Poslední recenze (2 485)
Blankytná pohádka (1986) (TV film)
Zase tak špatné to není, hlavní nevýhodou je, že dobré postavy jsou prostě strašně naivní a snadno oklamatelné, což pohádka sdílí s o sedm let mladší adaptací stejné předlohy. V té jsou Sabina Laurinová a Michal Dlouhý trochu lepší verzí zdejšího páru, i když Sabina měla tehdy možná ještě méně kilogramů než Žilková zde (zdravíme jezinku). Hrzánová zase zapadne lépe tady než ve druhé verzi sebe sama. Celkově bych obě verze postavil víceméně vedle sebe.
Tatínek (2004)
Tatínek je blbec, chtělo by se říci spolu s Němým Bobšem a kdoví, jestli synátor něco podobného názvem svého díla nezamýšlel. Jak známo, vznikal dokument v době hlubokého rodinného rozkolu a já bych něco takového úplně nevylučoval. Otázka je, zda se i poznal, protože já si to o Svěráku starším myslím už dlouho a tento dokument ho víceméně ukazuje právě jako urážlivého nedůtklivého narcise, který se nedokáže přenést přes nesouhlas (jak typické pro lidi jeho orientace). Na tom nemění nic jeho dílo, které, tedy to starší, zasluhuje povětšinou úctu a respekt, ale osoba tvůrce a jeho dílo jsou obvykle dvě různé věci. Co se dokumentu samého týče, standardní věc, nijak zásadní a objevná co do formy i obsahu.
Revizor (1933)
"Jsem s revizí spokojen a jsem rád, že se zde bere..." Marvanovi zaskočí... "bere vše se stejnou vážností jako u nás v Petrohradu." Krásné detaily jako tento. Klasické dílo je klasickým, pokud platí stále bez ohledu na dobu a režim, nic jen "přísně o dnešku a musí se to hlídat, aby tam nebyla něco snad už vo včerejšku", jak říkal Werich. Překvapivě umírněný Burian, skvělý Marvan a krásná, i když trochu česky do až laskavosti obroušená adaptace.
Poslední deníček (46)
Jeffrey Sachs u Tuckera Carlsona
Po dlouhé době něco přidávám. Vybírám právě toto, protože je to véceméně koncentrace všeho důležitého z poslední doby a pohledem, který sdílím.