Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh filmu Pražské orgie nás zavádí do poloviny 70. let. Slavný americký spisovatel Nathan Zuckerman – často využívané alter ego Philipa Rotha – přijíždí do Prahy, aby zachránil a odvezl rukopis nevydané knihy. Na své pražské misi se seznámí se svéráznou a nezkrotnou spisovatelkou Olgou a pronikne na vyhlášené večírky, na nichž každý hledá únik ke krátké svobodě po svém. Postupně se proti své vůli stane nejen divákem, ale i účastníkem dekadentního představení, v němž mnozí hrají falešně, a nikomu nelze věřit. Zuckermanova pražská návštěva, plná bizarních setkání s podivuhodným uskupením různorodých lidí se brzy stane téměř dobrodružnou a nebezpečnou misí. Zuckerman si nakonec není jistý, kdo je přítel a kdo je provokatér a donašeč. Kdo jsou lidé z dekadentních orgií v domě syna slavného malíře? Kdo je vyplašený student, který ho upozorňuje, že musí okamžitě opustit Československo? Kdo je jeho průvodce normalizačním peklem, vyhozený divadelní režisér a nyní údržbář v kotelně muzea? A kdo je jeho Olga: skandalistka a rebelka nebo hráčka dvojité hry? V ohrožení se ocitá nejen Zuckermanova svoboda, ale možná i jeho život. (Bioscop)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (142)

troufalka 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k tomu, že jsem dnes viděla i Narušitele, přemýšlím, který film byl horší ... Narušitel mě mizerné obsazení a špatně napsaný scénář. Pražské orgie jsou jakousi podivnou směsicí toho, co si Philip Roth představuje pod pojmem Češi. Co chtěla divákům předat Irena Pavlásková netuším, ale příliš mě to netrápí.. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Philip Roth sice stále táhne filmaře, ale jeho knihy se zfilmování vzpírají. Irena Pavlásková si s ním třeba vůbec neporadila. Nudit jsem se začal zhruba po čtvrthodině, a až na pár momentů se to nezlepšilo. Moc tomu nepomohl ani dabing do češtiny, ve kterém třeba scéna s fuckováním naprosto nedávala smysl. No nic, film jsem viděl včera, a už si z něj vlastně nic nevybavuji... ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

A já si myslel, že v současnosti už nemáme v česko-slovenském prostředí režisérku, která by dokázala provokovat, s ničím se nepářet a všem divákům to nekompromisně natřít tak, jak to za socialismu dělávala Věra Chytilová. Pravda, Irena Pavlásková je trochu jiné kafé, ale určitě mě zaujala už svým debutem Čas sluhů (1989) a pořád si dokáže udržet svůjský pohled. „Zítra si sednete k vašemu krásnému stolu, začnete si psát poznámky a vaše skvělé dílo se brzy objeví na seznamu bestsellerů...“ – jako by Pavlásková skrze tuhle mluvu úřednice, jež předpovídá úspěch dílu o trampotech v normalizačním Československu, trochu reagovala i na současný stav českého filmu, v němž nejeden tvůrce snadno může nalézt úspěch právě po sáhnutí tolik žádaném námětu o minulého režimu. Tematicky spřízněných filmů bylo už natočeno požehnaně, ale málokteré drama z dob normalizace si drželo takový odstup, že nesklouzlo do prvoplánové ideologické kritice komunistů, vytvářející něco jako novodobou agitku. Paní režisérka jde na věc z jiného konce už jen nezvyklou volbou předlohy, jejímž autorem je zde americký spisovatel a nabízí tak možnost zcela neotřelého pohledu na mnohokrát zpracované téma. Pražské orgie nejsou černobílou agitkou, dokonce ani mainstreamovým dílem, ale podávají v jednotlivých obrazech osobitou výpověď o morálním chaosu v normalizačné době. Chaosu, který se odrazil na systému plném fízlů a jiných „lidských sviň“ stejně jako v řadách intelektuálů hledajících v šíleném společenském marasmu svodobu po svém, někdy až v dekadentním a úchylném rozměru. Zážitky amerického občana v ČSSR s tajným úkolem sehnat rukopis nevydaných povídek většinou slouží jako odraz k společenské výpovědi, ale krásně vygradují v několika scénách od zvratu před odchodem z hotelu až do konce, kdy svou atmosférou film vzdáleně připomíná oblíbené paranoidní a konspirační thrillery 70. let. Potěšilo i obsazení neokoukaných tváří, další zajímavé odkazy a také autentická mluva střídající angličtinu a češtinu (Netflix skutečně distribuoval původní jazykovou verzi bez dodatečného dabingu!). Přeji pani Pavláskové, aby se nenechala odradit zdejšímu nepochopení filmu ze strany mainsteamového publika a točila s chutí dál... 85% ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Filmová výzva v karanténě - oblíbené herečky, Klára Issová. Já jsem mnoho nečekal a kupodivu se mi Pražské orgie minimálně do půlky docela dost líbily. Ačkoli patří Philip Roth mezi mé oblíbené spisovatele, zrovna tato novela mě úplně nenadchla, proto jsem i k filmové adaptaci přistupoval vlažně. Když jsem ale uviděl Jonase Chernicka dokonale se podobající Rothovi v mladším vydání, svoji nejoblíbenější Kláru Issovou s Jiřím Havelkou a lascivní Ksenii Rappoport v disidentské Praze, převládaly u mě pozitivní pocity. Když se snímek stočil spíše do thrilleru, tak už se navracela moje vlažnost. V konečném důsledku jsem spíše spokojený, třicet dva procent si představuju pro filmy jiného ražení. Jen do výzvy jsem si pro Kláru úplně nejlepší snímek nevybral, jenže já jsem s ní viděl téměř vše... ()

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Toto muselo stáť strašne veľa peňazí, už len zaplatiť to obsadenie, a pritom z toho vyšla honitba pre intelektuálov a pamätníkov. Ja som si z toho odniesol ten pohľad, tú sondu do daného obdobia očami amíka, ktorý nevie a musí prežiť. Ťažko to hodnotiť. Na jednej strane fantasticky zahraté, na druhej strane pri tomto názve čakáte film, pri ktorom nebudete zaspávať. Ostanem niekde v strede ale s varovaním, že sa to asi nebude páčiť každému a treba čítať medzi riadkami. 3 z 5 ()

Galerie (27)

Zajímavosti (9)

  • Irena Pavlásková získala od Philipa Rotha práva na zfilmování „Pražských orgií“ v roce 2013 – osobně se s ním setkala v jeho domě v Connecticutu. [Zdroj: časopis Cinema 11/2018] (ČSFD)
  • Režisérka Irena Pavlásková napsala scénář podle slavné knihy „Pražské orgie - Intelektuálové v kleštích totality“ americké literární legendy, držitele Pulitzerovy ceny, Man Bookerovy ceny a desítek dalších literárních ocenění, Philipa Rotha. [Zdroj: časopis Cinema 11/2018] (ČSFD)
  • V úvodní scéně letí nad Vltavou v Praze hejno kormoránů velkých. Ti se však podle dat České společnosti ornitologické v Praze vyskytují až od roku 1992. (hamicek)

Související novinky

Tvůrci milují Kongresové centrum Praha

Tvůrci milují Kongresové centrum Praha

09.12.2019

Že je Praha lákadlem pro filmové štáby, již dlouho není tajemstvím. Nehledě na krásu města, jsou to ale také šikovné týmy, na které se přijíždějící producenti mohou spolehnout. Díky českému… (více)

Reklama

Reklama