• USA Glass Onion: A Knives Out Mystery (více)
Trailer 3

Proslulý detektiv Benoit Blanc vyrazí do Řecka rozmotat spletitou záhadu, ve které figuruje jeden miliardář a nesourodá parta jeho přátel. (Netflix)

Trailer 3

Recenze (586)

T2

║Rozpočet $40miliónov║ Tržby USA $13,280,000║ Tržby Celosvetovo $13,280,000▐  Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Do kelu prvú polhodinu si tukáte na čelo, že na čom toto vlastne frčí. Úplný haluzný miš maš, herci ako na tripe, dokonca dosť otravný, až sú obavy čo ďalšie takmer dve hodiny môžu priniesť, keď to bolo tak vychvaľované!? No ale príchodom na zbohatlkov ostrov sa to rozbehne do správnych "detektívnych" koľají. Naberie to na správnych obrátkach a tie niečo cez dve hodiny ubehnú ako voda. Neskutočná gradácia s flashbekami. Na černošku Janelle Monáe sa pozerá dobre, je veľmi sympatická a v konečnom výsledku aj najviac strhne.  /80%/ ()

Arbiter

(spoilery) Jestli jsem tomu rozuměl dobře, detektiv Benoit Blanc byl z Covidu tak trochu v prdeli a případ fakticky vyřešila učitelka ze základky, protože se zlískala kombuchou a hodila těkavou látku do ohně aniž by věděla, jeslti to nezabije všechny v místnosti. A mezitím detektiv, který ji do toho vmanipuloval, kouřil doutník v bezpečné vzdálenosti na pláži. Ok. ()

verbal

A tak pan Janoušek podruhé vytáhl nože. Tentokrát však totálně tupé, zubaté, zrezlé a se zaschlým hovnem na čepelích. Ty tam jsou hravost, spád a nepředvídatelnost jedničky, nonšalantně odkazující na nejlepší kusy Kristovy Agáty. Na prvním dílu bezohledně parazitující, typický netflusovský rychlokvašný eintopf kauzálního kokotismu, neúměrně natahované bezradnosti a přiblble povrchních klišé s až trapně se pitvořícím a děsivě přehrávajícím agentem Nulanulaprasečíxicht, naštěstí již emeritním, a s trestuhodně nevyužitým, v roli zcela marným Édou. ()

dO_od

// Rian Johnson potvrdil, že umí psát. Taky ale potvrdil, že neumí sám sobě říct: "Dost!" Dvojka Na nože je tudíž samozřejmě opulentnější v každém směru, zároveň ale plná cheap cameo rolí, narážek a easter eggů, které člověka často vytrhávají ze samotného děje, jenž by přitom jinak až na drobné berličky (chování a motivace vedlejších postav se tu dost podřizují scénáři) bez problému fungoval i bez nich. Výsledkem je naleštěná detektivka, která je chytrá, ale zároveň trochu protivná, svižná, ale přesto zbytečně dlouhá, a odehrávající se ve světě, který bohužel zaplňuje Johnson svými fantaziemi a pravidly, spíš než aby jej ukotvil v realitě. Což z tohohle pokračování v mých očích dělá o něco slabší film než ten první. Hravost zjevně má své meze. Jsem zvědavý, jestli na to Johnson přijde dřív, než bude pozdě. 7/10 ()

Arsenal83

Zaujímavý film posral záver. Jednotka bola výborná, dalo sa hádať vraha, špekulovať, proste štýl Agathy Christie. Tu to nebolo rozbehnuté zlé, hoci sa šlo cez ustavičné flashbacky, no nakoniec som čakal viac, nejaké prekvapenie, ktoré neprišlo, a určite mi k spokojnosti nestačí porozbíjaný barák. Samozrejme mi neušli aj bludy z dielne Netflix, ktoré stále sem tam spomenú nejakú bielu alebo chlapskú nadradenosť. A aj vďaka tomu je toho zlého veľmi ľahké nájsť. Stačí ho určiť podľa tej zlej farby pleti. Ako som už veľakrát spomenul, jeden stereotyp je dnes nahraden novým stereotypom a kinematografia tým trpí. ()

Zajímavosti (28)

• Jessica Henwick si myslí, že svoju rolu Peg dostala z morálnej povinnosti a nie pre herecké schopnosti. S režisérom Rianom Johnsonom sa strela už niekoľkokrát na projektoch, ktoré robil, no nikdy je neobsadil. Jessica má pocit, že tentokrát jej to všetko vynahradil. (Arsenal83)
  • Mólo, kde sa herci stretávajú, je na ostrove Spetses v Grécku. Za nimi je hotel Poseidonion, slávny hotel, ktorý bol nedávno zrekonštruovaný. Keď je kamera smerovaná k pevnine, možno vidieť trajekt, ktorý štyrikrát denne preváža vozidlá medzi Kostou na pevnine a ostrovom Spetses. (Arsenal83)
  • Scenárista a režisér Rian Johnson přirovnal svoji práci na této sérii k tomu, co kdysi dělala Agatha Christie se svými knihami: „Pokaždé děláme něco nového a vzrušujícího.“ (Updated_Cake)