Reklama

Reklama

Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (730)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Nikdy jsem nic nečmáral na zeď, nefetoval a ani nikoho neuplácel, protože se nerad špiním od barev, rád vím o světě a nemám čím uplácet. Bylo mi zkrátka jasné, že tohle nebude film natočený dle mých tužeb, ale byl jsem zkrátka zvědavý, zda se kdysi zajímavému Vorlovi podaří natočit něco ještě pitomějšího než byl Gympl. Nepodařilo, protože tohle bylo o něco lepší. A přestože trestní zákoník kriminalizuje nejeden nesmysl, tak § 228 odst. 2 podle mého smysl má a všem, kdo jej porušují, bych nastříkal koule na brčálově zeleno. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Tenhle film není žádná "vejška". Z nevzhledného Mádla dělá sexuálního bejčka. Vorel oproti němu s trpitelským výrazem zvládl provokativní Josefíkovou jedním přírazem. A dál? To bych se rád zeptal autora filmu Tomáše Vorela st., protože nemám vůbec jasno, co těmi poslepovanými scénkami vlastně chtěl sdělit a kam to mělo jako doputovat. Každá druhá scéna téměř samoúčelně stylizovaná, bezobsažně podaná a maximálně kamerově vyhypovaná. O dvou mládencích se dozvím vlastně co? Hovno. Ok, vím, jak se jmenují, jeden je Michal a druhý Petr, anebo naopak, to je jedno. Oba pocházejí z rozdílných sociálních poměrů. Fajn, jeden má zazobaného fotříka, druhý mámu alkoholičku. Ten zazobanější je těžkej zmrd, co klátí holky na potkání, fetuje, uplácí profesory, podvádí na zkouškách a hodí se pro něj hnusný český termín "je vychcanej jak mraky". Druhý z dvojice je trochu víc "cíťa", holku má jen jednu, pěkně vypočítavou čubku, co mu zahne se zazobaným fotrem svého zazobaného kamarádíčka. Ještě to pobíráte, jo?! No fajn. Oba dva kámoše pojí láska ke graffiti a jakési vyšší studijní cíle, které jsem sice při jejich smýšlení a chování nechápal, ale budiž. Nechápal jsem ani to, proč jak péra po nocích sprejují, pardon, pičo Vorlova, malují po všem možným na ulicích, jeden z nich je háklivý na oslovení "sprejer" a zásadně je "writer", a proč jak kunda nemožná, odmítne kšeft za deset tyček namalovat pičovního plameňáka v klubu. I když se ve filmu sexuje, fetuje, tak to je to neúměrně vyumělkované a skoro to s dějem nekoexistuje. Zásadním problémem je tvůrčí nesoudnost. Vorel režisér je nějakým způsobem přesvědčený, že opravdu někde v našem státě existují takové charaktery, jaké prezentuje ve svém filmu. A dále, Vorel kameraman je přesvědčený, že když je nasnímá netradiční formou a technikou, tak to bude cool a in. Velký kulový. Předně film nikam netlačí, nesměřuje. Z komediálního hlediska jsem film neshledal ani trochu vtipným. Jako sociální sonda intelektuální mládeže to nemá naléhavost a nejlépe film funguje snad jen v erotické oblasti. Vybrané slečny jsou sexy a není jich málo. Nicméně, to je trochu málo na film, o kterém se mluvilo delší dobu a který je pokračováním celkem snesitelného "Gymplu". Nakonec to vypadá, že kdysi zajímavý režisér s nezaměnitelným režijním rukopisem podlehl modní vlně českých filmů na jedno použití a otupil svoji výrazovost dost drastickým způsobem, když nechal dva pitomce, přičemž jeden je jeho skutečným synem, čmárat na baráky, dělat podrazy, nebo prázdná rozhodnutí a zamýšlet se nad nesmrtelností graffiti za doprovodu nemožné české hip-hopové scény. Nevím, co si mám z filmu odnést. Příliš dobrých scén neobsahuje. Občas režisér dává vzpomenout na svoje režijní umění, ale vzápětí se vytasí s lacinou, nic neříkající scénou, ve které se objeví dvě až tři postavy, něco si řeknou a zase zmizí do dalšího záběru. A tak pořád dokola. Graffiti, sex, starosti kokotů, pičoviny na entou. Pochopitelně nechyběla účast "sklepáků", to by jinak asi režisér nepřežil nemít většinu z nich zase pohromadě. Najdu-li nějaká pozitiva, je to především casting, ve kterém se prolínají zkušení herci s mladými talenty, a také snaha udělat z českého prostředí cosi alternativního a nepojmenovatelného. Jelikož ale režisér se tomuhle věnoval dost lakonicky, tak nezbývá než konstatovat, že tohle pokračování je ultimátní píčovina. Pokud má Vorel v plánu natočit třetí díl o dvou seniorech, čmárajících graffiti, má možnost. Baráků je po Praze dost. Dobrých českých filmů ze současnosti pomálu. 40% () (méně) (více)

Reklama

Eliott 

všechny recenze uživatele

Tohle už ztratilo jakékoli kouzlo. Příběh je snesitelný leda tak, když chce člověk prostě vypnout po návratu domů z práce a za to také uděluji jednu hvězdu. Mimo to mě však nenapadají žádné další klady. Vtipy jsou již celkem ohrané a poselství je úplně mimo. Jedná se tak o pouhou nihilistickou srajdu. V případě, že nejste velkými fanoušky Gymplu, doporučuju se dílu obloukem vyhnout. Mimo sledování ze zvědavosti kam se vaše oblíbené postavy v životě posunuly, tohle nemá žádný význam. 20% ()

Will_X 

všechny recenze uživatele

Celkový "kabátek" filmu mnohem lepší než Gympl a celkový dojem je takový, že Vejška je určitě o stupeň výše než Gympl. Celý film určitě táhne duo Kolmanů, Kraus a Mádl a jako bonus jsou zde skvělé hlášky. Navíc je vidět, že Mádl si svoji postavu nadmíru užívá. Hudba od Mika T a Vladimira 518 tomu dodá tu správnou atmosféru. Navíc je to český film a mé hodnocení k tomu také přihlíží. Vzhledem k tomu, že jsem po přečtení některých komentářů váhal, zda-li má vůbec cenu jít do kina, tak jsem spokojen. "Tak sem č*rák no!" Za mě krásných 75% ()

Thomick 

všechny recenze uživatele

Jo tak on se s někym porval, a ten někdo ho hned nato vyvlíkne z vězení? Wow. Just... wow! --- Tomáš Vorel je jiná liga. Ať je zrovna mladší, nebo starší - pořád jiná liga. První z nich leze před kameru (jako vždy) beze špetky hereckýho talentu a (protentokrát i) s porostem, za nějž bych se styděl dokonce i já na konci Movemberu; ten starší potom neni o nic moudřejší a nadále produkuje scénáře tak laciný, že u nich člověk fyzicky trpí (viz přetažená linka matky se synem a celá ta "Česko je na hovno, pojeďme všichni do zahraničí" póza). Tihleti dva umělci by si fakt měli nahlas zopakovat široko daleko nejlepší hlášku snímku - Nóó, tak jsem čůrák, no! - a konečně přestat točit. --- Jinak by to zřejmě bylo na dvě upocený (čti "gymplovský") hvězdičky, bohužel ani technická stránka tentokrát příliš nepodržela. Rádoby efektních zatmívaček a hip hopových popěvků tam bylo snad i víc než holek pro Mádla; což se aspoň mně osobně těžko rozdejchávalo. Přidávám se tudíž jen s jednou ne až tak povrchní hvězdičkou pro slečnu Evu, která si mě dodatečně ještě víc získala svym vystoupenim u Krause. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (34)

  • Ve scéně, kdy Petr (Tomáš Vorel ml.) a Michal (Jiří Mádl) v noci dělají velké stříbrné graffiti, má Petr špinavou bundu od sprejů. Když ale poté sedí na policejní stanici, tak má bundu čistou. (ČSFD)
  • Tomáš Vorel starší spolupracoval na filme aj s ľuďmi z reálnej graffiti scény. Na scenári sa napríklad podieľal najznámejší český streetartista Pasta Oner, ktorý taktiež dabloval Tomáša Vorla mladšieho (Petr Kocourek) v scénach, kde hlavní hrdinovia sprejujú. Ako poradca spolupracoval už na Gympli. Svojho dabléra dostal aj Jiří Mádl (Michal Kolman). (Sufferer)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno