Režie:
Luc BessonScénář:
Luc BessonKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Eric SerraHrají:
Scarlett Johansson, Morgan Freeman, Min-sik Choi, Amr Waked, Lio Tipton, Pilou Asbæk, Mason Lee, Claire Tran, Frédéric Chau, Jan Oliver Schroeder (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Lucy je typická „blbá" blondýna, co se vždycky zamiluje do toho největšího ksindla v okolí. Ten poslední ji právě zapletl do obchodu s drogami, který řídí všehoschopný pan Jang (Choi Min Sik z kultovního Oldboye). Než se stačí pořádně rozkoukat, má v břiše zašitý balíček obsahující extrémně silnou syntetickou drogu, který má propašovat do Evropy, pokud chce přežít. Nešťastná náhoda nebo spíš brutalita strážců, kteří ji mají hlídat před odletem, zapříčiní, že se zásilka roztrhne a její obsah se začne vstřebávat do Lucyiina těla. Že se jedná o opravdu výjimečný „matroš", zjistí záhy, když bleskurychle zlikviduje všechny hlídače a uteče na svobodu. Ve všech směrech je najednou mnohem silnější, mnohem víc vnímá, rychleji uvažuje, dokonce si osvojuje nadlidské dovednosti. Může za to právě ta neznámá substance, která výrazně zvýšila procento využití její mozkové kapacity. Toto číslo navíc stále roste a Lucy si uvědomuje, že z daru by se mohla stát smrtelná hrozba. Vyhledá proto profesora Normana (Morgan Freeman), největšího odborníka na lidský mozek, aby jí zkusil pomoci. V patách má však Janga a jeho zabijáky, kteří nechtějí o svou kurýrku za žádnou cenu přijít. (Cinemart)
(více)Videa (9)
Recenze (1 553)
KONEČNĚ! Konečně mi Luc Besson udělal radost a zase dle jeho feministické filozofie připravil film s hlavní hrdinkou, která se svojí dokonalostí zařadí po boku těch ostatních, co za tu dobu Luc stihl zfilmovat. Jeden zásadní problém Lucy má. A to ten, že má nadpřirozené schopnosti, tudíž se těžce bude srovnávat Johankou s Arku, Brutální Nikitou nebo Matildou. I když i ona má kus z každé, přesto je jedinečná. V rámci filmu samotného nemůžu jinak, než být spokojený tak, jak to jenom s Bessonem v dnešní době může jít. Líbí se mi, jak tady plno lidí nedává ty jeho skoky z akčních scén na ty vysvětlovací, potažmo úplně mimo scény. Mně se to naopak moc líbilo. Besson byl vždycky dobře střelenej. ()
„Četla jsem vaši teorii o využití mozkové kapacity. Je trochu nedopracovaná, ale jdete na to správně.“ Od Lucy jsem čekal hodně rozporuplný filmový zážitek a toho se mi také dostalo. Některé věci mě nadchly, jiné zas zklamaly. Základem všeho samozřejmě je, zda divák dokáže přijmout Bessonův proměnlivý sci-fi svět. Já osobně byl chvílemi fascinovaný, jindy se zas velmi těžko a s nechutí srovnával s pravidly daného fikčního světa. Režisérův přístup bych označil za (na můj vkus) až zbytečně megalomanský. Film nabízí spoustu extrémů, ostatně jak se má člověk vyrovnávat se snímkem, který se dle libosti přepíná z a) béčkového krimi akčňáku přes b) cool „buddy“ komedii na c) filosofickou „scifárnu“ toho nejtěžšího kalibru a zpět. Nejlépe jsem se cítil u „b)“ typu scén, kdy sexy Scarlettina postava za sebou nechává spoušť a trousí u toho jednu suchou hlášku za druhou (s čímž lehce začne ještě před „absorpcí“) a francouzský „parťák“ to umocňuje svými vytřeštěnými výrazy a neschopností být něčím víc než plyšákem pro štěstí. Ne že bych si však některé akční scény (efektní honička v ulicích Paříže) či vizuální orgie též neužil (i když mottem: „Fantazii se meze nekladou,“ se režisér řídil podle mě až příliš). Celkový dojem z filmu se mi těžko popisuje, nicméně s určením hodnocení v tomto případě nemám kupodivu nakonec větší problémy, ode mě to budou 3*. „To vždy řídíte takhle?“ – „Ještě nikdy jsem neřídila.“ ()
Po první větě jsem si říkala, že to bude nějaká "Besson-se-snaží-dohonit-svoje-mládí-edgy-blbost", ale hned, jak Scarlett střelila nevinného taxikáře, což bylo asi tři minuty potom, co získala "superschopnosti", jsem věděla, že ten film budu extrémně nenávidět. Nedovedu si představit nic hloupějšího nebo nudnějšího než si takhle představovat inteligenci. ()
Sice mi z toho vyplynulo, že každý další člověk, který by otevřel bránu ke svému mozku, stane se za a) Bohem a za b) zákonitě se promění ve flash disk. Takže, ehm, když by takovou bránu otevřeli všichni lidé na Zemi, stala by se z planety hrouda obývaná jen a pouze Bohy, kteří by logicky museli dojít do stejného evolučního bodu jako nakonec lidi, někam by se to prostě muselo stejně posunout, jen by to bylo nepředstavitelně jinačí s těmi všemi schopnosti a tak by možná bylo řešení, že by se pak ze všech staly ty flash disky. Takže planeta flash disků. Hih. Fantazie scenáristů, zdá se, nezná mezí, ale to je v pořádku. Film má bavit, fascinovat. A tento snímek doslova trhá prdel všem jiným o superhrdinech. Netřeba svalů a schopností, stačí jen jet na 20% své myslivny a nepít alkohol. Svět a vůbec celé jsoucno se vám smrskne na složitost dětského laptopu z Tesca. Super skvělý, tahle fantazie se mi vážně líbila, ačkoliv vlastně těží z problematiky, kterou nám už vysvětlily soušky ve školce - ale nedivím se, když ještě na zbylá procenta užívání mozku někdo uvěří. To máte jako s cestováním v čase, někdo ještě pořád věří na to, že při cestě do minulosti může zabít své já a zmizet, tedy později nikdy nevycestovat. Vtipné, že? Jo, paradoxy mají lidi, využívající jen půl promile své šedé kůry, velmi rádi. ()
Spoilier na konci. No vida co se z toho vyklubalo. Dokonalé to není, ale kousíček zvědavosti to ve mě vyvolalo. Dobré spojení drogového podstavětí s dívkou, která přišla ke "schopnostem" jako slepý k houslím. Konec byl trochu extrémní. Každý by chtěl hýbat věcma, ale aby se z něho stala chobotnice a pak zmizel? To né, díky. :D ()
Galerie (36)
Zajímavosti (24)
- Luc Besson uvedl, že trvalo deset let, než se mu podařilo projekt uskutečnit. (Geriel)
- Ve scéně automobilové honičky je v záběru vidět muž s novinami, ve kterých je upoutávka na film Pacific Rim - Útok na Zemi (2013). (romajz15)
- Náklady na výrobu byly zhruba 40 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama