Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pojďme se znovu zaposlouchat do nesmrtelných písniček jako „Šššš, Pátá, Včera neděle byla, Náhrobní kámen, Hvězda na vrbě, Stín katedrál, Já budu chodit po špičkách, Řekni, kde ty kytky jsou, Mně se líbí Bob, Oliver Twist…“ v úspěšném retromuzikálu Zdeňka Zelenky a Filipa Renče. Přenesme se zpět do času prosluněného léta roku 1968, kdy ještě všechno dýchá novou nadějí a hrozbu sovětské okupace si nikdo nedokáže představit ani v tom nejčernějším snu. Tři půvabné dívky – Tereza (Z. Norisová), Bugyna (B. Stanková) a Julča (A. Veselá) – z malebného pohraničního městečka se chystají k maturitním zkouškám, tři spolužáci – Olda (M. Kubačák), Tuřín (O. Šípek) a Drmola (P. Burian) – jim neobratně nadbíhají a tři záhadní cizinci – Šimon (J. Révai), Bob (J. Nosek) a Eman (Ľ. Kostelný) právě vystupují z vlaku, aby rozvlnili ospalou hladinu místních poměrů a očekávané obrátili v nečekané. Tak začíná příběh velké lásky, plný tance, splněných i nesplněných nadějí, a především melodií, které nelze snadno vymazat z paměti… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (524)

Silence 

všechny recenze uživatele

Zpětně se Rebelům omlouvám za nízké hodnocení a mrzí mě, že jsem je dokázal naplno ocenit až po dlouhých letech. Nejde ani tak o to, jak moc Rebelové vyčnívají nejen technickým zpracováním, kamerou, svižností a lehkostí nebo prostě celkovým pojetím nad většinou filmů, co vznikla od té doby, jde především o uvědomnění si, co se za těmi barvičkami a stylizacemi skrývá. Ano, před šesti lety v kině jsem se bavil, líbilo se mi to, ale to jednoduché, přesto až k nesnesení smutné pozadí, jsem si tehdy nepřipustil tak, jak jsem měl... Omlouvám se, Filipe! ()

jahol 

všechny recenze uživatele

Tak jsem tohohle hrdého nástupce Starců na chmelu konečně zřel a měl jsem hodně, opravdu hodně, práce, abych ho bez velmi přímočarých projevů mořské nemoci pozřel. To, co je filmové, je v tomto filmu provařeně kýčovité, jak již bylo napsáno v jednom hezkém předchozím hodnocení, a to, co je hudební, je o dost lepší (na filmu vlastně jediné dobré), jenže zkrátka kradené! Scénář, to je vlastně neskutečný obrazový blábol, míchající a rovněž vykrádající všechno možný, převalující se od scén, které by mohly vcelku vyváženě zprznit Prci, prci, prcičky k variacím na Holky to chtějí taky, s povinnou příměsí politické agitky (aby bylo jasný, že to za toho socialismu moc jásavý nebylo). Vrcholem vše spojující a mořskou nemoc vyvolávající je celková kompozice ve stylu retro, vyvolávající desítky pocitů, z nichž ale ani jeden nepamatuji ani při prožívání oné doby (a o tom by retro snad mělo trochu být, ne?), ani při sledování jiných, zdařilejších retro kousků. Vlastně nevím, proč tuhle nemotornou lež nestrčím do odpadu, asi tak trochu chápu, že tenhle mladý tým, který film točil, má jisté právo na pochybení, když má s onou dobou tak málo společného... Probůh, jak mohl Filip Renč spáchat něco takovýho.... ()

Reklama

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Film mal byť komediálny muzikál? Zráža ho k zemi seriózna časť filmu. Film mal byť retro-drámou? Zráža ho k zemi šialená muzikálová vizuálna stránka. Film mal byť inteligentnou komédiou? Zráža ho k zemi humor, ktorý mal osloviť najmladšiu generáciu (Kamasútra a pod.). Mix žánrov, ale na jedno pozretie to nezaškodí. A Zuzana Norisová ... ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Malé město v českém pohraničí, tři maturantky a tři rebelové, kteří už nechtějí mít s "totáčem" nic společného. Film Filipa Renče je zasazený do horkého léta roku 1968. Spíše než muzikál v pravém slova smyslu, je to film se spoustou písniček, které hrají spolu se šesti mladými hrdiny jednu z hlavních rolí: dodávají filmu důležitou a nezaměnitelnou atmosféru konce šedesátých let. Atmosféru svobodného nadechnutí, která spolu s osudovým zauzlením soukromých a politických dějů tvoří tkanivo tohoto retro-muzikálu, který je také příběhem o lásce, jíž dějiny nebyly právě příznivě nakloněny. Renč si tímhle filmem u mě definitivně vybudoval pozici zajímavě tvořícího českého režiséra, který se nebojí zariskovat s žádným žánrem a umí odvést profesionálně vycizelovaný film, na který natáhne publikum. 100% ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

S trochou nadsázky by se dalo říci, že na Rebelech jsou nejpodařenější úvodní titulky. Všudypřítomná herecká stylizace, spočívající v podivném pitvoření a nekonečném přehrávání, se pojí s velmi slabým scénářem, až po okraj naplněným nejen řadou naprosto provařených klišé, ale také mnoha nesmysly a nelogičnostmi. V podstatě jediný, kdo v Rebelech herecky stojí za zmínku, je výborný Tomáš Hanák. V epizodních rolích pak František Němec... Celý film je doslova přeplněn až obsesivně zdůrazňovanými prvky bruselského stylu šedesátých let, oproti originálu ovšem podstatně lesklejšími, pastelovějšími a také tupějšími. Jistě, muzikály nikdy neměly příliš komplikovaný nebo psychologicky propracovaný scénář, nejde o žádný thriller, ale i tak je množství slabých míst v až povážlivě veliké. Naleštěný kýč, který před naprostým propadem zachraňuje jedině vcelku slušná kamera a dále hudba, což je ovšem pochopitelně (v)klad značně diskutabilní, neboť ji Renč využívá způsobem téměř krkavčím... Celkový dojem: 40%. Zajímavé komentáře: gudaulin, sportovec, berg.12, hirnlego ()

Galerie (11)

Zajímavosti (43)

  • Oholená podpaží děvčat jsou vzhledem k dobovému situování snímku do roku 1968 velmi neobvyklá. (slatkac)
  • Film se dočkal i divadleního zpracování. (Elisebah)
  • Cukrová vata, kterou má Julča (Anna Veselá), mění v průběhu scény tvar. (chleba24)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno