Poté co je svědkem sebevraždy právníka mafiánů, přijme 11letý chlapec pomoc soucitné mladé právničky, která je odhodlaná chránit jeho i celou jeho rodinu a zajistit, že bude právu učiněno za dost. (Filmbox)

Recenze (156)

nascendi

Podľa jedenásťročných spomienok som bol naklonený pridať tomuto Schumacherovmu filmu ďalšiu hviezdičku. Ale človek mieni, kvalita filmu mení. Pri opakovanom sledovaní ma už tá hra na hlúpych a neschopných príslušníkov FBI, policajtov a dokonca aj mafiánov, proti ktorým stojí šikovná právnička a takmer geniálny 11-ročný chlapec prestala baviť. Scenárista očividne príliš popustil uzdu svojej fantázie. Voči spracovaniu, hereckým výkonom a dávkovanému napätiu vo filme nemám vôbec nič, ale pôvodné hodnotenie pokladám za primerané. ()

Madison

Grishamovky mám rada, no filmovým spracovaniam som okrem Klienta ešte nedokázala prísť na chuť. V tomto právnickom thrileri je hneď niekoľko logických chýb, no napriek tomu mu nechýba hojná dávka napätia a skvelých hereckých výkonov. Prichytila som sa pritom, ako som bola naštvaná na toho malého chlapca, ktorý si parkrát zbytočne vyrobil problémy a občas mala dojem, že zvíťazí tá ,,nesprávna strana". Ale to je celý Grisham. A tomu pocitu, že nejaký gangster ,,sa chytil do pasce" a prehráva na plnej čiare, sa len ťažko odoláva. ()

J-o-k-e-r

Možná to není nejlepší Grishamova kniha, přesto stále kvalitní. Filmová verze mě mile překvapila, velmi dobře se drží knižní předlohy, a i když něco bylo obměněno, to hlavní zůstalo zachováno, a to mě potěšilo. Navíc se zde setkala výborná herecká sestava v čele se S. Sarandon a T. L. Jonesem (jeho postava byla daleko lepší než v knize). Viděno krátce po dočtení knihy a spokojenost. ()

Na Schumachera veľmi ojedinelý film. Bohužiaľ nie kvôli jeho kvalite, ale vzhľadom na to, že buď natočí niečo takmer geniálne, alebo ťažký prúser. Klient je čistý priemer, čiže v jeho prípade výnimka. Televíznemu looku nepomáhajú ani super hviezdy. Tvorcovia sa snažili skopírovať Jonesovu postavu z Uprchlíka a tak nalákať divákov do kina. Knižná predloha mi prišla napínavejšia. ()

elle

Příběh balancuje na hranici těžko uvěřitelné fikce a zoufalého hájení tzv. amerických hodnot. Pohádka o právních řádech a neřádech? Snad. Nicméně pro mě maximálně příjemným obsazením dostává příběh šmrnc. Mafiáni jsou zvlášť ve finále spíš nadšení břídilové, takže finále nikoho nepřekvapí. Na mě to fungovalo dobře. Ostatně příběhy o osobní odvaze, i když často naivní, stojí za to točit. Za mě slušné řemeslo a dobří herci - oblíbená Susan Sarandon a Tommy Lee Jones. ()

• Dávkovač cukríkov PEZ v podobe Elvisa Presleyho bol oddelením rekvizít navrhnutý špeciálne pre film. (m.a.t.o.)
  • Dianne Sway (Mary-Louise Parker) ve filmu uvedla, že jí je 27 let. Její představitelce přitom bylo přesně 30 let. (KajusaK)
  • V dobe natáčania bol Brad Renfro zapojený do projektu DARE (vzdelávací projekt proti drogám a alkoholu). Paradoxom je, že Renfro bol potom niekoľkokrát pred svojou smrťou zatknutý a odsúdený za držanie drog. (m.a.t.o.)