Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kriminalista Viktor Mojžíš se dostane do konfliktu s majitelem psa Jindřichem Oseckým, jenž nečekaně napadne jeho šestiletou dceru Lindu. Použije služební zbraň a psa zastřelí. Incident ale vyvrcholí fyzickým střetem obou mužů a neúmyslným postřelením majitele psa Jindřicha Oseckého. Viktor je následně propuštěn ze služby a odsouzen nepodmíněně na několik let. Když vyjde z vězení, ocitá se na úplném dně. Manželka se s ním rozvedla a chce uhradit výživné na dceru, která jej vlastně nezná a Oseckému, který skončil na invalidním vozíku, musí platit odškodné. Naštěstí mu alespoň jeho kolega Taraba z kriminálky dohodí práci u známého v detektivní agentuře. V téže době na německé dálnici uprchne svým pasákům Klára Osecká, která byla několik let nezvěstná. Policejní tým vedený právě Tarabou informuje její rodiče, manžele Osecké, o vážném fyzickém i psychickém stavu jejich dcery, která byla hospitalizována v nemocnici. Vyslýchá zároveň Lukáše Kulhánka, který řídil auto, z něhož se Kláře podařilo utéct a Kulhánek tuší, že se kolem něj stahuje smyčka. Musí tak za každou cenu umlčet Kláru, aby proti němu nemohla svědčit a ohrozit tak nejen jeho samotného, ale celou skupinu, která se na obchodu s bílým masem podílí. Osudy Jindřicha Oseckého a Viktora Mojžíše se v těchto souvislostech znovu po letech nečekaně protnou. (Česká televize)

(více)

Recenze (203)

chrispe 

všechny recenze uživatele

Na začátku se potkají dva kreténi a pak to pokračuje noční můrou každého rodiče. No prostě každého. Aby to vygradovalo závěrečnou buchtou (to mě fakt pobavilo). Na to, že to má dva díly, mi přišlo, že toho na ten druhý tvůrci nechali až moc. Ale třeba ne. 3,5* Vojtěch Vondráček hraje toho parchanta skvěle, za to Pavlu Batěchovi to mafiánský kápo nevěřím ani trošičku. /// 20.1.2020 Druhý díl mě spíš zklamal než nadchnul, nedokázal si udržet laťku. Tvůrci si do něj opravdu dali přespříliš a tak se ke konci ani neotravovali s nějakým dovysvětlováním a rychle rychle to skončit. Nějak. Co mi ale přišlo nejdebilnější - vidím, že nejsem sama - tak ta násilně vložená erotická linka, aneb kde není trocha toho sexu, to prostě není. Na to, aby si tu linku mohli dovolit by potřebovali mnohem víc, než 2x74 minut. Ale aspoň se člověk zasmál a pomyslel si něco o blbech. Hodnocení nechám na čtyřech, protože i tak se mi zdá, že Stockholský syndrom spíše pozitivně vyčuhuje z toho všeho, co se točí. Btw: Pozitivně mě překvapila i Karolína Lipowská. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Přidat pár kaček, stáhnout to na dvě hodiny a mohlo to jít klidně do kin. Takhle film působil přeci jenom trošku rozplizle, což platí zejména pro druhý díl, který v jistých momentech vykrádal ten první. Nicméně děj byl uvěřitelný, práce policie působila realisticky a navrch tu bylo výborné obsazení na čele se Švehlíkem, který momentálně patří k nejlepším hercům v našich luzích a hájích. Co mě ale rozčilovalo, a platí to de facto pro všechny tuzemské kriminálky, bylo vykreslení záporáků. V podání našich tvůrců působí až na malé výjimky jako karikatury, které jsou tak zlé, že by je i peklo vyplivlo. Copak Vondráček, ten by ještě ušel, ale dvojice jeho nohsledů byla silně nedůvěryhodná. Navíc si občas počínali jako Pat a Mat. I tak se jedná o slušný kousek a je fajn, že je na ČT v tomto ohledu spoleh. 70% ()

Reklama

mira007 

všechny recenze uživatele

Tenhle tv film je pro mne unikát, protože ač dílo ČT tak uniklo na net před premiérou. Švehlík jako exmukl a teď očko pátrá po holkách, které zmizely do Nizozemí jako nucené prostitutky. První polovina je pětihvězdičkové drama, který zválcuje všechny tv počiny roku 2019 . syrové, realistické, tíživé ( holky který si tím projdou skončí jako nepoužitelné trosky ) jenže pak se z toho stane div ne kovbojka a závěr je šílený, kdy se za pět minut odvypráví něco, co mělo být třetím dílem s hodinovou stopáží. Film nakonec sráží nepravděpodobnost způsobu lákání dívek z lepších rodin do zahraničí na práci modelky ( to možná fungovalo v devadesátkách) a pak vykreslení pasáci , kteří disponují mocí a vlivem na policii spíš jako byznyspolitikové.a lobisti. Překvapivě se film vyhýbá nějakým brutalitám nebo nahotě ( krom herečky K.Jedličkové a pornoherečky Blanche B.) ale vše utáhne atmosférou, kamerou a hereckými výkony, které jsou 100% a brilantní Fraňka a Mauréry. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Promyšlený a stylově vyprávěný žánr s psychologickým přesahem. Promyšlený, napínavý, dobře zahraný a vyprávěný filmovým jazykem, Stockholmský syndrom nestojí na akci ani na kresbě podsvětí, která náleží spíše k jeho slabinám, protože svůdné slečny u tyče a snědí poskokové obchodníků s bílým masem zosobňují otřepané klišé. Překvapivě výbušně účinkuje vztahový trojúhelník mezi postavou Švehlíka a rodiči poznamenané dcery v podání Martina Fingera a Zuzany Mauréry. Dokonce milostný akt, jindy doplňková banalita románových zločinů, je tady spíše výrazem zoufalství osamělých, navíc motivem svým ztvárněním uměřeným a z logické podstaty bezvýchodným. Bohužel zrovna logiku příběhu podrývá fakt, že ač uprchlá školačka představuje pro gang nebezpečnou svědkyni, policie jí neposkytuje ochranu – teprve těsně před závěrem a ještě nedbale. Pocitový strach se od triku s výtahem po vpád do nemocnice náležitě stupňuje a především silně zabírá takřka hmatatelná, přitom střízlivě vykreslená bezmoc rodičů. Až ve finále se dostaví tradiční úlitba žánrovému modelu, kdy hrdina musí jít proti přesile sám. Švehlík je ideální typ pro detektiva drsné školy; vedle uniformity domácích krimiseriálů má totiž Stockholmský syndrom jednu velkou výhodu, jíž se říká osobitost. ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Původní filmovou tvorbu České televize se snažím pečlivě sledovat, protože mě její snímky málokdy zklamou. Tohle je případ i "Stockholmského syndromu". První díl byl skvěle rozehraný, tvůrci měli čuch na vynikající herce (zejména celá partička obchodníků s bílým masem byla "nádherně" odporná), filmu nechybělo prakticky nic. Druhá část už si bohužel neudržela stejnou kvalitu, v dějové lince se čím dál častěji hrálo na náhodu, přibyl naprosto zbytečný milostný trojúhelník a finále se seběhlo až příliš rychle. Kdyby se oba díly sestříhaly do dvouhodinového snímku, vůbec bych se nebála poslat ho i do kin. Přes výhrady velmi dobrá práce. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (17)

  • Dle vyjádření producentky minisérie navazuje Stockholmský syndrom volně na další minisérii Spravedlnost (od r. 2017). Tato informace je však milná, neboť se v obou sériích vyskytují stejní herci (např. Štěpán Kozub, Martin Finger a další), kteří hrají zcela jiné postavy. (Van_Stajpen)
  • Herečka Elizaveta Maximová (Klára) konzultovala postavu s psycholožkou pracující nejen s oběťmi, ale i pachateli únosu. [Zdroj: moravskoslezsky.denik.cz] (rakovnik)
  • Lokality natáčení byly napříč celým Moravskoslezským krajem. Čtvrť, kde došlo k únosu hlavní postavy, se točila v Havířově. Nemocnice, kde docházelo k hospitalizaci, ve skutečnosti není Fakultní nemocnice (jak bylo ve filmu zmíněno), ale Ostravská městská (Na Fifejdách). Bar, kde se scházeli mafiáni, vznikl ze street cafe Dock v centru Ostravy. Scénka, kde měla hlavní postava (Švehlík) dojet za unesenou dcerou, byla točena na Frýdecko-Místecku (benzínová stanice Tošanovice). Chata, kde se natáčela závěrečná scéna, se nachází v Beskydech (obec Krásná). (Van_Stajpen)

Reklama

Reklama