Reklama

Reklama

Tygr a drak: Meč osudu

(festivalový název)
  • Čína Wo hu cang long 2: Qing ming bao jian (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Yu Shu Lien se po dlouhé době vrací do domu rodiny Tche, aby zde vzdala poctu muži, který ji vychoval. Na dům však zaútočí Hades Taj, aby se zmocnil meče Zelený osud, který zde opatrují. Yu Shu Lien svolá na pomoc bojovníky Železné cesty, aby společně meč bránili. Mezi nimi přichází i Mlčící Vlk. Yu Shu Lien se tak musí utkat nejen s bojovníky Hades Taje, ale i se svými city. (Tamten)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (66)

lioncel 

všechny recenze uživatele

Až na tu angličtinu paráda, a proč to vlastně nepřiznat, i poměrně velká spokojenost .. ten příběh náhodou není vůbec špatný, naopak, herci jsou vesměs sympatičtí a hlavně, ten nový objev: Natasha Liu Bordizzo / Snow Vase, wow (!!!), tomu já říkám úspěšný filmový debut .. držím palce pěsti, ať má tato zajímavá tvářička /čti: šikovná mladá herečka / na své další role podobné štěstí ... ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Je na počudovanie, že za touto produkciou stoja vážne mená a väčšina distribúcie padla na Netflix ( ktorá tak znehodnotila nejeden snímok ). Nemá to síce váhu kinofilmu, na plátne by sa ale vynímal myslím si statočne. Už prvý TIGER u mňa nezarezonoval ktovie ako a nie je pre mňa tak dokonalým snímkom, ako mnohí tvrdia, je však tradičným a kvalitným príspevkom k žánru wuxia. Jeho pokračovanie tak u mňa malo práve tú výhodu, že jeho starší braček nieje pecka. Sequel je tak pozerateľná fantasy, ktorá plynie rýchlo a bez následkov. ()

Reklama

Vavča 

všechny recenze uživatele

S tímhle se prostě nedá prosadit na americkém trhu, ani v Asii. Sice je fajn, že akční choreografie jede na plný plyn OST fakt kvalitní, kameraman je zjevně fanouškem mistrů jako Peter Pau (protože má jejich postupy v krvi), nicméně film se topí na zkratkovitém minimalistickém scénáři i na poměry třídy B. Takový potenciál to mělo, režisér, choreograf, hlavní hvězdy, bylo to pohřbeno laciným vzhledem, efekty. I přesto všechno mohl film zachránit lepší skript, propracovanější dialogy. Navíc přece jen je trochu nepřirozené použití angličtiny, byť to mluví původní herci, to se do tohoto druhu filmu nehodí. Výsledek, těžké béčko pro fanoušky Donnieho, Michelle. Doufejme, že tento model tvorby filmů se neujme, hlavní herci natočí něco lepšího (stejně tak režisér), bylo by fajn, aby Natasha Liu Bordizzo zakotvila v ranku akčních hrdinek, těch není nikdy dost. ()

dennykr 

všechny recenze uživatele

Z recenzí i komentářů je patrná silná glorifikace prvního dílu a dojem, že Meč osudu na jeho pověsti pouze parazituje. Takové srovnání stojí na poněkud chybném předpokladu, není totiž nutné, aby všechny díly (jakékoliv) série fungovaly stejným způsobem. Pro dvojku je srovnání se „skvostným originálem“ nejen zbytečně konzervativní, ale i likvidační. Takto nevyrovnaný souboj totiž nemůže vyhrát. Stačí vedle sebe postavit jména Ang Lee (režisér prvního filmu) a Woo-ping Yuen (choreograf prvního, režisér druhého). Oba jsou zástupci naprosto odlišných tradic. Na straně jedné (první díl) jsou bojové scény v pozadí a (primárně) pomáhají formovat tematickou rovinu filmu. Lee se také snaží rozkládat způsob, jakým je wuxia akce tradičně vytvářena (jejich extrémním zpomalením, zaměřením se na ženské hrdinky). Na straně druhé pak máme tvůrce, pro kterého jsou bojové sekvence centrálním bodem filmového systému. Od svého debutu se je snaží posouvat dál, jak choreograficky, tak režijně. Nepřistupuje k žánru zvenku, rozkladem tradic (jako Lee), ale posouvá ho kupředu zevnitř, skrze jejich aktualizaci a naplňování (k nejvýraznější reflexi žánrových schémat se dostal ve Zrození legendy). Takže ono negativní přijetí je spíše spojeno s přechodem od „vysokého“ k „nízkému“, konkrétněji tedy od uměleckého filmu -> k filmu žánrovému. // Samotný Sword of Destiny je pak skvělý film, ve kterém nejsou charaktery definovány psychologií, ale bojovou specializací. Yuen dovedně variuje akční scény (jiná prostředí, počty nepřítel, specializace), precizně jimi rytmizuje vyprávění a vede diváckou pozornost tam, kam potřebuje. Vynikající žánrovka. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Tygr a brak. Že se tento film z (ko)produkce Netlfixu stěží vyrovná opěvovanému originálu, se dalo čekat. Tygr a drak ostatně dodnes zůstává poměrně výjimečným počinem, ačkoli čínské filmaře rozhodně nelze vinit z nedostatku snahy na jeho fenomenální úspěch navázat. Smutné ale je, že Meč osudu i přes účast hereckých hvězd a režijní vedení tvůrce řady vybroušených žánrových klasik působí jako sotva průměrný počin i v kontextu řadové produkce dnešní Číny a Hongkongu. Zatímco pochybnou fotografickou kvalitu snímku, která spíše než velkolepé filmové podívané odpovídá maďarské pornografii (viz uměle vypadající CG lokace, nehezký color grading a velmi lacině vypadající 'bloom effect') ještě můžeme omluvit s poukázáním na zřejmě chudý rozpočet, pro průměrné bitky, nepřirozené herce a děsivý scénář se důvody, proč přivírat oči, hledají těžko. Ani v bojových filmech, kde se na divácké atrakce klade větší důraz než na sofistikované vyprávění, přece nebývá běžné, že postavy zničehonic zásadním způsobem mění své sympatie a antipatie a už dlouho jsem neviděl, že by někdo od diváků čekal, že budou truchlit nad smrtí "hrdinů", kteří se na plátně či obrazovce mihnuli na několik sekund. Místo epického wuxia dobrodružství tu holt máme epický fail. ()

Galerie (113)

Zajímavosti (3)

  • Filmová práva byla newyorskou filmovou společností The Weinstein Company od vlastníků odkoupena v první čtvrtině roku 2013. Smlouva mimo jiné zahrnovala rovněž i účast hongkongského herce Donnie Yena. Ale protože ten je znám svým nechvalně proslulým přístupem k účinkování ve filmových pokračováních a předělávkách, vydala se v březnu z New Yorku na dlouhou cestu do Hongkongu dvojice hlavních zástupců společnosti, Harvey a Bob Weinsteinovi. Jejich úkol byl prostý. Přemluvit herce k účinkování ve filmu. To byla doba, v níž se objevovala jedna pochybná spekulace za druhou. Hercova účast byla s konečnou platností filmovými zastupiteli potvrzena až o několik měsíců později, v květnu, na právě probíhajícím mezinárodním filmovém festivale v Cannes, Cannes Film Festival 2013. V rámci této mediální akce přiznali filmoví zástupci také hereckou účast herečky Michelle Yeoh, která si ve snímku zopakuje svoji roli Yu Shu Lien. Návštěvníkům festivalu se nakonec dostalo i jméno filmového režiséra. Tím je Donnieho dlouholetý přítel, režisér Yuen Woo-ping. (Conspi)
  • Natáčelo se v Aucklandu na Novém Zélandu a v Pekingu v Číně. (Rominator)

Reklama

Reklama