Reklama

Reklama

Bohéma

(seriál)
Trailer
Česko, 2017, 7 h 56 min (Minutáž: 72–94 min)

Scénář:

Tereza Brdečková

Kamera:

Petr Koblovský

Hudba:

Michal Rataj

Hrají:

Michal Dlouhý, Vladimír Javorský, Jaroslav Plesl, Saša Rašilov nejml., Judit Pecháček, Michal Balcar, Ondřej Pavelka, David Novotný, Václav Jiráček (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Bylo jednou jedno studio na Barrandově, kterým prošly dějiny. Patřilo k vůbec nejmodernějším v celé Evropě. Ve filmech, které se tam natáčely, hráli velikáni z Národního divadla, komici, krasavice, lamači srdcí. Občas se jelo natáčet do exteriéru a často se vyráželo do barů, chodilo do kina nebo konspirovalo v bytech. Ale studio, to byl opravdový domov. Kdo sem zapadl, tomu se nemohlo nic stát – anebo to aspoň tak vypadalo a dlouho si to všichni mysleli. Jenže pak přišlo osvobození následované znárodněním filmu a studio patřilo lidu. Ale hercům šlo i nadále hlavně o filmové role... Hitler a Goebbels zbožňovali film a věděli, že pro masy pracujících ve válečné výrobě je kino důležité jako chleba a mnohdy snad i nahradí svobodu. Předpokládali, že na tomto se s českými filmaři shodnou, a nemýlili se: komedie a romance se slavnými českými herci se točily skoro až do konce války jako na běžícím pásu.

Němci založili společnost Pragfilm, která pohltila bývalé AB Barrandov. Investovali do vybavení ateliérů a zaměstnávali dvě tisícovky převážně českých lidí s cílem natáčet německé i české filmy. Díky tomu na tom byla poválečná znárodněná kinematografie skvěle. České filmy pomáhaly udržet v protektorátu klid a pořádek, konstatovali nacisté. A zároveň udržovali národní povědomí, konstatovali Češi. A tak byli všichni spokojení a ruka ruku myla: diváci v kině zapomínali na drsnou skutečnost, producenti vydělávali a filmaři díky šlapající výrobě nemuseli na práce do Německa. Tito všichni nebyli vidět. Vidět ale byli herci, jejichž popularita za protektorátu vyletěla jako kometa. Jenže se neobešla bez společenských styků s nacisty, a tak většina českých hvězd stála po válce před lidovým soudem pro kolaboraci. Motivem obvinění byla často jen závist a špatné svědomí právě těch diváků, kteří hvězdám krátce předtím nadšeně tleskali. Někteří byli očištěni, ale většině to stejně nepomohlo. A byli takoví, kteří klidně zradili kohokoliv a prohlásili cokoliv. Jen aby mohli hrát dál – i za komunistů. Prostě vklouzli z jedné kolaborace do jiné. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (244)

Nach 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Seriál, který působí silně nesourodě. Celá první polovina a tedy nacismus je v podstatě nuda a šeď až na světlé chvilky s panem Javorským. Neschopnost vybrat si pro epizodu hlavní postavu je také bod dolu. Ovšem jakmile nastane rok 1945 a vše začíná směřovat ke komunismu, startuje to vytoužené drama o kterém jsem si první tři až čtyři epizody mohl nechat jen a jen zdát. Na to je pak radost koukat a fandit oblíbeným charakterům. Na druhou stranu je zde i spousta zbytečné vaty. Ať jde o dva vymyšlené protagonisty, nebo zcela ve výsledku zbytečnou linkou 1968 (to opravdu místo vysvětlujících titulek v poslední epizodě musíme civět na samotáře s dcerou v jednom pokoji ve všech dílech Bohémy? To nás na tu vysvětlovačku co bylo s kým takto psychicky připravovali?). Bez toho by to celé stálo minimálně o hvězdu více a měli bychom tu mírně nadprůměrný projekt České televize. Takhle jde jen o průměr, který si již určitě neplánuji při budoucích projekcích připomínat. Škoda, šlo z toho vyždímat více. Ale buďme rádi za ta též cenná pozitiva (Javorský ala Vlasta Burian). 65% ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Seriál s velmi dobrým úmyslem, od kterého jsem čekal "České století 2", ale tak úplně jsem se ho nedočkal. Především za to může příliš mnoho epizod, které Bohéma má, a to, že její děj zdržují postavy, které si tvůrci vymysleli, ačkoliv by to docela stejně šlo i bez nich. Také jaksi nafoukaná režie Roberta Sedláčka se mi ne vždy líbila. Zkrátka dílů mohla být klidně polovina a mohly se soustředit pouze na to nejlepší - na herecké výkony Vladimíra Javorského, Michala Dlouhého, Jaroslava Plesla, Petra Stacha, Saši Rašilova nebo Lenky Vlasákové, díky nimž to celé stálo alespoň trochu za to a bez nichž by Bohéma nebyla ani zdaleka taková. ()

Reklama

Kimon

všechny recenze uživatele

Ano, i já se musím připojit k těm, kterým bylo v prvním dílu těžko se orientovat v množství postav. Všechny postavy jsou "odlity" jakoby z jedné formy, která nedává možnost rychle rozpoznat o koho vlastně jde. Možná by stačilo v dialozích postav občas přidat nějaké to oslovení jménem toho osloveného, pro lepší zapamatování. Víte paní Brdečková, opakování je matka moudrosti. Také bych se ale na Vás mohl obrátit pouhých oslovením bez vašeho jména: "Opakování je matka moudrosti, vážená paní". A v ten okamžik (množstvím postav zmatený) divák neví, koho jsem oslovil. Začne přemýšlet, o koho se vlastně jednalo a to už mu uniká další děj. To jen tak na okraj, ale zatím to mohu hodnotit slibně. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Hodně jsem se obával, že si Sedláček ukrojí Bohémou příliš veliký krajíc. Když se ale spustila sprcha kritiky ze všech stran, vzklíčila ve mně odvaha a pustil jsem se do toho. První díl toho mnoho nenabídne, je těžké napodobit klasiky českého filmu a nevypadat trapně. Javorský jako Burian se vydařil, je tu ale více dobrých rolí. Plesl jako Havel exceluje. Pohled na Jaroslava Marvana podnítil mou zvědavost a vůbec- hodně věcí jsem vyhledal, doplnil a taky přehodnotil. Závěrečné dva díly jsou pak dokonalou ukázkou praseckosti komunismu, který se dal vydržet jen koupelí v chlastu, jak také řada z hrdinů seriálu učinila. Dcera Zdeňka Štěpánka se možná cítí dehonestována, bulvár má o čem psát, to je ale dobře- diskuze probíhá. Chápu, že to propojení vypravěče s osmašedesátým rokem spousta lidí vidí jen jako laciný kalkul, já ale ne. Nejde jen o osud nějakých celebrit, ale také o historické pozadí doby. Tři až čtyři převraty za jeden lidský život. Doba, která není zase tak daleko, týká se našich rodičů a dědů, potažmo tedy každého z nás. Zcela jistě je tato doba klíčem k pochopení naší současné národní povahy. Sedláček zkrátka zase trefil do černého. Scény z filmu mne pronásledují už týden a to je známka, že seriál je prostě dobrý. 85% ()

Tirion 

všechny recenze uživatele

Hlavní problém tkví ve scénáři. Je nudný a dialogy šustí papírem. Herci tak hrají suše a celé vzezření je tak nějak chladné a bez emocí a to včetně scén, které mají být vypjaté (oznamování zaměstnancům AB Barrandov, že židi tam nemají místo) . Hercům vůbec nevěřím, co říkají. Pokud je zlatým hřebem prvního dílu imitace Vlasty Buriana (nutno říci, že dobrá), pak je to málo. U režiséra Sedláčka se ukázalo již v Českém století, že mnoho herců je režisérova smrt. A to se ještě režisér jal ukočírovat neherce (což se věru nepodařilo). Prostě mi přijde, že se tam jen čte text a nehraje. Zůstaly jen mluvící hlavy. Zkrátka atmosféra první republiky bez atmosféry. Zvláštní (ne)koncepce a vyloženě otravná hudba - skoro jak legendární midi formát. Možná se to někam rozvine, co do příběhu, ale pochybuji, že se změní i atmosféra. ()

Galerie (189)

Zajímavosti (41)

  • V prvním díle se u bazénu Vlasty Buriana (Vladimír Javorský) nachází venkovní nábytek z kolekce obchodního řetězce IKEA, konkrétně stolek a židle Tärnö. (.se)
  • Tank, který se objeví na začátku dílu, je replika Pz.Kpfw. VI Tiger, postavená na podvozku sovětského T-34. (p3tris)

Reklama

Reklama