Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Řidič starého náklaďáku Charvát (M. Perepeczko) se před půlrokem vrátil z vězení, kde byl za napadení. Kolegové jeho minulost znají, ale před svou bytnou Jarošovou (J. Obermaierová) a jejím desetiletým synkem Míšou vystupuje Charvát jako bezúhonný a spolehlivý člověk. Jedné víkendové noci muž sveze dvě studentky (J. Nagyová a D. Patrasová), kterým ujel poslední vlak. Neovládne své potlačované touhy a na odlehlém místě jednu z dívek znásilní a obě dvě zavraždí. Jejich těl se zbaví na velké skládce. Jenže mrtvoly druhý den objeví starý lesník, a tak se hned rozběhne pátrání. Vyšetřovatel Kameník (Z. Buchvaldek) se zpočátku nemá čeho chytit, tím spíš že korunní svědek záhy zemře na infarkt. Přesto se však díky pečlivé kriminalistické práci podaří dát dohromady několik stop, které ukazují správným směrem… (Česká televize)

(více)

Recenze (227)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Po tomto filme sa museli stopárky z ciest celkom vytratiť a slušní vodiči prišli o príjemnú konverzáciu na cestách. To hrdúsenie a otvorené mŕtvolné oči boli dosť silné scény, zvyšok je klasické socialistické krimi so súdruhmi príslušníkmi a psychologický profil vraha. Krimi je netradičné v tom, že od samého začiatku vraha poznáme, ideme mu až pod kožu a zostáva len čakať, kedy, ako a koho. –––– Ono je to trochu jinak kamaráde. Já o chlapy nemám nouzi. Spíš jsem si řekla, že než si od tebe nechat pomačkat fasádu, tak ti radši podržím. ()

Kosmik 1 

všechny recenze uživatele

Velice dobře natočené krimi s výbornou atmosférou. Poprvé jsem Smrt stopařek viděl někdy po 95tém roce a i v té době to všechno působilo strašně věrohodně, hlavně ty násilnické scény. Ten styl natáčení tomu hodně přispíval. Jak to potom mohlo působit v době vzniku si nedovedu představit. Být holkou, tak bych určitě přestal stopovat. :D Podle mě se na tenhle film dost zapomnělo, což je škoda. 70% ()

Reklama

noriaki 

všechny recenze uživatele

Zhollywoodštěná verze skutečného případu vyniká především skvělým obsazením a naturalistickými scénami znásilnění, odvážnými i na dnešní dobu. V pozdních sedmdesátkách musely mít ještě větší sílu. Jindřich Polák vtiskl filmu nepříjemně realistickou atmosféru, ale jaksi neměl s čím pracovat. Scénář je zoufale přímočarý a tak se opřel o herce. Z nich mě zaujal výborný Marek Perepeczko a především pragmatická Jana Janěková. Kriminalisté se moc nepředvedli a Arebela s Xénií neměly dost prostoru. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Na dobu a zemi vzniku jednoznačně nadčasová a já to řeknu naplno nejlepší domácí kriminálka! Revoluční styl vyprávění z pohledu hlavního (anti)hrdiny vraha. Do té doby naprosto nevídaná detailní scéna znásilnění a navíc spousta skryté ironie a pekelných dialogů. Dneska už to možná nešokuje, ale funguje to stále bezchybně. Aneb kdo by čekal, že ve filmu od režiséra Pana Tau uvidí Arabelu zaškrcenou obrovským Polákem! Naprosto dokonalá záležitost která nestárne ani 35 let po svém vzniku. Co bych dal dneska za takovej krimi film.95% ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Polák točil celých deset let před tím až na vyjímky pořád jen Pana Tau. Asi si potřeboval dát něco oddychového, než dojde ke svým vrcholům s malou Lucií nebo s Návštěvníky. A tak - bezprostředně po posledním tauovském titulu "Od zítřka nečaruji" zabrousil do lehčího rodinného žánru. Princezny Arabela a Xénie obětmi nejbrutálnější sexuálně násilnické scény. Miluji československou kinematografii! ()

Galerie (14)

Zajímavosti (22)

  • Skutočný vrah Miroslav Somora nebol, ako ukazuje film, slobodný. Bol trikrát ženatý a s poslednou manželkou mal dve deti. (Raccoon.city)
  • Celý film byl natočený v reálných exteriérech, a to s ruční kamerou, kterou obsluhoval Josef Vaniš. (JARDAHONDA)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno