Mandalorian - Season 3

(série)
USA, 2023, 6 h (Minutáž: 33–59 min)

Epizody(8)

Recenze (127)

Hyperbolic

Kvalita Mandaloriana je podle mě stále stejná, hype možná odchází, ale u mě ne. Epizody, na které zde všichni z nějakého důvodu nadávají, jsem si užil opravdu hodně. V SW miloval George Lucas hlavně world-building a vyprávění příběhů. To se nám zde dostalo v hojné míře, a to, že se rádoby fandové (kteří např. ani neocenili The Book of Boba Fett) koukají na seriál a není tam jenom akce, světelné meče a naháněčky ve vesmírných lodích a kvůli tomu na něj nadávají, je opravdu hloupost. Epizoda z Coruscantu byla výborná, v částech zde vidíme náznaky, jak je Nová republika ne zcela funkční a prolezlá bývalými imperiály, díky takovým věcem se pak lépe chápe co, a proč se vlastně stalo po epizodě 6. Epizoda na planetě, kde kraloval Jack Black taky (někomu to přijde hloupé? Viděli jste lidi původní trilogii a její humor?), celkově byla v této sérii camea fajn. Din Djarin a Grogu ovšem standardně výborní, každá scéna s nimi (asi za mě vede IG-12, fight s pavouko-robotem na Mandaloru a závěrečný souboj s Moffem a jeho armádou) stála za to. Grogu, který byl dříve spíše jen společník a precious cargo, se zde stává plnohodnotým členem Mandalorianů  a pomocníkem v boji a několikrát zachrání situaci. V této sérii se nám také dostane více různých Mandalorianů, z nichž jasně vede Bo-Katan, která se z mírně otravné postavy z animovaných seriálů vyšvihla mezi mé oblíbence, a až se na seriály znovu podívám, budu ji brát jinak. Favreau a Filoni se zde snaží napravit sequelovou trilogii (podobně jako s Clone Wars a Rebels Filoni výrazně posílil prequely). Mythosaur uuuuuuuuu, jsem zvědav kdy ho zase uvidíme, a kdo na něm pojede. Vidíme zde klony, nové brnění stormtrooperů (s batony a štíty, jaké měli vojáci prvního řádu) a drsní červení Praetoriání, kteří vypadají hrozně epicky, a v sequelech jsem si je tolik neužil. Moff Gideon se zdál až karikaturně zlý a naštvaný, říkám si ale, že takový byl přece i původní Darth Vader (dokonce i změna hlasu pod helmou). Brnění Moffa výborné, jen jsem teda čekal nějaký plottwist na konci (Qi'ra? když měl Moff podobnou helmu jako Deathwatch tehdy pod Maulem) a finále bylo částmi pouze velmi dobré, ne výborné. Prospěla by mu delší stopáž a více rozvedené linie. Hádám ale, že si toho spoustu nechávají na další série, a nemůžou vystřílet všechny náboje rovnou. Taky zde byly náznaky toho, na co se můžeme těšit v nadcházející Ahsoce, na kterou se po této sérii těším opravdu hodně. ()

Hellierer

S přehledem zatím nejhorší série. Stále se najdou příjemné momenty a dokonce i epizody (celkově 2), ale zbytek je ukázkou toho, že scenáristé nemají jasný směr vyprávění a spíše jen na sebe vrší jednotlivé momenty, které by si přáli fanoušci. Příběh je odvyprávěn unyle, vývoj postav a prohlubování vztahu je ledabylé a místo toho, aby seriál stál na vlastních pevných nohách, neustále odkazuje k případným dalším odbočkám a chystaným projektům. Takové uchopení mi příliš nevyhovuje a moderní seriálové vyprávění si představuji trochu jinak (delší formát by se měl využívat, nikoliv zneužívat). Jestli bude čtvrtá série, ještě se budu muset pořádně rozmyslet, zda u ní budu. Každopádně má láska ke značce zase trochu klesla. ()

fabecc1222

Vypadá to, že většina projektů Star Wars už definitivně přejde do módu, že primárním zaměřením je všemožný merch, který ze značky plyne a k tomu jsou uzpůsobené veškeré projekty. Třetí řada Manda je vesměs primárně pouťovou atrakcí, která ve většině dílů nemá žádný děj, jen ale efektivně vypadá. Když v průběhu třetí řady došlo k oznámení filmu od Filoniho, tak je v současné situaci dle mého jasné, že všechny projekty budou postupně směřovat k tomuto filmu a jen tak po drobkách nastinovat děj směrem k tomuto filmu a postupně propojovat jednotlivé aspekty. ()

AllShallFall

Mandalorian je super seriál a zvednutí Star Wars na úroveň nepřekonatelnou. Každá série je jedinečná přitom v podstatě je to jeden příběh a to co jsme na začátku nevěděli, jsme se závěrem 3 série dozvěděli. Samozřejmě i tak mám otázky a rád bych viděl to propojení s episodami a věřím, že to přijde. Věřím že tohle není konec a bude ještě nějaká série a nebo film. Hodně nám napoví také Ashoka, jelikož i ta byla hezky namotaná do příběhu. Uvidíme. ()

kenkaku

To všeobecné fňukání ohledně třetí řady je zcela mimo mísu (tedy krom retardované třetí epizody). Zcela fantasticky zapracovává to co diváci chtějí a děj posouvá dál směrem k Mandalorianům. Žádné trapné berličkoidní linky a vata. Čistá linka s fantastickým nápadem jak prcka zapojit do děje (nejdřív “nalezenec-učeň” a pak “droid-rider”). Naprosto bez diskuze stále nejlepší co SW v současnosti nabízí. Pozn.: v epizodě Pirát si štěknul Zeb... proč? ()

Zajímavosti (40)

• TIE/IN interceptor si poprvé odbyl premiéru v Návratu Jediho (1983). Samotná stíhačka byla pokročilejší verzi klasického TIE stíhače, měla lepší pancéřování, zbraňové systémy, rychlost a manévrovatelnost. Impérium je začalo vyrábět v roce 3 BBY s pomocí Sienar Fleet Systems, které musely tento typ stíhaček navrhnout z důvodů příliš vysokých nákladů na výrobu TIE Advanced x1 (stíhač Dartha Vadera) a kvůli zavedení stíhačů Aliance v podobě RZ-1 A-wing interceptor. Přesto nedokázali dosáhnout jejich maximální rychlosti. Samotnou inspirací pro stíhač dle jejich tvůrce Joe Johnstona byli netopíři, proto i zavěšení strojů „odpovídá“ chování těchto tvorů. (Veskoslav)
  • Ke konci dílu má cameo Dave Filoni, jenž sedí v novorepublikovém baru/hangáru a má klobouk na hlavě. (Cardo)
  • U baru na základně Adelphi Nové republiky můžeme vidět sedět Trappera Wolfa, kterého nehraje nikdo jiný než Dave Filoni – režisér, scenárista a tvůrce několika seriálů ze světa Star Wars. Sedí hned první zprava v pro něj s typickým kloboukem. (Veskoslav)