Znepokojujúci skutočný príbeh 17-ročnej Lisy McVeyovej (Katie Douglas), ktorú v roku 1984 uniesol, niekoľkokrát znásilnil a neskôr pustil na slobodu sadistický sériový vrah Bobby Joe Long (Rossif Sutherland). Napriek prežitej hrôze však všetci jej príbeh spochybňujú. (TV Doma)

Recenze (62)

emma53

Točit filmy podle skutečné události je skoro pokaždé sázka do loterie. Držet se co nejvíc faktů a přitom aby to bylo divácky chytlavé je někdy sakra dřina. Ale tady tvůrci zabodovali a ano, ani to kafe jsem si nešla udělat. Přitom žádné klišé a nebo citové vydírání se nekonalo. Jeden by řekl, že to bere Lisa téměř se stoickým klidem a proto jí možná zprvu nedůvěřovali ani na policii natož drahá babizna. Jenže zdání mnohdy klame. Za mě spokojenost a Lise přeji spokojený, klidný život i když tam co pracuje, to asi moc klidné není. ()

Rozjimatel

[3,5*]     Desivý skutočný príbeh s až neskutočnou súhrou nešťastných okolností pre hlavnú hrdinku Lisu. Veď uznajte, či to nie je až absurdné: dlhodobo sexuálne zneužívaná -> takmer samovražda -> únos masovým vrahom -> ďalšie sexuálne zneužívanie-> takmer vražda. Asi len vďaka tomu, čím si Lisa musela v živote prejsť, dokázala prežiť aj nemožné. Film je plný nechutných kreatúr - chlípny strýc so zvrhlou babkou, odpudivá, bezohľadná matka, hnusne tlstí žrúti šišiek. A akoby to všetko nestačilo, do tohto panoptika vstupuje ešte aj perverzný masový vrah. Opäť raz americký Juh ako vyšitý. Škoda, že danú látku trochu degraduje TV spracovanie, ktoré sa najviac prejavuje obrazom (neprirodzené farby) a hereckými prejavmi. Najlepšie nakrútené sú určite thrillerové scény, pri ktorých sa až dych zatajuje, naopak, emotívne scény sú ako z nejakej telenovely a to vyšetrovanie je ako epizóda nejakého lacného krimi seriálu. Celkom dobre sú obsadení hlavná hrdinka (Katie Douglas) a aj úchyl (Rossif Sutherland). ()

Morholt

Zrovna tohle téma by si zasloužilo nějakou větší produkci, ať už ve filmovém nebo seriálovém formátu. Ovšem to neznamená, že by to Kanaďané natočili špatně. Naopak. Příběh dívky, která doma dostává sodu, což jí paradoxně pomůže ve chvíli, kdy je unesena a znásilňována, je podán důvěryhodně a v některých momentech i nepříjemně sugestivně. Navíc herečka v hlavní roli zahrála na výbornou, takže člověk nemá problém se o ní bát a fandit jí. Casting se vůbec povedl. Problém je, že mi to připadalo takové letem světem a třeba sekvence, ve kterých dívka přesvědčovala policisty o tom, co se jí stalo, by zasloužily větší prostor. A totéž platí o neutěšeném rodinném zázemí. Nicméně i tak je výsledný dojem velmi dobrý. 80% ()

bobby_jean

Tak tu sa dajú sledovať dve úrovne. Jedna je tá reálna, obeť Bobby Joe Longa, ktorá sa zachránila a pomohla ho odhaliť. Druhá je tá filmová, kde herecké "výkony" a spracovanie zabíjajú inak veľmi dramatický a zaujímavý príbeh. Napriek mojej obľube vo filmoch o skutočných zločinoch, v tomto prípade sa mi nedá dať vyšší počet. ()

kocik1

Tady hodnocení nenáleží až tak zpracování, které se veskrze houpe někde na průměru, ale příběhu jako takovému. Při představě, že vychází ze skutečnosti, člověku tak trochu začnou šedivět vlasy a doufá, že aspoň bába a máma byly snad pro film vykresleny hůře, než jaké opravdu byly.  Katie Douglas výborná stejně jako Lisa. ()

• Okrem televízneho vysielania sa film dočkal aj špeciálneho premietania v Tampe, v tom istom kine, kde bol v roku 1984 zatknutý Bobby Joe Long (Rossif Sutherland). Na premietaní tohto filmu sa zúčastnila skutočná aj skutočná Lisa McVey Noland (Katie Douglas). (Arsenal83)
  • Únosce a vrah Bobby Joe Long byl popraven smrtící injekcí 23. května 2019. (Morrighan)
  • Bobby Joe Long se narodil s extra X chromosomem, mutací známou též jako 47,XXY, jednou z variant Klinefelterova syndromu. (Morrighan)