Rogue One: Star Wars Story

• USA Rogue One: A Star Wars Story (více)

Rogue One: Star Wars Story je první z nové série samostatných filmů Lucasfilmu. Vypráví příběh skupiny netradičních hrdinů, kteří se dají dohromady, aby splnili odvážný a zdánlivě nemožný úkol: Ukrást plány Hvězdy smrti. (Falcon)

Videa (37)

Recenze (1 512)

3DD!3

Edwards to natočil přesně podle mých představ. Prostě plní fanouškovské sny. Nic míň nic víc. Ságu to nezmění, bez téhle dějové odbočky by se asi obešla, "pouze" ji rozšiřuje. Rogue One nabízí výbornou akci a skvělé (na tak malém prostoru) vrstevnaté postavy v čele s krutě upřímným robotem. Felicity Jones je výborná, ale každý z týmu je pro konečný výsledek, který tvoří základní pilíř Hvězdných válek, nepostradatelný. Mendelsohn je důstojný záporák. Ambiciózní padouch, který je znechucen neefektivitou svých imperiálních kolegů a snaží se najít pochopení aspoň u Vadera. Pohádková atmosféra je nahrazena polodokumentaristickou válečnou vřavou, výtečnou akcí a jedinými vadami na kráse tak zůstávají dvě digitální tváře. Ukázky síly Hvězdy smrti působí mnohem děsivěji než v původní trilogii (padesátimegatunový Car hadra) a pokud měl tenhle díl Star Wars smysl, pak je to právě v této ukázce nově nabyté moci Impéria. Více než důstojné rozloučení s Darth Vaderem. ()

kiddo

Ona to není bezpečná recyklace viděného, k prasknutí nacpaná líbivoučkými vykalkulovanými tipy na reklamní předměty ukuchtěnými bandou duševně mrtvých kravaťáků v konferenční místnosti Disneyho? Mmt, ono to má dokonce i původní příběh zaměřený na oběti válce, a ani světelným mečem tam nikdo furt nemává? Kacířství a nejhorší Kosmické války ze všech! Na tyhle půjdu už jen třikrát. Dneska. ()

tron

Obsahuje spoilery. Páčilo sa mi to viac, ako Epizóda VII. Film pôsobivo a dráždivo rozširuje univerzum, ktoré síce dôverne poznáme, ale o ktorom sme doteraz len počúvali legendy. Pripomína to jeden kúsok puzzle, ktorý vám dlhodobo chýbal (v inak parádnej mozaike) a pri vysávaní ste ho konečne po pár mesiacoch náhodou našli pod gaučom. Dali ste ho na miesto a kúsok so spokojným klapnutím zacvakol na svoje miesto. Akože nechýbal by. Bolo tam toľko kúskov, že ak ste sa nezadívali nejako extra pozorne, ten jeden vám tam nechýbal. Ale s ním je to, samozrejme, kompletnejšie. Pritom scenár sám osebe je priemerný, odvážil by som sa povedať, že miestami dokonca až jemne hrozný. Ale na mňa to fungovalo – sympatické postavy, skoro žiadny humor, vizuálna stránka krásne retro, parádne lokácie (príroda, interiéry, exteriéry) a dobré akčné scény + drobnosti, ktoré keď sa objavili na scéne, takmer som vyskočil zo stoličky (rôzne postavy z "pôvodnej" trilógie, nechajte sa prekvapiť). K veci bol aj úderný koniec, ktorý je síce logický, ale aj tak dole klobúk za odvahu. Príjemne ma prekvapil Forest Whitaker, ktorého by som v tomto svete skutočne nečakal (škoda len, že jeho kontroverzný terorista je dosť neprepracovaný a do veľkej miery pre dej zbytočný, zamrzí i malý priestor pre Madsa Mikkelsena). „Robíte si srandu? Som slepý.“ ()

MrHlad

Hvězdné války pro mě vždycky byly ságou, která je založená na dobrodružství, úsměvné naivitě, sympatických hrdinech a celkem jednorozměrných, ale ve výsledku zábavných postavách. Rogue One nemá nic z toho. Nic proti snaze natočit temnější příběh, ale snaha dělat z rebelů tak trochu svině, které se nebojí pobíjet nevinné, protože „účel světí prostředky“, jsou spíš rušivé než zajímavé, stejně jako všechny ostatní pokusy o drsnější atmosféru a snahy dělat z téhle sci-fi podívané válečnou záležitost. I když ono by to fungovat mohlo, jen by u toho musely být zajímavější postavy, o kterých něco víme. Ne dva Asiati, kteří jsou s hrdiny v jedné partě proto, že se náhodou potkali ve městě a stali se z nich nejlepší kámoši během scény, co nejspíš skončila ve střižně.Nikdo z celé bandy prostě není ani trochu zajímavý, nedovede vzbudit žádné emoce a prostě tam jen je a buď se tváří jako slepý polojedi nebo tlustý milovník velkých zbraní. Tím ale jejich veškerá zajímavost končí. Nikdo není vtipný, nikdo není cool, nikdo není děsivý, prostě tu jsou, létají z planety na planetu a vy jim máte fandit, protože to pan režisér řekl. A čím víc nabíhají minuty, tím je to celé unavenější a otravnější. Naštěstí Rogue One vypadá skvěle a ve své poslední půlhodině vytáhne z rukávu skutečně epickou vesmírnou řežbu, takže nakonec jsem z toho kina odcházel ne spokojený, ale rozhodně ne naštvaný. I když jsem se s každým dalším odkazem na epizody 4-6 cítil víc a víc trapně. Průměrně zábavná velkolepá podívaná a docela velký krok mimo pro celou ságu. Doufám, že poslední. ()

Sarkastic

„Důvěra musí být vzájemná.“ Jen snaha vytřískat z fenoménu SW další peníze? Nakonec jsem tomu přeci jen šanci dal a nelituju. Ano, zprvu jsem měl problém naladit se na atmosféru, proniknout do filmu. Ale s přibývající stopáží mě bavil čím dál víc. Postupně jsem nacházel zalíbení v postavách a objevoval „pravého“ ducha SW. Užíval si technickou stránku filmu, akci i hudbu (téměř bez Williamse!). Dost odvážné bylo ale i „oživování“ některých postav (maskéři dělali, co mohli). Ať už šlo o „zásahy“ menší (Bail, C-3PO, stylový „badass“ Vader) či radikálnější (Monthma, Leia a hlavně zcela démonický Tarkin). Došlo na humor (skrz průpovídky K-2) i dojetí (z obětí). Vytknout by se dala řada věcí, ovšem vyloženě špatní byli jen „falešní inspektoři“. Už u Epizody VII jsem nad 5* váhal, u Rogue to mám stejně, ovšem ten slabý plný počet mu přece jen přiklepnu. Jsem prostě SW fanoušek každým coulem, léčit se nehodlám. „K?“ - „Naše optimální cesta do archivu vede kolem pouhých 89 vojáků. Zabijí nás nejpozději ve 33 % cesty.“ ()

Zajímavosti (72)

• V trailerech se objevila scéna, v níž Jyn Erso (Felicity Jones) stojí tváří tvář stíhačce Tie. Tato scéna nebyla použita ve finální verzi filmu, která se promítala v kinech. (Veskoslav)
  • K-2SO (Alan Tudyk) měl být původně imperiální protokolární droid podobný C-3PO (Anthony Daniels), ale po pár úpravách se z něj stal vysoký bezpečnostní droid. (Maulincio)