Na nože: Glass Onion

• USA Glass Onion: A Knives Out Mystery (více)

Proslulý detektiv Benoit Blanc vyrazí do Řecka rozmotat spletitou záhadu, ve které figuruje jeden miliardář a nesourodá parta jeho přátel. (Netflix)

Recenze (586)

tron

„To sa navzájom nevylučuje.“ Mňa pravdupovediac neodpálila ani jednotka. Dvojka je taká... čo ja viem. Prvú polovicu vyzerá hlúpo, tragicky, nezmyselne opulentne. Našťastie, v druhej sa ukáže, že v mnohých scénach klamala, zavádzala alebo nám proste nepovedala všetko. Vďaka „reštartu“ mnohé scény, v ktorých ústredný hrdina vyzerá ako hňup, zrazu pôsobia presne naopak. Celkovo ma reštart bavil, ale že by som z neho bol odvarený, to sa povedať nedá. Finále je potom už len kôpkou nešťastia. Hugh Grant wtf. Ústredný zločin strašne nezáživný. Postavy v podstate tiež; jediný, kto ma vyložene bavil, bola Janelle Monáe (Antebellum). Mala to zjavne suverénne v rukách a nebojí sa to použiť. ()

Xmilden

První Na nože na mě fungovalo z velké části díky castingovým trefám do černého. Druhý díl nabízí hodně  nesympatické podezřelé, kteří mě první hodinu vyloženě štvali. Naštěstí druhá půlka sešlápne plyn, naplno vytěží Benoita Blanca a začne se vysvětlovat. První polovina opravdu na pěst. Druhá téměř zase skvělá jízda jako v Jedničce. Craig si to zase neskutečně dává a tentokrát je ON opravdu hlavní postavou. Klidně můžou tvůrci zkusit i další dík. Rozhodně bych se nebránil. 70% ()

Gilmour93

U Agathy Christie, co je to za whodunit, když je odhalení pachatelů pro detektiva zívačkou (a to dokonce dvakrát)? Cibule, u které brečet smíchy nebudete a která pustila nějakou šťávu až po výstřelu přes sklo. Satirické pozadí o zlatém cecíku a ztrátě loajality savců po jeho vyprázdnění nijak objevné a i když Johnson to nejlepší založil na drobných detailech, neudělaly mu fungující celek. Benoit Blanc se mi zdál oproti jedničce vyrovnanější. Asi za tím stálo to řecké podnebí a manželství s Hugh Grantem.. Mimochodem, asi dvakrát se stalo, že střih přišel u detailu na Craiga a ten další započal nápadnou hudbou a podmanivým záběrem plovoucí lodě v exotických exteriérech. Nešlo si nevzpomenout, ale co teď už.. ()

xxmartinxx

Tak tady jsem hodně mimo české přijetí, kdy platí taková ta standardní fráze "nevím, jestli jsem sledoval stejný film". Chápal bych výtku k přílišné doslovnosti, ale říct, že jako satira to je bezzubé a nekonkrétní, mi přijde absurdní. Dlouho jsem neviděl satiru, která by nejen tak důkladně pojmenovala problém, řešení i slepé uličky, ale demonstrovala to nejen rétoricky, ale i svou podobou. je to o kus slabší než přirozeně sympatičtější jednička, ale za mě skvělý film, který u mě s časem jedině stoupá. 4 a 1/2 a možná dám brzo plný počet. ()

Big Bear

Knives out jsem samozřejmě viděl a tak jsem si říkal, že i s přihlédnutím k té sadě slavných hereckých jmen, by to mohlo být dobré. První třetinu filmu jsem ale tak nějak přetrpěl, vůbec mne to nebavilo a u pokusů o vtip jsem se nesmál. Dalo se ale tušit, že řada věcí zdánlivě nelogických je filmu zdůrazněna pro jeho druhou polovinu a zejména závěrečnou část. Nepletl jsem se. Po té třetině se film kupodivu rozjede až do vskutku efektního zakončení. Nic nového ale film nepřinese. Je to jako kdyby jste koukali na sterého dobrého Hercula nebo Agathu, kteří po několika vraždách v luxusním letovisku sezvou přeživší do jedné cimry, kde všem rozklíčují kdo že z nich a proč je ten padouch s prackama od krve. Stejně jako u Knives out je konec překombinovaný a poslepovaný z indicií tak šíleně, že ani divák znalý detektivek nemá dle mého šanci odhalit o co vlastně do poslední chvilky jde.  Jako zábavná ptákovina to ale docela funguje i když ke konci jsem už musel kouknout na zbývající stopáž. Dávám tedy za 3 ubrousky. * * * ()

Zajímavosti (28)

• Bautista bol očarený hereckými výkonmi svojich kolegov: "Všetci boli tak dobre obsadení. Pracoval som s niekoľkými mojimi kolegami a bol som očarený ich výkonmi a tým, ako dobre sa adaptovali na tieto postavy." Bautista tiež poznamenal, že postavy sú „výraznejšie“ ako tie v Na nože (2019) a že aj pokračovanie je lepšie ako jeho predchodca. (Arsenal83)
  • Joseph Gordon-Levitt si rovnako ako v prvom filme Na nože (2019) aj tu strihol cameo. Tentokrát nahovoril hlasné "dong", ktoré bolo počuť pri každom odbití celej hodiny. (Mandragor)
  • Účasť vo filme s toľkými hereckými hviezdami priviedlo Madelyn Cline k „miniatúrnej existenčnej kríze“. Ako herečka u Jimmyho Fallona uviedla: "Niekedy máte chvíle v živote, keď sa len pozeráte okolo seba, pozeráte sa na život a hovoríte si: ako som sa sem k*rva dostala?" (Arsenal83)