Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Horor
  • Drama

Recenze (2 665)

plakát

Nezvěstní v boji (1984) 

“Throwback Thursday #96” - Když se chystal Rambo II o záchraně zajatců po ukončení války ve Vietnamu, studio Cannon produkující béčka se na tom přiživilo a natočilo souběžně rovnou dva filmy Missing in Action s Chuckem Norrisem o zajatcích v ‘Namu. Druhý díl se producentům zdál lepší, tak prohodili vydání prvního a druhého filmu. Tento se tedy odehrává už roky po válce a druhý snímek je zajetí a věznění Chucka v roli Braddocka během války. Missing in Action točil Joseph Zito (The Prowler, Friday the 13th: The Final Chapter) a jako dítě jsem viděl jeho druhou polovinu, která se odehrává ve Vietnamu. Ta první mi ale paradoxně přijde lepší, je víc civilní a z filmu máte vibes, jako byste koukali na politický thriller z asijského prostředí. Jednoznačně nejlepší pasáž filmu je Chuckův stealth v Saigonu. Pak se Chuck dostane z Thajska do Vietnamu a začne řežba. Zestárlo to, o tom není pochyb, dlouhé záběry jak střílí jedna strana, střih druhá strana, střih první strana, 80 nábojů pryč a nikdo neumírá ani nenabíjí, to už by dnes bylo pro smích. Ve své době šlo o béčkový akční film u kterého člověk vypne. Z filmu je známá scéna kdy se Braddock vynoří z vody s kulometem M60 a poštřílí vietnamské zlosyny. Scéna byla parodována ve Žhavých výstřelech. Když sem byl kid, film jsem viděl 1x a to ne celý, v tu dobu sem si procházel obdobím na vojáky, takže film pro mě byla pecka. Dnes je pro mě film guilty pleasure. První film, kde jsem Chucka slyšel mluvit anglicky.

plakát

Verdikt (1982) 

“Throwback Thursday #95” - Paul Newman jako notorický alkoholik/právník vezme případ zanedbání péče nemocnice. Lumetova pomalá režie, Newmanovy chyby a sebelítost, ponurý Boston dokreslují depresivní pojetí filmu. Jak Newman, tak i Jack Warden bojují s velkým právnickým týmem a usínající divák má pocit, že v tomhle případě nemůže být nikdy učiněno spravedlnosti za dost…Mám právnické thrillery/dramata rád a ačkoliv byl The Verdict nominován na 5 Oscarů, můj verdikt nad filmem je 65%. Shlédnuto na Disney+.

plakát

Oblečen na zabíjení (1980) 

"Throwback Thursday #95" - Dressed to Kill byl erotický thriller De Palmy, který měl sloužit jako pocta Hitchcockově suspense stylu. Nechybí hrozně dlouhé scény, kde v první půlhodině sledujeme, jak se Angie Dickinson nejprve dlouho nahání v galerii s nějakým pick-up artistou a poté u něho dalších x minut opouští jeho byt. De Palma si dává záležet, aby divákovi nic neuniklo, ale je tohle napětí? Film je svojí zápletkou a vlastně i rozuzlením ze stejného těsta jako Psycho. Tam ale ty leckdy zbytečně dlouhé scény fungují, De Palmovy scény se však místy zdají nekonečné. Ale i v Dressed to Kill jsou zajímavé scény, a to když Angie Dickinson paranoidně pozoruje, jestli nejsou svědci její nevěry, ale že je vlastně celou dobu sledována ji zcela uniká. Druhá část filmu, nazval bych jí detektivní, nabízí víc zajímavých scén, ať už ta v metru nebo finální odhalení v kanceláři. Hlavní problém filmu však je, že po "hororové" stránce, jestli to tak jde nazvat, to Brianovi moc nefunguje, scénář místy působí hrozně naivně - v podstatě celá postava toho geeka s gadgety a jeho vstupování do děje. Vlastně i celou tu pointu zkušený divák prokoukne někde ve třetině. Určitě nejde o špatný thriller, na svojí dobu jde o zajímavý thriller, jen prostě třeba na rozdíl od Psycho 1-2 neobstál ve zkoušce času a čekal jsem víc. Vzhledem k tomu, že na svoji dobu byl film kontroverzní, přitáhlo to dávky do kin a z filmu byl hit. Shlédnuto na AMC. 3*

plakát

Fallout - Ghúlové (2024) (epizoda) 

Ve čtvrtém díle se Lucy víc dozví o Ghoulech, a to velmi intenzivní formou. Mezitím její bratr pátrá po informacích o podivné smrti lidí z Vaultu 32. Jsme tedy v polovině seriálu a já jsem zatím mile překvapen.

plakát

Bledý jezdec (1985) 

“Throwback Thursday #93” - Westernů se diváci v 70’s přejedli a nikdo nevěděl, jak ten žánr resuscitovat, když to v roce 1980 zkoušel Cimino s Heaven’s Gate, krachlo kvůli tomu studio United Artists. Příliš neuspěl ani Walter Hill se svými Long Riders ve stejném roce. O pár let později, v roce 1985 to zkoušeli hned dva režiséři, Lawrence Kasdan s vysokorozpočtovým Silveradem, ale ani ten příliš kasovně nezabodoval a nezaplatil se. Tím druhým nebyl nikdo jiný než legenda westernu Clint Eastwood. Ten si sedl za kameru i stoupl před ní a naservíroval divákovi mysteriózní příběh o málomluvném kazateli s nejasnou minulostí, který se zastane zlatokopů ve sporu s všehoschopným byznysmanem. Eastwood prostě tyhle filmy uměl, jeho postava má velké charisma a v podstatě tu není scéna, kde by nevynikal. Akcí se film až do finále drží celkem při zemi. Mihne se tu několik známých tváří té doby, ať už Charles Hallahan z Věci, Billy Drago nebo Chris Penn jako syn hlavního villaina. Na Pale Riderovi je nejlepší ten duchovní rozměr, že sice scénář naznačí spojitost mezi postavou Preachera a gunslingerem Marshalem Stockburnem, ale schválně jí neodtajní a nechá to divákovi, zda je Preacher vlastně člověk nebo jen nesmrtelný přízrak a záměrně jsou tak scény i natočeny. Na 55 letého Clinta má ve filmu crush nejen Carrie Snodgress, ale i její 14 letá dcera, která s ním chce spát. Což působí vyloženě komicky. Kasovně se jedná zřejmě o nejúspěšnější western 80. let, pokud vezmeme v potaz tržby a odečteme od nich náklady na film. Shlédnuto na ČT2. 4*

plakát

Fallout - Hlava (2024) (epizoda) 

Kromě Ghoulů tvůrci představili i první monstrum, a to Gulpera. Doufám, že se dočkáme i Raiderů, RadScorpiona a většího důrazu na podstatu a fungování Wastelandu. Nicméně i tak jsem zatím spoko.

plakát

Fallout - Cíl (2024) (epizoda) 

Maximus, Lucy a Howard se poprvé setkávají a i Power Armor ukazuje své slabiny. 4*

plakát

Fallout - Konec (2024) (epizoda) 

Krásný výlet do vaultu s brutálním násilím, tolik známým všem hráčům této videoherní série.

plakát

Jednej správně (1989) 

"Throwback Thursday #92" - Další americká klasika a jeden z nejkontroverznějších filmů roku 1989. Spike Lee si rád rýpnul do průměrného amerického bílého diváka. Do the Right Thing je vystavěno na rasovém konfliktu, který začne jako hrozná kravina a vyeskaluje kvůli policejní brutalitě až v tragédii, jejímž důsledkem je vypálení respektované italské pizzerie v Brooklynu. Lee ve scénáři vymyslel zajímavé postavy, kterým vévodí majitel pizzerie Sal v podání Dannyho Aiella, jeho synové, zaměstnanec Mookie a mnoho postaviček z brotherhoodu. Ze sondy do černošského sousedství se díky konci stává celkem silný zážitek, na který lze nahlížet různou optikou. Spike Lee prohlásil, že na to jestli Mookie nakonci udělal správnou věc se ho vždycky ptali pouze běloši, čímž ještě přilil olej do ohně. Téma filmu v USA rezonuje i po více než 30 letech a jentak se ho tamní společnost nezbaví a budou další George Floydové apod. Čtvrtý film od Spika Lee a pokaždé byla ve filmu reference na Malcolma X. Zajímavý film, díky SkyShowtime. 4*

plakát

Equalizer 3: Poslední kapitola (2023) 

Pro sérii Equalizer mám slabost, od postavy Roberta McCalla přes jeho nikdy neodkrytou minulost, posedlost pořádkem až po jeho smrtící schopnosti. V prvním díle se dostal do sporu s ruskou mafií a ve druhém čelil své bývalé jednotce. Dvojka byla dějově horší než první díl, nicméně furt šlo o solidní akční thriller. No a ve trojce děda Washington zavítal do malebného Altamonte na Sicílii. Když začne komunitu ohrožovat Camorra, Equalizer se stane ochráncem komunity. Po dvojce Fuqua víc kladl důraz na příběh a na vnitřní rozkol McCalla. Jednička vede, pak je trojka a nejníž bych dal dvojku. Vzhledem k tomu, že třetí díl byl ziskový, čtyřka možná visí ve vzduchu. 4*