Mandalorian - Season 2

(série)
USA, 2020, 5 h 21 min (Minutáž: 32–52 min)

Epizody(8)

Recenze (163)

Nin

Po první řadě, která se stala megahitem, nepřekvapí, že již tak pěkná výprava je tu ještě působivější. A ještě víc se tu navazuje na Star Wars, především původní trilogii, což je prostě krása a milý krok. I když je tu větší děj, který se víc soustředí na důležitost "baby Yody" a přibydou i nějací ti Jediové, tak mají epizody stále spíše komornější děj. A opět jako u první řady je mi tohle všechno sympatický. Ale stále taky u mě platí to, co v jedničce. A to, že Mandalorian má pomalejší, westernové tempo, které mi tolik nesedí. Ocením hodně věcí, pobaví mě hodně věcí, uznale pokývám hlavou... Ale taky mě nezajímá tolik, co se stane dál. Což je samozřejmě dost důležité. Celkově však kvalitní podívaná. (7/10) ()

Nevěřil jsem, že jednou příjde den, kdy něčemu ze SW světa udělím plný počet, ale Druhá řada Mandaloriana je ultimátní pecka, kterou jsem si do syta užil a to i přes fakt, že SW svět obecně rád nemám, nerozumím mu a o postavách téměř nic nevím. Cítím se tak trochu jako bych sledoval Avengers bez znalosti předešlých filmů, takže odkazy, fan service a objevení pro mne neznámých postav sice na mě žádný dopad nemělo, ale na druhou stranu si nestěžuji nad příběhem, který se nikde moc neposouvá, protože ten by mě stejně příliš nezajímal, ale líbilo se mi, že v každém díle je jedna velká akční scéna, která má téměř 20 minut a to při 30 minutovém díle je neskutečný tempo. Vizuálně je Mandalorian boží, Pedro Pascal opět třída. a akce je intenzivní a naštěstí nepůsobí až tak dětsky jako u SW světa ikdyž pořád bez krve. Unešený jsem byl z Pavouka ve druhém díle, který dal zavzpomínat na Pána Prstenů a potom samozřejmě finále, které je epické jak se patří a Dark Troopeři jsou slušně nepříjemné androidské svině. Jízda!! Příběh****, Akce*****, Humor***, Násilí>Ne, Zábavnost*****, Hudba****, Vizuál*****, Atmosféra*****, Napětí****. 9/10. ()

Motinski

Druhá séria pokračuje v zabehnutých šľapajach a každá epizóda funguje nezávislé od seba ako jedna samostatná misia. Prvé štyri časti na rovnakej úrovni, no keď sa prehupneme do druhej polovice ide to stále k lepšiemu až do finále po ktoróm je jasné že išlo o udalosť roka a najlepšie Star Wars od Rogue One. Veľa známych postáv, na seriál výnimočné dobré efekty, výprava a pomaly sa z Mandaloriana stáva jeden z mojích obľúbených projektov. 9/10 ()

silentname

Myslím si, že "2. séria The Mandalorian" prinieslo niekoľko fantastických momentov, a niekoľko veľmi dobrých momentov. Nenašiel by som v tejto sérii epizódu, ktorá by ma nebavila, nenašiel by som tu jeden jediný diel, ktorý by som chcel vynechať. No napriek tomu by som povedal, že prvá časť dokopy so zvyškom seriálu moc nemá. Jediné čo je v nej podstatné je, že Mando získa na konci brnenie Boba Fetta. Takže toľko k prínosu pre zvyšok seriálu. Na druhú stranu vidieť ten boj na Tatooine je tak super, že si ma to získalo už tam. No súčasne sa ukazovalo, že prvých 5 dielov viac-menej sledovalo rovnakú formulku. Mando potrebuje niečo získať. Najčastejšie informáciu. Niekto mu ju sľúbi dať, ale je potrebné, aby najprv spravil niečo on pre toho, od koho to potrebuje. A tak to ide prvých 5 epizód. Všetko sa ale podľa mňa zmení v šiestej epizóde, kde dostane seriál konečne trošku už finality a veci sa posunú vysoko dopredu. Pravdou je, že posledné 3 epizódy sú pre mňa absolútnym highlightom seriálu a absolútne perfektné. Tam som nemal dokopy skoro žiadnej výčitky. Možno sme na konci poslednej epizódy zabudli na ten temný meč, ale to je asi tak maximum. Vo všetkom ostatnom som maximálne spokojný. Efekty super, návrat do sveta Star Wars fenomenálny. Stretnutie sa so známymi postavami je pre mňa absolútnou lahôdkou. Čim viac som to sledoval, tým viac som si uvedomoval, že toto je to, čo mi vo filmoch Star Wars chýbalo najviac. Nepotreboval som vidieť to, čo som už v minulosti videl. Chýbalo mi vidieť viac zo sveta, ktorý sme už poznali. A tento seriál to po druhýkrát zvládol excelentne. Ak milujete Star Wars rovnako ako ja, tak nevidím dôvod na to, aby ste si toto nepozreli tiež. Hodnotenie: A ()

BROKEN_

Druhá série je rozhodně lepší než ta první. Líbí se mi ten westernový a samurajský styl seriálu. Miluju ty postavy, hudbu, Baby Yody, a ten FANSERVIS! Ano může se zdát, že fanservis je tlačený na pilu, ale pro fanoušky je to dvojitý orgasmus. Krásně se na to kouká potom. Giancarlo Esposito potvrzuje, že hrát záporáka je jeho druhý jméno, neskutečně mu to sedne, viz Breaking Bad. Závěr téhle série je to nejlepší co nám Star Wars předvedlo od dob Pomsty Sithů, byl to nepopsatelný zážitek. Jon Favreau a Dave Filoni may the force be with you! Už aby byla třetí řada! MILUJU TO! ()

Zajímavosti (100)

• V epizóde sú zmienené aj najznámejšie osady na planéte Tatooine – Mos Eisley a Mos Espa. V Mos Eisley sa odohralo prvé stretnutie Obi-wana a Lukea s Hanom a Chewbaccom. Mos Espa sa zase objavila v Hviezdne vojny: Epizóda I - Skrytá hrozba (1999). Väčšina epizódy sa odohráva v Mos Pelgo. Táto osada nám bola prvýkrát predstavená v hre „Star Wars: The Old Republic: Knights of the Eternal Throne“ a výskytom v tejto epizóde sa oficiálne zaradila do kánonu. (ČSFD)
  • Keď sa Din Djarin (Pedro Pascal) pýta Boba Fettu (Temuera Morrison), či je Mandalorian, ten mu odpovie: „I'm a simple man making his way through the galaxy.“ Tieto slová sú veľmi podobné tým, ktoré povedal jeho „otec“, Jango Fett (tiež Temuera Morrison) v Star Wars: Epizoda II - Klonovaní útočia (2002). Obi-Wanovi na jeho otázku, či je na svoje klony hrdý, odpovedá: „I'm just a simple man trying to make my way in the universe.“ (ČSFD)
  • V této epizodě se poprvé v akci představili tzv. dark troopeři – Impériem speciálně navržení smrtící bojoví droidi, kteří se vůbec poprvé objevili v dnes již nekanonické videohře „Star Wars: Dark Forces“ z roku 1995. (TwoFace)