Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (142)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Tak už se nám to vykotilo. Máme mord v hotelu Excelsior." Tak šup tam pár francouzáčků, ať nám to lépe myslí a užijme si tu v úvodu avízovanou cognacovou detektivní šarádu. V hotelu Excelsior se totiž sešla fajnová společnost, kde všichni koukají, aby nic neviděli a hlavně, aby jim nikdo neviděl do karet. Já jsem si tedy užil zejména "skromného" direktora hotelu pana Arno Hnízda, jehož hotel je prvotřídní podnik, zanesený ve všech světových bedekrech, tamtéž vřele doporučený a který si vraždu rozhodně nemůže dovolit. Tak, pane rado, račte to rozplést. Já se budu dívat. Znovu. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Nikdo nic neviděl, ani neslyšel, tak buď byli všichni vožralí, nebo lžou, jak když tiskne! Můj nejoblíbenější ze čtyř celovečerních filmů s radou Vacátkem. Co by člověk dal za to kdyby se takový detektivky točili dneska, nebo se jim v kvalitě aspoň současná tvorba pokusila přiblížit. Povídka která je předlohou příběhu pak patří k těm lepším a naštěstí asi i díky tomu, že snímek se jí věrně drží, tak se jí povedlo přetavit i ve velmi podařené filmové zpracování. Pochopitelně s plejádou skvělých herců v čele s nezapomenutelným Marvanem.80% ()

Reklama

sulek 

všechny recenze uživatele

Skvělá zápletka, jejíž obrovskou předností oproti jiným "Hříšným lidem" je, že nevyužívá ani jednoho Frantíka nebo Pepíka z galerky /Je tady jen Pepi, v podání Otta Lackoviče úplně jiná sorta/. Hotel má krásně dekadentní atmosféru, je cítít, že žije především v noci. Právě to "mrtvo" za bílého dne mě na filmu možná přitahuje nejvíc. To všechno /jak jinak než dokonale/ podkresluje hudba geniálního Lišky, který doprovod celého filmu vystavěl na variacích úvodní barovky. ()

PollyJean 

všechny recenze uživatele

Vlastně spíš taková konverzačka. Z dob, kdy bylo možné zločin rozlousknout do 24 hodin. Zd. Liškovi se povedl opravdu výjimečně vlezlý song, zhruba stejně vlezlý jako je image hotelového zpěváka. Jak píší skoro všichni, výjimečná přehlídka výborných herců, já bych zdůraznila malou ale netypickou roličku Zd. Řehoře, který je zde hrubý na ženu a jednou dokonce i zařve. ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

Asi nejvíce rozdílný díl z filmové série Hříšných lidí. Spíše jde o nějaké tajemství a celkové spiknutí až s psychologickým nádechem, který by byl dost typický hlavně i pro Agathu Christie. Sice v takovém trochu zdlouhavém a nekonkrétním hávu, ale zase bych asi nemohl říci, že šlo o nezajímavý díl. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Při přesunování nábytku, byly nalezeny hašlerky nalepené pod deskou stolu. Později se zjistilo, že je tam lepil Jaroslav Marvan. (Witta)
  • Pan Marvan se moc nesnesl s Milošem Kopeckým. Marvan nechodil zkoušet do divadla, díky tomu mohl točit už ráno, kdežto pan Kopecký zase mohl až odpoledne, takže ráno točili společnou scénu jen se záběrem na Marvana a odpoledne zase to samé jen s Kopeckým a pak se to spojilo dohromady. Marvan si přitom třeba neodpouštěl rýpnout, že by tu pan Kopecký měl být a přitom věděl, že to nejde. (cariada)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno