Epizody(8)

Trailer 3

Recenze (52)

Soweek

Dokážu pochopit, proč je z toho takový hit. Wednesday je silný dívčí charakter, který může sloužit jako vzor středoškolaček a obecně je tato variace na teenage drama z podobného prostředí jak Harry Potter celkem povedená. Nic to ale neměnní na tom, že to je vysoce předvídatelné, obecně špatně zahrané a stále se mi nechce věřit tomu, že za tímto ala Twilightem stojí skutečně Burton, který má svůj styl přeci jen trochu jiný. ()

UhLee

První série - (7,5/10). Nebudu chodit kolem horké kaše. Na Wednesday jsem se neměl v úmyslu koukat. Jednak jsem neviděl ani jeden díl Addamsovy rodiny, takže k této značce nemám žádné citové pouto. Ale taktéž mě ten seriál prostě nezaujal, takže jsem se na to neměl potřebu koukat. Ovšem to, co se v posledních měsících kolem celého seriálu dělo, přesvědčilo nakonec i mě a svezl jsem se na této vlně mainstreamu. Seriálu nejde odepřít jeho neskutečná originalita, kterou je celý seriál protkaný. Musím vypíchnout skvělé kostýmy, které tomu dodávají správný Burtonovský nádech. Mimochodem obtisk Tima Burtona je zde nezpochybnitelný. Hudba Dannyho Elfmana se k tomuto počinu taktéž náramně hodí. Tou největší trefou do černého bylo bezesporu stejně obsazení Jenny Ortegy do role Wednesday. Role jí sedla jako ulitá a dozajista této herečce změnila život - zaslouženě. Mojí nejoblíbenější postavou byly rozhodně Enid. I ostatní postavy dostaly část svého prostoru a našli si skulinku do mého srdce (Eugene a jeho včely). Chápu tu populární bublinu, která se kolem toho vytvořila, ale kvalita rozhodně nedosahuje tak vysokých hodnot. Jedná se o zábavnou podívanou ze školního prostředí, která je napsaná tak, aby se líbila velké mase diváků. Štve mě, že to postupem času sklouzává do typických klišé, které jdou hlavně ve finále už hodně vidět. Vyšetřování případu mi přišlo jako výborný styčný bod, kolem kterého se to celé točilo. Možná, že bych si to konečné rozuzlení dokázal představit kapánek jinak, ale i tak to výborně servíruje nápovědy a falešné stopy. Pokračování v podobě další série jsem plně otevřený, což je u mě dost dobrá zpráva. Nejlepší epizoda: If You Don't Woe Me by Now (S01E07) ()

Necrotongue

Jak už jsem psal v komentářích / recenzích, devadesátková Wednesday Christiny Ricci pro mě zůstala nepřekonaná, přestože bez mučení uznávám, že Jenna Ortega byla podle mého názoru skvělou a velmi schopnou volbou. Problém první sezóny spočíval zejména v osobách scénáristů, protože mě příběh nedokázal pořádně zaháčkovat a později se pro mě nezvládl udržet ani v lehkém nadprůměru, protože se pod líbivou slupkou neskrývalo nic jiného než obvyklá středoškolská romance a nějaký ten vykradený nápad. Scénáristům se časem dokonce podařilo dosáhnout stavu, kdy už mě nezajímala ani titulní hrdinka, a to je pro mě Středa dlouhodobě mou nejoblíbenější členkou Addamsovy rodiny. Pokud jde o mě, šlo o promarněnou příležitost a myslím, že je to fakt škoda. / Poučení: I skvělý herec se může dostat do problémů, když nemá co hrát. ()

William_

Je to sice natočeno hezky a Jenna Ortega se touto rolí skutečně zviditelnila, ale seriál trpí mnoha problémy. Ten první je subjektivní a celou dobu mi přišlo, že je to strašně pozérský seriál, ale tento problém mám s celou Adamsovou rodinkou. Celá škola má MacBooky a iPhony a celé to působí jako takový Disneyland. Scénář občas pokulhává a některé díly včetně závěru byly podprůměrné. Taneční scénka se stala kultovní, seriál se zaplatil a další série už jsou na řadě. Ale že bych z toho byl unešený? To teda ani náhodou. ()

jedna_vrana

Wednesday: "Takže ťa viedla latentná rytierskosť, nástroj patriarchátu, aby si si vynútil moju nehynúcu vďačnosť?" Wednesday je výborná, postava skvelo obsadená, rovnako hodnotím aj obsadenie vedľajších postáv. Jediná z postav, ktorá mi nesadla (pravdupovediac, bola až odporná – Goméz. Kto toto vymyslel? Asi Tim, kto iný. Pre mňa je Goméz predstaviteľom galantnosti a elegancie, aj keď na úrovni tej podivnosti, na ktorej boli predošlí Addamsovci pevne položení.) Je to trochu iný žáner Addamsovcov, skôr v štýle Harryho Pottera. Chýba moment humoru, ktorý netreba vysvetľovať, lebo spočíva v skečoch, kamere a práci kostymérov a maskérov. Ale kladne hodnotím množstvo prvkov, ktoré sa viazali na predošlé filmy o Addamovcoch a bola som na seba celkom pyšná, koľko z nich som dokázala sama objaviť. Záverečné konštatovanie: áno, je to iné, také Burtonovské. ()

Zajímavosti (31)

• Na Gomezovej (Guzmán) väzenskej kombinéze je nápis 171912, čo je dátum narodenia Charlesa Addamsa (7. januára 1912). (molcan2)
  • Telefónne číslo, na ktoré má Tyler zavolať, je (413)555-1938, pričom posledné štyri číslice z roku 1938 sú rokom, keď časopis The New Yorker prvýkrát uverejnil komiks Charlesa Addamsa "Rodina Addamsovcov". (molcan2)
  • Keď Wednesday konfrontuje Vec s tým, že ju sledujú, Wednesday sa domnieva, že ju rodičia špehujú, ale Vec napíše slovo "Worried" pomocou prstovej abecedy v americkom posunkovom jazyku. (molcan2)