Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Baron Jan Dolanský je bezdětný vdovec, svoji lásku a péči věnuje proto synovci Maxovi. Max je však příliš změkčilý a tak se baron rozhodne v obavě o budoucnost rodu najít pro něho zdravou silnou nevěstu, bez ohledu na její původ a vzdělání. Nachází ji v Madle, nejstarší z dvanácti dětí vdovy Lískové. Na svém zámku se baron snaží vychovat z Madly dokonalou mladou dámu, která by byla Maxe hodna… Madla byla jednou z rolí, které založily velkou popularitu herečky Lídy Baarové. Vladimír Slavínský zase patřil mezi obchodně nejúspěšnější české režiséry. Byl mimořádně energický, spolehlivý, pilný a vytrvalý. Nejotevřeněji ze všech režisérů se řídil přáním širokého publika. Prohlásil: „Chci, aby bylo obecenstvo spokojeno. Proč nedat divákovi, co žádá, když si za to platí? Nechci hazardovat s přáním obecenstva, které je pánem v kinech“. (Česká televize)

(více)

Recenze (62)

Martrix 

všechny recenze uživatele

Madla z cihelny není jen další z mnoha komediálních operetek, jakých chrlil Slavínský čtyři do roka. Tentokrát je scénář propracovanější, má v sobě pár záludností a nemalou míru dramatična. Možná i proto má na komedii netradičně dlouhou stopáž. Zprvu mi trošku vadilo idealizování bohatých, ale uvědomil jsem si, že tenkrát se šlechta k chudým chovala opravdu mnohem lépe, než co dnes předvádí novodobí zazobanci. Takže ten příběh nemusí být jen dobovým kýčem. Tu komediální část obstarával Hugo Haas. A jak jinak opět v postaršené postavě; v době natáčení mu bylo 32 let, ale hrál staršího vdovce. Role barona Dolanského mu skvěle sedla. Naplno využil svých verbálních dovedností, ale i vzhledu. Je škoda, že v té době nebylo zvykem snímat herce zblízka, že jsme si nemohli užít detailnější záběry jeho mimiky. V některých momentech vydá pohled do očí za tisíc slov a nepochybuji o tom, že kdyby dnes někdo dělal remake... . Bohužel pro Lídu Baarovou podobná slova chvály nemám. Konzervatoř nedokončila, vlastně neměla formální herecké vzdělání a v roce 1933 hrála teprve druhým rokem; a žádná sláva to nebyla. Nepatřím sice ke kritikům, kteří ji obecně za dobrou herečku nepovažují, ale ano viděl jsem filmy, kde jí to sedlo mnohem víc. Kdo ale opět nezklamal, byla Tonička Nedošínských a potěšila i malinká rolička Světly Svozilové...moc jí to slušelo. No a to je asi tak všechno. Snad ještě zmíním nevýraznou hudbu a písně. Přesto... . Díky zajímavému mixu komedie a dramatu se společenským přesahem, vznikly velmi dobře fungující pasáže, takže považuji celý film za nadprůměrný, lehce vyčnívající z typické produkce té doby. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Sedím na pelesti a bimbám nožičkama." Cože to děláš, Madlo? Sedíš na posteli a bimbáš nožičkama? Aha, ty už nejsi Madla, ty jsi dáma Madeleine, tak to je jiná. A já bych lhal, kdybych tvrdil, že jsem se nebavil, protože bylo opravdu hodně zábavné přestěhovat trdlo Madlu na zámek a změnit rozvrh jejích činností z "vaření, uklízení, dojení, plácání hlíny" na "rytmika, plování, čeština, frančtina, jízda na koni". Takže Madlo, braň svou čest, kousej, škrabej, křič a bav mě tak naivně, jak to jen ty umíš. ()

Reklama

Legas 

všechny recenze uživatele

Ze začátku jsem byl z této rozverné komedie úplně nadšený. I když to slovo v souvislosti se starými českými filmy nerad požívám, tak musím napsat, že tolik skvělých "hlášek" jsem už hodně dlouho neslyšel. Navíc se mi mimo Huga Haase velice líbila Lída Baarová, jejíž Madla z cihelny je ... prostě Madla z cihelny. Nakonec mé 100% hodnocení rozbil přeci jen předvídatelný konec a fakt, že zápletka je příliš tradiční a banální. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Z filmů pro pamětníky určitě jeden z těch nejslabších a to říkám jako někdo, kdo má snímky z této éry ve velké oblibě. Nedošinská je mi nesympatická úplně ve všem, mladá Baarová zde hraje retardovanou Madlu strašně naivně, o nějakém ději se snad ani mluvit nedá a tak z bídy vše tahá pouze výborný Hugo Haas, ten nezklame nikdy. Dvě a půl hvězdičky. ()

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Film z jiné doby, film pro jinou generaci, která tu už není, tedy film pro pamětníky. Už se na něj dá dívat jen jako na takový výlet do minulosti. Jak asi žila šlechta za první republiky v porovnání s obyčejnými lidmi. Jak ve jedné světnici bylo 12 dní, co se nosilo a jak krásní veteráni tehdy jezdily. Jenže to včetně toho krásného zámku, kde se točilo, je tak už vše. Pro mě je Madla z cihelny nudným prvorepublikovým filmem, který táhne Hugo Haas s obarvenými vlasy na šedo, aby vypadal o hodně starší, než mu je. Naopak začínající Lída Baarová tu působí velice toporně, jako by vůbec nevěděla, co má hrát a říkat. Její strašný herecký výkon ještě znásobuje příšerný střih, především ve scéně, kdy Hugo Haas vstoupí do světnice, aby se seznámil s Baarovou. [1210. hodnocení, 47. komentář, 60%] ()

Galerie (2)

Zajímavosti (2)

  • Natáčení probíhalo také na zámku Slapy. (rakovnik)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno