Teta

• Rakousko Frankensteins Tante (více)

Epizody(7)

Sedmidílný slovenský seriál nás přivádí na zámek, kde žijí velmi podivní obyvatelé - strašidla. (Česká televize)

Recenze (116)

pupidup

Skvěle scénáristicky, vizuálně i herecky zvládnutý seriál. Stále se na něj ráda koukám. Mám dojem, že Jakubisko se díky tomu, že zacílil na mládež, zřejmě mírnil v některých svých "perverznostech", které v některých jeho filmech trochu přesahují mez. Tady je přímo na hranici a tím je seriál geniální. ()

Monicina

Jakubisko je jednoducho záruka kvality. Seriál sa mi páčil v detstve a páči sa mi aj dnes a považujem ho za Jakubiskovo to najlepšie, čo vyrobil. Výborne zahrané úlohy našich hercov aj tých zo zahraničia (hlavne B. de Rossi a V. Lindfords), akurát Polívka bol tam zbytočný. Napínavý a citlivý príbeh až do konca, krásne prostredie, nakrúcalo sa to v zahraničí a naši herci tiež nesklamali (Skamene, Hryc). Povedala by som, že je to nadčasový film. ()

eraserhead666

Nejlepší Československý seriál. Jedna z těch věcí, která funguje stejně když jste dítě i když už jste dospělý otec vlastního dítěte. Výborné postavy, kulisy, prostředí (nálety z těch kopců mi skoro působily závratě a to jimi nijak netrpím), hodně dobré herectví. Úplně nejlepší je na seriálu však hudba. Ta je nepřekonatelná. U mě silně srdceční záležitost. ()

subic

Teta Hana Frankensteinová přijede do městečka Frankensteinovo. Fenomenální a téměř dokonalý seriál mého dětství. Mladý Bolek Polívka v roli šíleného Frankensteina, Gerhard Karzel jako jeho výtvor, dál Flavio Bucci jako chlupatý vlkodlak, Viveca Lindfors jako hraběnka věčně s doutníkem a sklenkou cherry, Ferdy Mayne jako gróf Drákula (škoda že nikdy nehrál v žádné bondovce padoucha), Jacques Herlin jako sluha, Martin Hrebeň jako malý zrzavý pihatý Max, vodník co vypadal jako o hodně starší David Gilmour z Pink Floyd a hlavně ohromně sexy bohyně mladá lékárnice z městečka Barbara De Rossi. ()

PollyJean

jeden z nejkrásnějších seriálů mého dětství, taky proto, že obsahuje slušnou dávku strachu... bizarní postavičky, kouzla, krásná hudba (jen ta Darinka tam, proč??), s chutí bych se podívala znova, ale výhradně vo slovenčině. Jako spousta ostatních posílám FUJ České televizi za nesmyslné předabování. ()

Zajímavosti (11)

• Hrad Hohenwerfen, v seriálu sídlo Frankensteinů, se nachází nad rakouským městysem Werfen asi 40 km od Salcburku. V první polovině 20. století byl oblíbeným sídlem arcivévody Evžena Habsburského, posledního světského velmistra Řádu německých rytířů. (Korsak)
  • Podľa informácií z Kysuckého múzea v Čadci sú vo filme parné lokomotívy historickej úvraťovej železničky. Pre scény z vlaku boli použité upravené osobné vozne zapožičané v roku 1983 od pribylinskej Lesnej železničky v Liptovskom Hrádku, ktoré neskôr zhoreli počas požiaru v depe. Úzkokoľajná lesná železnica s úvraťovým systémom je dnes jedinou fungujúcou historickou úvraťovou železnicou v Európe a jednou z mála vo svete. (Raccoon.city)
  • Počas natáčania v Rakúsku mali československí herci také malé diéty, že väčšinu, čo skonzumovali a vypili, zaplatili zahraniční kolegovia. (Raccoon.city)

Časové pásmo bylo změněno