Reklama

Reklama

Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (730)

kingik 

všechny recenze uživatele

Tenhle film není žádná "vejška". Z nevzhledného Mádla dělá sexuálního bejčka. Vorel oproti němu s trpitelským výrazem zvládl provokativní Josefíkovou jedním přírazem. A dál? To bych se rád zeptal autora filmu Tomáše Vorela st., protože nemám vůbec jasno, co těmi poslepovanými scénkami vlastně chtěl sdělit a kam to mělo jako doputovat. Každá druhá scéna téměř samoúčelně stylizovaná, bezobsažně podaná a maximálně kamerově vyhypovaná. O dvou mládencích se dozvím vlastně co? Hovno. Ok, vím, jak se jmenují, jeden je Michal a druhý Petr, anebo naopak, to je jedno. Oba pocházejí z rozdílných sociálních poměrů. Fajn, jeden má zazobaného fotříka, druhý mámu alkoholičku. Ten zazobanější je těžkej zmrd, co klátí holky na potkání, fetuje, uplácí profesory, podvádí na zkouškách a hodí se pro něj hnusný český termín "je vychcanej jak mraky". Druhý z dvojice je trochu víc "cíťa", holku má jen jednu, pěkně vypočítavou čubku, co mu zahne se zazobaným fotrem svého zazobaného kamarádíčka. Ještě to pobíráte, jo?! No fajn. Oba dva kámoše pojí láska ke graffiti a jakési vyšší studijní cíle, které jsem sice při jejich smýšlení a chování nechápal, ale budiž. Nechápal jsem ani to, proč jak péra po nocích sprejují, pardon, pičo Vorlova, malují po všem možným na ulicích, jeden z nich je háklivý na oslovení "sprejer" a zásadně je "writer", a proč jak kunda nemožná, odmítne kšeft za deset tyček namalovat pičovního plameňáka v klubu. I když se ve filmu sexuje, fetuje, tak to je to neúměrně vyumělkované a skoro to s dějem nekoexistuje. Zásadním problémem je tvůrčí nesoudnost. Vorel režisér je nějakým způsobem přesvědčený, že opravdu někde v našem státě existují takové charaktery, jaké prezentuje ve svém filmu. A dále, Vorel kameraman je přesvědčený, že když je nasnímá netradiční formou a technikou, tak to bude cool a in. Velký kulový. Předně film nikam netlačí, nesměřuje. Z komediálního hlediska jsem film neshledal ani trochu vtipným. Jako sociální sonda intelektuální mládeže to nemá naléhavost a nejlépe film funguje snad jen v erotické oblasti. Vybrané slečny jsou sexy a není jich málo. Nicméně, to je trochu málo na film, o kterém se mluvilo delší dobu a který je pokračováním celkem snesitelného "Gymplu". Nakonec to vypadá, že kdysi zajímavý režisér s nezaměnitelným režijním rukopisem podlehl modní vlně českých filmů na jedno použití a otupil svoji výrazovost dost drastickým způsobem, když nechal dva pitomce, přičemž jeden je jeho skutečným synem, čmárat na baráky, dělat podrazy, nebo prázdná rozhodnutí a zamýšlet se nad nesmrtelností graffiti za doprovodu nemožné české hip-hopové scény. Nevím, co si mám z filmu odnést. Příliš dobrých scén neobsahuje. Občas režisér dává vzpomenout na svoje režijní umění, ale vzápětí se vytasí s lacinou, nic neříkající scénou, ve které se objeví dvě až tři postavy, něco si řeknou a zase zmizí do dalšího záběru. A tak pořád dokola. Graffiti, sex, starosti kokotů, pičoviny na entou. Pochopitelně nechyběla účast "sklepáků", to by jinak asi režisér nepřežil nemít většinu z nich zase pohromadě. Najdu-li nějaká pozitiva, je to především casting, ve kterém se prolínají zkušení herci s mladými talenty, a také snaha udělat z českého prostředí cosi alternativního a nepojmenovatelného. Jelikož ale režisér se tomuhle věnoval dost lakonicky, tak nezbývá než konstatovat, že tohle pokračování je ultimátní píčovina. Pokud má Vorel v plánu natočit třetí díl o dvou seniorech, čmárajících graffiti, má možnost. Baráků je po Praze dost. Dobrých českých filmů ze současnosti pomálu. 40% () (méně) (více)

verbal 

všechny recenze uživatele

Vorle, Vorle, ty divný ptáku, cos to zas splácal za sračku, kde ňáký debil jen AVG po zdech stříká? Vole, to stěží půjde na dračku! Jak neúčinný antivirus, co zničí Ti kompl a zbyde jen vztek. Příště se na to radši vyser, i kdyby volal Symantec! Kde jsou ty časy, kdy ses Z města vracel a po Sklepích Kouřil Pětice? Dnes by nad tebou jeden zvracel, ač mrzí ho to velice. Chápu, že Vorlata slizká z hnízda vyvést, toť Vorlů všech je povinnost. Proč však v tak tupé pičovině, kde v hajzl spláchneš důstojnost? Až příště múza políbí Tě na špičku schlíplé potence, tak necpi jí hned před kameru a vyčkej, zda není to jen demence. Já pláču, Vorle, kurva, pláču, opravdu to moc bolelo. Bylo to trapné, nudné, hloupé a žádnou vejšku nemělo! ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Generační výpověď (kterou více než náplň a sdělení filmu obstarávají svým obsahem Pasta Oner a Vladimir 518), kterak omladina neví co by a tak vyvádí alotria. A ani středověký (od středního věku) Vorel neví co by a tak i on vyvádí alotria. Bohužel pro diváka za kamerou. Problémy jedničky to převzalo sakumprdum (otravné zatmívačky za každou druhou scénou, grr!) a stejně jako v případě jedničky to stojí a padá na Mádlovi; naštěstí (opět jako v případě jedničky) spíše stojí než padá. Pokud se o něčem dá říci, že to na tom padá, tak to platí o Vorlovi mladším a jeho nehereckém šlapání si na jazyk; což ostatně nepřekvapivě platilo i minule. Ve výsledku tedy papírově o něco vážnější i lepší Gymplu, ale v praxi je to nemlich to samé v bledě modrém; tedy zajímavé vidět, ale nic moc z toho. ()

Thomick 

všechny recenze uživatele

Jo tak on se s někym porval, a ten někdo ho hned nato vyvlíkne z vězení? Wow. Just... wow! --- Tomáš Vorel je jiná liga. Ať je zrovna mladší, nebo starší - pořád jiná liga. První z nich leze před kameru (jako vždy) beze špetky hereckýho talentu a (protentokrát i) s porostem, za nějž bych se styděl dokonce i já na konci Movemberu; ten starší potom neni o nic moudřejší a nadále produkuje scénáře tak laciný, že u nich člověk fyzicky trpí (viz přetažená linka matky se synem a celá ta "Česko je na hovno, pojeďme všichni do zahraničí" póza). Tihleti dva umělci by si fakt měli nahlas zopakovat široko daleko nejlepší hlášku snímku - Nóó, tak jsem čůrák, no! - a konečně přestat točit. --- Jinak by to zřejmě bylo na dvě upocený (čti "gymplovský") hvězdičky, bohužel ani technická stránka tentokrát příliš nepodržela. Rádoby efektních zatmívaček a hip hopových popěvků tam bylo snad i víc než holek pro Mádla; což se aspoň mně osobně těžko rozdejchávalo. Přidávám se tudíž jen s jednou ne až tak povrchní hvězdičkou pro slečnu Evu, která si mě dodatečně ještě víc získala svym vystoupenim u Krause. ()

Dzeyna 

všechny recenze uživatele

No musím říct, že Vladimír 518 tam dodal správnou atmosféru. Ovšem celý příběh je takový mdlý a celkem o ničem. Čekala jsem nějaké vzrušení nebo akci jako v Gymplu, čehož se mi nedostalo. Herci předvedly téměř srovnatelné výkony jako dřív, ale nyní bylo i na co koukat v ženském podání, což je velké zlepšení. Řekla bych, že takový průměr. Gympl je rozhodně lepší a propracovanější. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (34)

  • Tomáš Vorel starší pôvodne pokračovanie nezamýšľal. Vďaka veľkému diváckemu ohlasu a obecne priaznivému prijatiu Gymplu sa ho však odhodlal natočiť. (Sufferer)

Reklama

Reklama