Reklama

Reklama

Pod zemí

  • USA As Above, So Below (více)
Trailer 1

Vydali se do míst, kam živí nepatří. V pařížských katakombách se ukrývá zcela neznámý prostor, lákající mnoho průzkumníků a badatelů ze všech koutů světa. Vstoupit lze zdarma, ale nakonec můžete zaplatit i cenu nejvyšší. Scarlett Marlowe (Perdita Weeks) studuje na univerzitě obor Městská archeologie a Paříž je pro ni z tohoto pohledu pravý ráj. V podzemí se tu vinou stovky kilometrů chodeb, v nichž je vepsaná historie města. Při studiu starých map narazí na záznamy o tajemné podzemní místnosti, kterou se rozhodne najít a prozkoumat. Své nadšení a odhodlání nakonec přenese i na partu speleologů a dobrodruhů. Přemluví je, aby ji do „dolní" Paříže doprovodili. Hned na začátku cesty míjejí nápis s varováním, že vstupují do říše mrtvých, bohužel ho ještě neberou vážně. O pár hodin později už ale všichni na vlastní kůži poznají, že se smrtí není radno si zahrávat, protože vás taková hra může stát i život. Na výpravě krvavou pařížskou historií je začnou pronásledovat jejich vlastní tragické prožitky a traumata, která jsou v těchto ponurých místech až příliš reálná. Vrátit se nemohou, cesta zpět je zatarasená, a pokud si chtějí uchovat alespoň teoretickou naději na přežití, musí postupovat labyrintem chodeb a tunelů níž a níž, do míst, kde na ně čekají výjevy mnohem děsivější než ty, které zůstaly za jejich zády. Jenže kam hlouběji lze dojít z podsvětí? Ano, tušíte správně... (Cinemart)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (604)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Robert Langdon v sukni pátrá v indianajonesovském stylu v pařížských katakombách po tajemné komnatě s kamenem mudrců. Na rovinu - ačkoli v sobě As Above, So Below míchá přesně ty motivy (podzemí, stará tajemství, démoni, mystika, historie), které mě baví, výsledek příliš přesvědčivý není a John Erick Dowdle své Poughkeepsie Tapes stále nepřekonal. Může za to hlavně scénář, který je opravdu strašně slabý. Postavy jsou apatické, vůbec adekvátně nereagují na ty srance, které se jim po cestě přihodí. Něco se stane - "musíme pokračovat dál" - stane se ještě něco horšího - "musíme pokračovat dál" - něco se stane - "jejda, zabilo nám to kamaráda, brek brek, no ale neva, musíme jít dál". A takhle to jde v podstatě celou dobu. Plus kopa nedořečeností, samoúčelně tajuplných zbytečností či nesmyslů k tomu (Kdo vlastě byl ten mysteriózně zmiznuvší týpek, který je při turistické prohlídce odkázal na Papillona? Ta mysteriózní dívčina odcházející z klubu měla jiný účel, než pak v podzemí spolu s dalšími divnými lidmi divně zpívat?) Někdy to vyloženě bije do očí - proč třeba ten fejkovej kouzelnej kámen poprvý, když uzdravovali zranění té holce, fungoval? Dávný alchymista musel provést asi takovýhle myšlenkový pochod: "tak já vyrobim beta verzi kamene mudrců, takovou jednorázovou, kdyby chtěl nálezce zjistit, jestli funguje. Tak ho pěkně převezu a až potom když chudák zloděj vyleze na povrch, tak zjistí, že si přinesl jen bezcenné šméčko, muhaha". Jednotlivé strašidelné výjevy jsou ale zrealizovány docela funkčně, tempo je vysoké, takže nuda nehrozí a člověka to těch 90 minut celkem baví (řešení rébusů naopak skoro vždycky působí až příliš uspěchaně). Celkově není film ničím víc než pouhým řetězením tu slabších, tu silnějších hororových atrakcí, kdy jediný lehce ambicióznější motiv se smýváním svých hříchů je osekaný až na kost a zcela nefunkční, protože chybí pouto k postavám. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k tomu jak nesnáším, opovrhuji a proklínám žánr Found Footage, tak v tomhle případě si As Above, So Below zaslouží jedině chválu a také že letošní kino navštívily pouze nezajímavé sračky jako Jessabelle či Ouija aj. Naštěstí film zaujme a vtáhne od začátku do konce, nehrozí ani typická 40 minutová, nezajímavá a epileptická nuda, zde se víceméně šlape na plný plyn pořád. Film si udržuje perfektní atmosféru, krásně mixuje mysteriózní, dobrodružné, historické a hororové prvky, je natočen velmi stylově, žádná shaky kamera, žádné zrnění, žádné přepínání obrazu, takhle by to mělo vypadat! Mrzí mě však pouze absence lekaček, ikdyž jedna měla slušně našlápnuto. 80% ()

Reklama

Aluska88 

všechny recenze uživatele

"Underground Horrors" miluju a na As Above, So Below jsem se hodně těšila. Námět v sobě skýtal velké možnosti a je proto velká škoda, že jich využil pouze tak z poloviny. Nekonečné a neprobádané temné a děsivé katakomby Paříže jsou už samy o sobě místem, které v sobě má patřičnou "hrůznou" atmosféru. Atmosféru se daří budovat i ve filmu, ale samotný příběh mi přišel jaksi... nedotažený, rozkouskovaný, neúplný. Místy mi přišlo, jako by si tvůrci řekli, točíme horor odehrávající se v podzemí, tak tam narveme všechno možné, hlavně, aby to budilo hrůzu a zapůsobilo to na lidi. Nějak jsem tam neviděla nějakou jasnou vizi toho, co se to v katakombách vlastně nachází. Ale i tak, dialogy slušné, obsazení též. Rozhodně zdařilý příspěvek do žánru, který však nedokázal využít veškerý svůj potenciál a možnosti a raději zůstal jen u jednoduché formy, do které naházel všechny osvědčené ingredience, které ve výsledku působily však jaksi přeplácaně. ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

|20%| Ach jo, tak co tu máme ? Jednu velkou nudu. Musím si ale sám sobě vynadat, že jsem netušil, že to bude natočeno stylem ruční kamery. Tyto typy filmů moc nemusím. Třeba u Patroly mi to nevadilo, ale u hororů mi to vadí. Respektive, film natáčený stylem ruční kamerou není prostě horor. První půlka je totální nuda. Co se týče druhé půlky filmu, tak se teda něco děje, ale je to teda porod. Nějaká ta krev menší, zranění, smrt atd, ale co z toho mám, když to vůbec nepůsobí hororvě a vůbec se nezaleknu, ani mě netíží žádná scéna, atmosféru to nemá, hudba je tvůrcům ukradnutá, no já se z toho zblázním. Podobně jako Ouija je tohle nesnesitelná nuda, zde už to zavání i odpadem, ale nakonec jsem tu jednu hvězdu s vypjetím všech sil udělil. Nejhorší možnou. U mě je 1 hvězda procentuálně od 13-29% - holt jsem přísný. Takže 2 důvody proč jsem nakonec tu hvězdici dal. Zaprvé: Nemám rád filmy točící se ruční kamerou (což už jsem zminoval). Zadruhé: Nemělo to velkou chybu, něco se aspon dělo, ikdyž pro mě se nedělo ve filmu vůbec nic. Ztráta času a krátká stopáž mi přišla jak promarněný celý den. ()

juta 

všechny recenze uživatele

Mini spoiler! V případech, kdy někdo zemře bývá obvykle zvykem, že se o jeho rozkládající se tělo alespoň pokusíte postarat, jenže tady někdo zemře, někdo se u toho rozbrečí a to je všechno, žádný snahy o to, dostat tu tělesnou, rozkládající se skořápku nahoru a normálně se s ním rozloužit u obřadu. Tady o tom nebyla žádná zmínka, prostě tam to tělo jen tak nechali a šli dál. Neříkám, že se to neděje i v jiných hororech, ale čekal bych nějakou snahu, nebo nějaký dialog o tom, že ho tam jen tak nemůžou nechat, i když bylo jasné, že by se s mrtvým tělem daleko nedostali. Potom tu je taky moc dlouhá předehra, než se skupinka dostane do katakomb. Když se začnou dít divné věci, začne být snímek napínavý a zajimavý, jenže některé prvky nebyly to pravé a čekal bych něco impozantnějšího, když už se dostanou na takové místo. :-) V Grave Encounters mě zaujaly ruce vycházející ze zdí o mnoho víc, než ruce vycházející z krvavého potůčku zde. Jinak jsem pociťoval podobnou beznaděj jako u zmiňovaného GE, jen o něco slabší. :-) ()

Galerie (14)

Zajímavosti (9)

  • V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous umiestnil film na 78. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (Zdroj: ČSFD)
  • Natáčení probíhalo v pařížských katakombách a v kostele svatého Eustacha. Jedná se o první film, u něhož francouzská vláda svolila z natáčením v katakombách. (Terva)
  • Nápis nad vstupem do pekla, v angličtině: „Abandon all hope ye who enter here,“ je do češtiny ve filmu přeložen jako: „Mnou vchází se do města věčné strasti.“ Nejde tak o přesný překlad, oba úryvky však pocházejí ze stejné části „Božské komedie“ od  italského básníka Dante Alighieriho. (gamemaCZ)

Reklama

Reklama