela mile překvapenej. Docela kvalitní ukázka giallo žánru - na horor moc detektivní, na detektivku dost brutální - koukám, že jak mě giallo z počátku moc nebralo, tak tomu začínám přicházet na chuť. ()
Postavy nesympaticke a naozaj dost tupé.Scénar bol riadne nedomyslený a herci príšerní.Vraždy boli krvavo-efektné.Kamera bola na slušnej úrovni ako u Argenta som zvyknutý.A nemožem zabudnut na Goblinovu hudbu,bola slušná.Film bol rozťahaný a preto stopaž bola príliš dlhá.Zatial najhorší Argentov film,ktorý som videl.Vobec ma nebavil a to už mam z gialla niečo napozerane. ()
Daria Argenta znám jen podle jména. Tohle není žádnej "majstrštyk", nicméně se mi to docela líbilo. Ze začátku svěží, později detektivní (i když s několika podivnými dedukcemi), hrerecky v podstatě přijatelné. Krev mi moc nevadila, užil jsem si některé zajímavé záběry (stůl v restauraci, koberec.) Celkově 70%. ()
Snaha odvyprávět seriózní kriminální příběh pádá s logikou a velmi-velmi pozvolným tempem. Ač občas šokuje přemíra očekávané brutality a za uši tahá masivní hudební téma, je to jen zoufalý obsahový mix všemožného nemožného. Gradace napětí však funguje, obzvlášť ve chvíli, kdy 3 minuty sledujeme nohy na koberci, což je svým způsobem nezapomenutelný záběr. Ve výsledku je Sleepless slepenec několika velmi povedených scén, kterým chybí pevný a nosný most/téma/logická niť. 55% ()
Galerie (37)
Photo © Medusa Distribuzione
Zajímavosti (2)
- Komisaři Moretti a Giacomo řeší případ také díky básni "The Animal Farm", kterou ve skutečnosti napsala Asia Argento. (Chatterer)
- Max von Sydow trval na tom, aby se papoušek ve filmu jmenoval Marcello, po herci Marcellu Mastroiannim se kterým natočil několik filmů. (Chatterer)
Reklama