Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kriminalistka Marie Výrová s osobním nasazením a mimo rámec služebních povinností pokračuje v rekonstrukci třicet let staré vraždy malého dítěte, která se odehrála na venkově poblíž Olomouce na konci léta roku 1987. Postupně se setkává se členy rodiny Třebovických. Jejich vztahy poznamenal dávný nepochopitelný zločin. Seznamuje je s některými fakty a sama je konfrontována s celou škálou reakcí všech zúčastněných. Dále musí překonávat jejich různě motivovanou neochotu vracet se k rodinnému traumatu. Marie poznává i starší bratry otce zavražděného dítěte Otu a Kryštofa Třebovické a také dnes o třicet let starší bezprostřední svědky události, jejich dcery Magdalenu a Lenku. Z jejich reakcí a svědectví a za pomoci spřátelené psycholožky spřádá Marie niť nové hypotézy. Co se tehdy ve venkovském domku poblíž řeky ve skutečnosti odehrálo a kdo mohl mít motiv manipulovat s výsledky tehdejšího vyšetřování? A kdo hrůzný zločin opravdu spáchal? (Česká televize)

(více)

Recenze (33)

Lukrecie 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Existují tři druhy obcházení pravdy: nevědomý klam, úmyslná lež a statistika!" Výborný a typický, jak předpojatí muži, obviňují z předpojatosti ženy..... Krásně ukázáno, jak funguje zneužití moci. "Nejčastějším motivem pro vraždu jsou sex, peníze a moc." (Já osobně bych tam ještě dodala motiv pomsty.) Velmi šikovný, příjemný a autentický p. Koláček - Vlastimil Čaněk. ()

Loretta 

všechny recenze uživatele

Druhý díl nás seznamuje se zbytkem rodinného klanu a naznačuje i další vývoj směrem k otci nejstarší z dívek. Nicméně již z povahy třídílné minisérie působí spíše jako překlenovací díl, protože nepřináši (a snad ani nemůže) zásadní nové informace a spíše tlumí ono napětí z prvního dílu. Nejvíce bodů v hodnocení sebral zřejmě scénář. Některé dialogy a hlavně pak klišé typu "hloupá a tlustá" nebo "policajtský slang" byly prostě moc. Možná i díky tomu však ještě více vyniká skvělá stylistická stránka minisérie - odosobněné, jakoby liduprázdné prostory mizanscény (knihovna, restaurace, ulice...), vizuálně uhrančivá práce kamery (záběr - protizáběr bez střihu, decentralizované detaily postav, ostré podhledy, neklidná kamera), silné přesvícení exteriérů, především ve flashbacích, apod. Celkově, narativ druhého dílu velmi nudil, ale nevzal chuť těšit se na ten třetí a poslední. ()

Reklama

Necrotongue 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

U sledování druhé epizody jsem se cítil mnohem lépe než u předchozího dílu, přestože i tady nechyběla obrovská snaha o velké umění, kterou upřímně nechápu, stále si myslím, že by plebs (mě nevyjímaje) spíše ocenil prostou kriminálku, v níž by se místo artových fines zapracovalo na uvěřitelnější formě vyšetřování. Podle mého názoru to bubun shrnula stručně a výstižně. ()

Chudobka 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Pokud tady někdo hodnotí herce z Dejvického divadla jako šmíru, já rozhodně tento názor nesdílím. Klára Melíšková je v roli vyšetřovatelky zcela uvěřitelná, z pana Krobota jsem nadšená vždy, ať hraje cokoliv. O Václavu Neužilovi není třeba diskutovat - je skvělý. S prací kamery mám trochu problém. Při rozhovoru Melíškové s kolegou bych ráda aktéry sledovala zblízka, opakující se záběry některých míst mi připadají zbytečné. Tradičně dobrý byl i Miroslav Hanuš, zaujal  mě i Vlastimil Čaněk. ()

Ozzy2 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kdyby si nehráli na umění, tak by to bylo super. ale co to tam je za ty baráky?To mají v Olomouci takovouhle fízlárnu?Proč se to všechno odehrává v takových kulisách??Vždyť to vypadá jak sci-fi.Zvuk je buď otřesný, nebo Melíšková s Krobotem neuměj mluvit, protože ten dialog u táboráku, to je děsný.Vůbec ta Melíšková má problém.když mluví Majer, tak super, pak promluví ona a je z toho slyšet ochotnické divadlo na vesnici.Její výslechy jsou taky žůžo, usměje se, pronese ale nóó táák a svědek vše vyklopí,Nejlepší je tam jasně Hanuš, z toho ten komoušskej fízl úplně čiší.Marika tu slípku hraje taky dobře.Příště prosím méně šmíry z Dejvic a bude to OK. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (3)

  • Knihovna, ve které pracovala Magda, je ve skutečnosti Ústřední knihovna ČVUT v Praze Dejvicích. (Brain)
  • Ve scéně, kdy se babička hádá s Magdou u samoobsluhy, uvádí jeden z policistů, že to bylo v 11:20 a že je viděla prodavačka. Je vidět, jak tam věší na dveře obchodu cedulku s nápisem „Polední přestávka“. Hned vedle jsou ale vidět otevírací hodiny, které pro všechny dny uvádějí přestávku 12:00–13:00. (kriplozoik)
  • Scéna na začátku epizody, kdy Lenka jde na střešní parkoviště supermarketu za svým otcem, je točená na střeše OC Šestka v Praze Ruzyni v bezprostřední blízkosti Ruzyňského letiště. V záběru vpravo od lampy, částečně skryté za křovím, jsou vidět typické navigační reflektory runwaye 30. (Brain)

Reklama

Reklama