Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Theodoru Deckerovi bylo 13 let, když byla jeho matka zabita při bombovém útoku v newyorském Metropolitním muzeu umění. Tato tragédie změnila celý jeho život a vrhla jej na dlouhou a strhující odyseu provázenou nejen zármutkem a pocitem viny, proměnou a vykoupením, ale i láskou, přátelstvím a světem zločinu. Přes všechnu nepopsatelnou hrůzu si z onoho osudového dne v mysli uchoval jeden výjev skýtající naději… obraz drobného ptáčka přivázaného řetízkem k bidýlku. Stehlíka. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (2)

Trailer 3

Recenze (67)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Stehlík- Filmová adaptace 6 let starého románu, který jsem nečetl, s režisérem Johnem Crowleyem jehož Brooklyn nemusím avšak s velmi zajímavým hereckým obsazením a především s kameramanem Rogerem Deakinsem. Finančně sice propadák a zahraniční kritika na něj vyloženě nadává, přesto by se měla Stehlíkovi dát šance. Ne proto, že by šlo o výborný film ale proto, že nejde ani o zas tak výrazně špatný film. A dokonce mám po delší době chuť přečíst si knihu podle které byl nějaký film natočen. Stehlík trvá 150 minut což je ve finále možná trochu problém, ovšem ne proto, že by se film vlekl. Naopak uteče hodně rychle a první polovina je vyloženě super. Představitel mladého Thea Oakes Fegley je parádní a celá první část příběhu, který začne oním výbuchem z muzeu, následně se stočí k tomu, že Theo začne žít u rodiny svého kamaráda a následně se přestěhuje k otci do Las Vegas funguje. Nicole Kidman jako matka oné kamarádovy rodiny je skvělá, Luke Wilson se jako nezodpovědný otec po dlouhé době zase trochu herecky dokázal herecky vyřádit a i Sarah Paulson tu hraje úplně jiný typ postavy než které hrála doposud. I Finn Wolfhard jako ukrajinský kamarád (s výrazným falešným ukrajinským přízvukem) funguje. Do téhle části vše funguje jak má. Roger Deakins je zase kamerový bůh, který táhne nahoru i velice bídný film když do něj náhodou vleze (Ave Ceasar mrk mrk!) a hezky se celou tu dobu poslouchá i hudba od Trevora Gureckise. Samosebou by se hodilo vědět jak moc tyhle pasáže fungují v knize a jak moc jsou ve filmu pozměněny jelikož mi často přišlo, že se vše děje nějak zrychleně a v knize je to vše pravděpodobně detailně rozpracované. Nic ale vyloženě scénáristicky nebolí do očí... do té doby dokud jsme pořád v Las Vegas! Deakins pořád jede s kamerou o sto šest, Gureckis furt dodává hezkou hudbu, děj se ale najednou stočí úplně jiným směrem, Theo definitivně dostává tvář Ansela Elgorta a vše začne být výrazně horší. Především se začne házet jedna podzápletka za druhou a polovina těch podzápletek ve finále nikam nevede. A filmaři se nám ani neobtěžují nějak naznačit jak ony podzápletky vlastně vyvrcholí. Opět počítám s tím, že většina je v knize rozepsáná víc čímž pádem musí být Stehlík bichlí tlustou jako prase, tohle je ale film a filmaři mají ve finále příliš málo času na to aby vše osvětlili. Během posledních 20 minut se toho vlastně stihne tak moc, že z toho vyloženě začnou bolet hlava i oči. A do celé zápletky, která se celou dobu točí okolo jednoho obrazu se připletou i gangsteři. Film se dokonce 10 minut před koncem pokouší o jakousi akční sekvenci, která ale neladí s čímkoliv co se dělo celých 130 minut předtím. A finální vyvrcholení je vyloženě k smíchu. Elgorta pořád beru jako sympaťáka, Aneurin Barnad jako starší Boris/starší Finn Wolfhard na mně funguje a především Jeffrey Wright je neskutečně super, oni sami ale ten film nedokážou vyhrabat z jeho lineárních nedostatků. A je to škoda. Kdyby někdo vystřihl posledních 30 minut Stehlíka a bral ho jako samostatný krátký film, film by se dal velice snadno označit za velice podprůměrnou věc, která prostě nefunguje a nedává smysl. Ve spojením s předchozími dvěma hodinami je ale akorát vidět, že je poslední půlhodiny prostě výrazný kvalitativní propad proti prvním dvěma hodinám. Ve finále je tak jedno, že si člověk první dvě hodiny vyloženě užívá, Roger Deakins zase hází moneyshot za moneyshotem a celý příběh Stehlíka je prostě zajímavý když nedojde k žádnému uspokojivému vyvrcholení. Ten film ale rozhodně není špatný. Jen mohl být ještě výrazně lepší a v poslední půlhodině neklesnout tak výrazně hluboko! () (méně) (více)

classic 

všechny recenze uživatele

Teenager Theo Decker si bude ešte dlhé roky vyčítať (a jeho postupné vyrovnanie sa s takouto nemilou situáciou, je viac, než svojské) smrť svojej matky v Metropolitnom múzeu v New Yorku počas nečakaného teroristického útoku jednotlivca, keď popritom všetkom chaose taktiež stihol „čmajznúť” vzácny obraz vtáčika priviazaného retiazkou o bidielko... Čochvíľa prestúpi do pestúnskej starostlivosti k pomerne výstrednejšej rodinke-Barbourovcom, kde sa skamaráti s okuliarnatým Andym, alebo taký ďalší člen rodiny, Platt, sa riadi heslom:„Čo na srdci, to na jazyku” . Paní domu stelesnila Nicole Kidman, ktorá bohužiaľ nemala ani čo poriadne hrať, a tak sa aspoň predvádzala v kostýmoch ušitých na mieru a tvárila sa zaujímavo v dvoch časových rovinách, kedy sa odohráva Stehlík, od režiséra snímku Brooklyn, Johna Crowleyho. Postavu Thea Deckera si zahrali dvaja herci, t.j. Oakes Fegley a Ansel Elgort, keď mladší z nich, extrémne presvedčivo stvárňuje neplnoletého jedinca, ako systematicky podľahuje prostrediu, v ktorom býva, čiže gény sa nezaprú, pretože jeho otec Larry je alkoholikom, a odtiaľ už nie je ďaleko k cigaretám a drogám. Vo svojom okolí nemá žiadny poriadny vzor, a to ani nehovoriac o Borisovi s ukrajinskými koreňmi, ktorý ho formuluje o stošesť. A práve toto nepodarené, výsostne skazené chlapčisko má veľké tajomstvo... _ Tento film je veľmi ambiciózny, ale iba čo sa týka jeho filmových ukážok, realita už býva strašne krutá, čo som sa patrične včera presvedčil v kine na vlastnej koži, kde som len neveriacky krútil očami nielen nad nekvalitnou prácou strihu, ktorý ešte viac kazí výsledné dojmy, presvedčuje ma, že sa s týmto neradno zahrávať, a ani taký osvedčený DP Roger Deakins nezmôže absolútne nič, keď i samotná réžia nestojí ani za fajku dymu, je tak neuveriteľne nasiaknutá samou nudou, že to až nie je pekné ! Jediné, aké-také, mierne pozitívum vidím tak maximálne v hereckom výkone Oakesa Fegleyho, ktorý bol oveľa lepší, ako hviezda z Baby Drivera, alebo z budúceho remaku West Side Story, Stevena Spielberga, kde sa už dúfam ukáže v lepšom svetle... ? Summa summarum : Po Tarantinovi ide opäť o ďalšie výrazné filmové sklamanie roku 2019, keď som to predtým vôbec ani nečakal, čo o to oveľa viac zamrzí ! Filmová zbytočnosť, ktorá vznikla úplne zbytočne ! ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Základ príbehu bol zaujímavý - na úvod nešťastie, ukradnutý obraz, otrasní rodičia.... No tie vedľajšie dejové linky urobili z celého príbehu taký rozmazaný guláš, že výsledok vyšumel do neznáma. A hlavne to bolo neskutočne naťahované, aleže hrozne. Trištvrte hodiny mohli kľudne urezať a dejová linka by hneď dostala švih. Takto keď si to človek pustí v noci, tak zaspí skôr ako sa film dostane do polovice. Slabší priemer. 55/100 ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Stehlík Donny Tarttové patří mezi knižní hity oceněné Pulitzerem, líbí se Stephenu Kingovi i Michelle Obamové. Tudíž se líbí všem. A nebo? Opulentní román rozepsaný na 730 stranách je převedený do předlouhého filmu, který je plný celé řady nevšedních zápletek. Obsazení je zajímavé (Kidmanka i Sarah Paulson), příběh kolem obrazu ze 17. století je dynamický. Ale přes veškerou snahu je to pořád jen příběh situovaný kolem obrazu. Místy jsou atraktivnější lokace v Albuquerque, než cokoli jiného. Takto se vracíme k prvotní funkci filmu, sledovat v pohybu místa, která jsou běžným smrtelníkům příliš vzdálená. ()

corona 

všechny recenze uživatele

V minulosti som sa pokúšala prečítať knižnú predlohu od Donny Tartt, Dostala približne po 50 stranu, ďalej som nepokračovala nakoľko si myslím, že nie je správne sa do čítania extrémne nútiť. Našťastie som nedala na tunajšie recenzie a filmu som dala šancu. Je síce pravda, že film je dosť dlhý (kniha má cez 700 strán) ale bol pomerne dobre obsadený a zaujímavo natočený formou skladačky v rôznych časových rovinách, kde sa príbeh uzavrel až v poslednej minúte vložením posledného dieliku.  K tým, čo volajú po skrátení o hodinu, ktorú časť/časti by ste z filmu vyhodili? ()

Galerie (54)

Zajímavosti (4)

  • Celosvětová premiéra proběhla 8. září 2019 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (BMW12)
  • Natáčelo se v USA (Albuquerque a New York City) a v Nizozemsku. (BMW12)
  • Film Stehlík je adaptací celosvětově úspěšného románu spisovatelky Donny Tartt, za který získala v roce 2014 Pulitzerovu cenu a Carnegieho medaili za literaturu. (Zdroj: Vertical Ent.)

Související novinky

Deakins a ztráta středněrozpočtových filmů

Deakins a ztráta středněrozpočtových filmů

12.09.2019

Pokud sledujete filmové odvětví, chodíte do kina a k mé radosti čtete zdejší novinky, pravděpodobně vám neuniklo, že středněrozpočtové filmy a dramata pro dospělé v posledních letech prakticky zcela… (více)

Reklama

Reklama