Recenze (184)
La enfermedad del domingo (2017)
Ramóna Salazara vraj na základe predošlej tvorby porovnávali k Almodóvarovi. Nepoznám jeho predošlé filmy, avšak tento film je dôkazom toho, že sa silných ženských príbehov nebojí. Obdivuhodný je aj herecký koncert Susi Sánchez a Bárbary Lennie. Aj by som možno vedela niečo vytknúť, ale nechce sa mi, lebo tú hlavnú úlohu to splnilo. Dotklo sa ma to.
Hannah Gadsby: Nanette (2018) (pořad)
Trafila ma priamo do srdca. Jednoducho výborná stand up anti-comedy, do ktorej Hannah Gadsby vložila kus svojej duše, svojho životného príbehu a ja jej za to tlieskam a ďakujem.
Rita (2012) (seriál)
Do Rity ako seriálu, ale aj do hlavnej postavy, som sa zamilovala a stáva sa mi to málokedy, ale po dopozeraní poslednej série mi Rita vyslovene chýbala. Ide o vysokú dávku ľudskosti, ktorý tento seriál ponúka. A človek dôjde k poznaniu, že v Škandinávii sa netočia iba dobré kriminálky.
Eyewitness (2016) (seriál)
Čím ďalej, tým viac oceňujem škandinávske seriály, nielen kvôli príbehu (veď napokon aj tu by sa našli detaily, ktoré by sa dali vyčítať, napr. prekombinovaný dej), pútavej kamere, ale aj kvôli hereckým výkonom v podaní hercov a herečiek, z ktorých sála niečo úprimné a pozitívne ľudské... a návykové.
Panenka Jane (2014) (seriál)
Páči sa mi tá nadsádzka, kombinácia absurdna a príbehu, do ktorého sa zamotávate, aj keď presne viete, že si z vás celú dobu autori tohto sitcomu uťahujú. Pozitívne hodnotím aj zápletky s lesbickým pozadím a všeobecne ženy s komplikovaným viacrozmerným charakterom, ako napríklad Petra/Natalia v podaní Yael Grobglas.
Atomic Blonde: Bez lítosti (2017)
Super, sexi, cool. A skvelá hudba. Niet viac čo dodať.
Moonlight (2016)
Bože, tento film je nádherný. Pomalá kamera a plynutie deju vytvára priestor pre precítenie príbehu. Skvelé herecké obsadenie a nádherné zobrazenie intímnych momentov. Nebudem preháňať, keď poviem, že toto je najkrajší film s gejskou tematikou, aký som doteraz videla. A jednoznačne si zaslúži filmové ocenenia - aj Oscara.
Vis a vis (Antena 3 / Fox verze) (2015) (seriál)
Tento seriál ma mimoriadne potrápil. Príbeh sa dal vyrozprávať aj v rámci jednej série a frekventované scény sexuálneho a fyzického násilia boli použité na môj vkus až príliš (a zbytočne) často. Zápletka je absurdná, avšak napriek všetkým nedostatkom, je tento seriál miestami až nepríjemne návykový, herecké obsadenie výborne (za všetky herečky spomeniem aspoň Cristinu Palas ako riaditeľku väznice alebo Najwu Nimri ako arabskú väzenkyňu), španielčina krásna a aj napriek určitému diváckemu trápeniu, ktorým som si prešla, ma potešilo aj vyústenie príbehu.
I'll See You in My Dreams (2015)
Keď sa budeme pozorne pozerať, zistíme, že staroba sa nemusí až tak veľmi odlišovať od iných fáz našich životov. Môžete byť sami, môžete byť v zajatí stereotypov, môžete sa zamilovať, môžete stratiť a môžete hľadať a nachádzať silu ísť ďalej, napríklad aj v človeku, ktorý vám čistí bazén - áno, toto nie je film o slovenských alebo českých dôchodkyniach, ale vôbec to nebráni v tom, aby ste tento príbeh precítili.
Axolotl Overkill (2017)
Príbeh adolescentky, ktorá žije v prostredí, kde starostlivosť o ňu stojí viac-menej na jej v mnohých ohľadoch nevyspelej sestre. Film okrem zdanlivo beznádejnej situácie ponúka pohľad na osamelosť, povrchnosť vzťahov a boj v podobe rebélie, ktorá je východiskom z bezútešnej situácie pre mladú hrdinku. Žiaľ, aj počiatočná nádej, ktorú zdanlivo predstavuje nová kamarátka, psychicky nestabilná herecká hviezdička, sa ukáže ako márna. Napriek tomu vnímam ako leitmotív tohto film cestu za vnútorným vyslobodením, ktorá prichádza v podobe ukončenia zhubného vzťahu so staršou ženou, ktorá mladé dievča z pozície moci zneužíva. Tento krok síce nevyrieši všetko, ale je to možno práve ten dôležitý prvý krok k sebaurčeniu. Napriek ťaživej téme sa nájdu aj komické situácie a aj hudobne film poteší.