V Japonsku se protnou osudy, když se v chudé rybářské vesnici vyplaví na břeh barbarská loď. V Ósace je mezitím lord Toranaga přechytračen svými nepřáteli. (Disney+)

Recenze (50)

Miyamoto

Výprava perfektní, snaha o představení základních reálií feudálního Japonska taktéž. Blackthorne se odklání od předlohy asi nejvíce, z poměrně bezohledného muže hned od začátku tu máme odhodlaného hrdinu a následně týpka, který je vzpurný a agresivní tak, že by v reálu nepřežil déle, než pár minut. Mimo toho ale parádní podívaná a určitě si nenechám ujít další díly. ()

Super8martiN

Nevím, kdy naposled jsem viděl, takhle krásně uhlazený kousek. Ale nenechte se zmást, hnusu, špíny a krve je tu dost i tak a to se mi sakra líbí. Hodina utekla jako nic, herci jsou absolutně bezchybní a obsazení je na tom zatím snad to nejlepší. Po dlouhé době se opět zamilovávám do nějakého seriálu! ()

aslavey

Po prvním díle jsem dost zdrženlivý. Knihu jsem nečetl a celkově tento příběh znám jen z letadla. A chápu, že jde zatím jen o oťukávání, ale ačkoli se jedná o fakt dobře a viditělně draze natočenou podívanou, chybí mi tam to něco. Podívám se dál, to jo, ale tak vysoký očekávání jako místní pětihvězdičkovci nemám... Na co se ale neumím přestat soustředit, jsou ty nechutný Jarvisovy čočky. To, že má angličan mít modrý oči, asi chápu v kontextu poznávání cizí civilizace. Ale tak to jako nenašli někoho, kdo má přirozeně modrý oči? Navíc ty čočky mu je dělají zelený. A ještě navíc je hrozně plochej. Tady je casting dost mimo. ()

Martrix

Je tento seriál vyhajpovaný tak trochu uměle, nebo je to opravdu pecka? Je srovnání s Hrou o Trůny na místě? Po první epizodě můžu odsouhlasit pouze to, že Šogun skvěle vypadá, je to správně špinavé a drsné, kamera, střih, hudba na jedničku. Ale obsahově? Možná to bude znít tvrdě, ale zatím je to "jen" parádně, ale trochu prvoplánově zpracovaná beletrie. Což není kritika....jen důvod, proč zatím 5* nedám. ()

Ahsoka

Nepopieram, určite zaujalo. Vo veľkej miere sa tu stavilo na vizuálny zážitok asi zo všetkých strán, či už výprava ako taká, prostredie, alebo v súčasnosti veľmi populárne citlivejšie momenty (vraždy, sex, mučenie...) zobrazené v raw štýle. Na mňa ale až príliš veľký wow efekt a nie som úplne fanúšik takéhoto nasýtenia očí. Nestačí mi to. Asi by som to zhrnula slovami: mnoho a zároveň málo. Hlavne, čo sa dejových a charakterových informácií týka. Ale zvedavosť smerom k ďalším častiam vzbudená, čo asi tiež bol zámer. ()