Stranger Things - Season 1

(série)

Epizody(8)

Ve městě Hawkins, ve kterém se dějí podivné věci, se sice po jednom chlapci slehne zem, ale objeví se dívka, která vládne silami, které jako by byly z jiného světa. (Netflix)

Recenze (191)

kaylin

Poté, co jsem viděl plakát k seriálu, říkal jsem si, že tohle bude skvělé. Hodnocení mě v tom utvrdila. A první sezóna přesvědčila o tom, že tu máme něco výjimečného, i když to ve své podstatě není objevné. Skvělý retro styl, výborně vybraní herci, hlavně v dětských postavách, naprosto úchvatná hudba a hororové momenty, které vás dostanou. Nemohu se dočkat druhé sezóny, i když se trochu bojím, kam se to vyvine. ()

Streeper

Chtěla jsem se na seriál dívat hned jakmile vyšel, ale nějak se mi do toho nechtělo, myslela jsem si, že mě to nebude bavit. Nakonec jsem se na to podívala kvůli skvělým ohlasům a nominaci na Golden Globe a rozhodně jsem neudělala chybu. Eleven je moje nejoblíbenější postava a upřímně doufám, že se v příští sérii nějakým zázrakem vrátí! ()

P1tr

Zjevení z čistého nebe, které před vypuštěním do světa působilo jen jako další neobjevné retro a po zpřístupnění na Netflixu ovládlo životy miliónů diváků a dokázalo, že rozhodně nejde o žádný laciný retro zážitek, ale o stěžejní pilíř současné sci-fi tvorby, který šikovně čerpá inspiraci z ověřených děl minulosti a osvědčené postupy okořeňuje svojí vlastní invencí. Nadpřirozená záplatka je fascinující a skvěle natočená a sama o sobě by vydala na skvělé dílo, nicméně Stranger Things mají v rukávu ještě jeden významný trumf - úžasné dětské herce, kteří zajímavým postavám vdechují život neuvěřitelným způsobem a okamžitě se stanou vašimi oblíbenými seriálovými přáteli. V dnešní době platí téměř že kdo neviděl Stranger Things jakoby nebyl. ()

FrankSusta

Když si pozorně prohlédnete mé hodnocení jednotlivých epizod, ve kterém dominuje především pětihvězdičkový verdikt, tak si asi řekněte, co to sakra blbnu? proč tu hvězdu ubírám? Ono je to z jednoduchého důvodu: seriál jsem viděl již před dvěma lety (tedy, první dvě epizody), a nezískalo si mě to. A nyní jsem tomu opět dal šanci... a moc se toho nezměnilo. Můj pohled je pořád takový nemastný neslaný... to ale pořád nevysvětluje těch pět hvězd u většiny epizod. Já z toho mám zkrátka jenom pocit, že to je jakoby taková velká snůška nejrůznějších klišé, které dohromady dávají hodinovou epizodu. Jenom ty klišé nějak zapadají do sebe a dějové linky skvěle tvoří, ale pocitově mi to přijde úplně rozdělené. Plus však je, že ty klišé dokáží vybudovat nevídaným způsobem a úderně. Stejně úderně jako celkové provedení seriálu. A udeřilo to silně! 8/10 ()

InJo

Netflix se vytasil s další seriálovou peckou. Výborně vymyšlené a takřka dokonale zrealizované sci-fi hororové dobrodružství, které skutečně vypadá, jako kdyby ho v 80. letech natočili Spielberg s Carpenterem podle (velmi dobrého) scénáře Stephena Kinga. Tvůrci neskrývaně čerpají z hromady žánrových klasik, vzdávají jim hold a činí na ně sympatické narážky (přirovnávání zdejších postav ke kultovním filmovým charakterům, filmové plakáty visící na zdech hlavních hrdinů atd.). Napínavé, mysteriózní a strašidelné scény patří mezi nejlepší, které jsem za poslední roky viděl. Výraznější chyby se na první sérii hledají docela těžko, snad jen dosti (a hlavně nečekaně) mizerně přehrávající Winona Ryder (ostatní herci, včetně dětských, jsou naopak výteční) mě občas trochu vytrhávala z objetí jinak perfektně ukuchtěné retro atmosféry. Jsem zvědav, s čím přijde druhá řada. 90 % ()

Zajímavosti (52)

• V epizodě několikrát zazní píseň „Should I Stay Or Should I Go“ od skupiny The Clash. (Duoscop)
  • Deprivační nádrže byly v minulosti hojně využívány (někdy v kombinaci s LSD) za účely psychologických výzkumů. Zbavují tělo veškerých smyslových vjemů a navozují opojné stavy. (HellFire)