Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kultovní sci-fi snímek neméně známého režiséra Normana Jewisona, za nímž stojí například filmové zpracování muzikálu Jesus Christ Superstar, se už dočkal dokonce i remaku. Přivádí nás do světa budoucnosti, jemuž vládnou nemilosrdné nadnárodní korporace. K umlčení po zábavě prahnoucích mas slouží brutální sport jménem rollerball. Kdo vítězí, je celosvětovým hrdinou, kdo prohrává, umírá. O žádnou fair play zde nejde, pouze o přežití. A pokud se nějaký z hráčů znelíbí vedení, může očekávat brzkou likvidaci. Anebo se může vzbouřit proti všeobecnému teroru. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (47)

Bauer 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavý film. Čekal jsem sportovní drama, kde tým půjde za výhrami. Rollerball je docela i zajímavým sportem. Ta mutace hokeje, motokrosu a amerického fotbalu (možná by se tam našel i basketball) mě opravdu zaujala. Ale tento film není pouze o Rollerballu. Je to především snímek o budoucnosti, která je totalitní. Jeden hráč Rollerballu se přestal líbit a tak půjde pryč. Ovšem on si to nenechá jen tak líbit. Snímek se odehrává v roce 2018, cože je od současnosti za 7 let. Naštěstí neproběhli žádné korporační války, tudíž film je daleko od veškeré reality. Každopádně máme zde i nějaké ty záležitosti k zamyšlení. Zápasy Rollerballu (pouze 3) jsou dobré. První je docela nudný, takový o ničem, ale další dva se stupňují a jsou dost povedené. Tan poslední byl masakr. Nicméně se Normanu Jewisonovi podařilo natočit dvouhodinový snímek, který mě svým způsobem bavil. Hodnocení je dosti rozporuplné, je to někde mezi třemi hvězdičkami, ale přijde mi, že dát tři by bylo málo. Troufám si tento film označit i za kult! ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Očekával jsem od údajného britského kultu naprosto blbou akční ptákovinu, dostal jsem po všech stránkách naprosto luxusní a originální dystopické sci-fi skloubené se žánrem sportovního filmu. Dech mi vzal už samotný úvod, kdy se rozsvěcuje stadion za doprovodu Bachovy symfonie, podél hlediště s velkou pietou vstávají vážení pánové v slavnostních oblecích a do toho se současně rozjíždí brutální sportovní hra založena na fyzickém likvidování soupeřů během neotřelého závodu. Celý film stojí na obrovském napětí fungujícím hned v několika vrstvách: tou první je právě už samotný kontrast brutálního (sport rollerball) a vznešeného, ušlechtilého (slávnostní prezentace budící na první pohled respekt a vážnost, taktéž velice silné charisma hlavního hrdiny, kterému divák prostě naplno fandí, i když jde o zaníceného hráče oné odporní hry); v druhé vrstvě je to napínavá sportovní linka na čele s třemi odehranými zápasy; do třetice postupně stále víc na povrch proniká vnitřní rozpor hlavního hrdiny – velkého rollerballového šampiona, který nicméně... má stále v sobě kousek člověka a svědomí, občas pocítí vztek za svou vzdálenou láskou či přijdou na něj silné okamžiky morálních dilematů. Celý film je k tomu excelentně nasmínám, ať už jde o drásající akční scény podél nakloněné dráhy nebo naopak zcela komorní pasáže z interiérů, v níž svou invenci v rámci vizuálu zde naplno projevily jak výtvarníci, tak kameraman... Rollerball nabízí tolik nekonvenčních záběrů ve vysoce stylizovaných prostředích, že se v tomto směru může dle mého názoru přiblížit tomu nejlepšímu z "futuristicky" laděného sci-fi 70. let, tedy Kubrickovu Mechanickému pomeranči nebo Fassbinderovu Světu na drátě. James Caan v hlavní roli mne už poněkolikáté svým výkonem totálně zválcoval a na dvě hodiny omráčil svým obrovským charismatem. V necelé polovině jsem byl pocitově úplně vyčerpán, jak celkovým nadšením z filmu, tak velmi negativním transem způsobeném obsahem (scéna se střílením hořících nábojů na stromy byla teprve završením děsivé vize!), až jsem si začal nečekaně přát, ať tvůrci zavedenou laťku raději trochu uvolní, neboť se u toho úplně rozplynu... ale oni ne, oni mi ti tvůrci po hodině a půl ještě přijdou s filosofickým rozměrem navíc a rozehrají velmi osobitou vedlejší linku na téma vymazování osobních i společenských dějin! :o) Plný zásah! 100% ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Brutální ukázka, že Norman Jewison má talent, James Caan charizma, které utáhne film a i sci-fi z totalitní budoucnosti může být přes své "béčkové/levné/laciné" vzezření velmi zajímavým filmem, který poukáže nejen na schopnost sportu pobláznit davy, ale také smutnou skutečnost jeho zneužívání a využívání majetnou korporací. Asi těžko si tvůrci před 30ceti lety představili, že točí neobyčejný snímek, který přes vážnou hudbu obsahuje také dost myšlenek a zamyšlení nad stávajícím nebo budoucím světem. Vždyť už dnes nejsme zrovna daleko od světa Rollerballu... ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Tieto 70. sci-fi sú o niečo špecifičtejšie, ako tie z predchádzajúcej a nasledujúcej dekády. Jasné, že v žiadnej dobe nikto nemohol predvídať, ako bude vyzerať dizajn budúcnosti, ale práve z toho vyplýva tá nemsierna zábava najmä filmov zo 70. rokov, ktorých je myslím o niečo viac. Rollerball je exemplárny príklad. Je trochu ťažkopádny, nemá ľahkosť napríklad Soylent green alebo Loganovho úteku, berie sa smrteľne vážne, aj keď dnes sa už na mnohých veciam výborne nechcene zabávame. Samotná hra má neurčité pravidlá, v ktorých sa nevyzná ani scenárista a zo začiatku som rozmýšľal, že keď je to tak cool, prečo táto hra neexistuje aj v našom svete. No preto, že je to strašná blbosť. Malo by sa hrať, ale hráči sa namiesto toho tlčú, loptička je bohviekde a zrazu niekto skóruje. Na obranu onoho dizajnu treba uviesť, že nesledujeme svet budúcnosti našeho sveta, ale fikčného vesmíru, takže ako výčitka to samozrejme neobstojí :). ()

choze 

všechny recenze uživatele

Dějově i myšlenkově rozbředlé scífko a vedle Loganova útěku a Westworldu další sedmdesátkový sci-fi shit. Scény Rollerballu možná působily cool ve své době, mně ale přišly slabě natočené. A ta omáčka kolem toho nám o světě budoucnosti, kde korporace po jakýchsi válkách rozpustily národy a všechny oblbly luxusem a Rollerballem, taky moc neřekla. ()

Galerie (91)

Zajímavosti (12)

  • Herní sekvence byly natáčeny v olympijské basketbalové aréně v západoněmeckém Mnichově. Mnichovští občané byli pozváni na natáčení, aby sloužili jako diváci her. Režisér Norman Jewison chtěl, aby film byl spíše proti násilí, ale diváci si natolik zamilovali pravidla této hry, že se ve skutečnosti začínalo hovořt o vytvoření válečných lig, což samtoného režiséra vyděsilo. (Epistemolog)
  • Mnoho komparzistů dostalo další mzdu, aby si mohli ostříhat své módní dlouhé vlasy, takže vzhled filmu by nebyl vázán na éru, v níž byl produkován. (Epistemolog)
  • Snímek byl natočen na motivy povídky Williama Harrisona „Roller Ball Murders“. (Hans.)

Související novinky

Zemřel režisér Norman Jewison

Zemřel režisér Norman Jewison

23.01.2024

V požehnaném věku sedmadevadesáti let v sobotu 20. ledna opustil filmový svět kanadsko-americký na sedm Oscarů nominovaný režisér a producent Norman Jewison, tvůrce legendárních a oblíbených snímků… (více)

Zemřel herec James Caan

Zemřel herec James Caan

07.07.2022

Z amerického Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku dvaaosmdesáti let totiž ve středu večer opustil filmový svět americký herec James Caan, jehož si diváci mohou vybavit ze snímků jako Příliš… (více)

Reklama

Reklama