• Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (1 534)

plakát

Starosta Kingstownu - Série 2 (2023) (série)

Totální degradace, první, výborné série. Taylor toho má zjevně až nad hlavu, jinak si tenhle propadák nedovedu vysvětlit. Scenáristicky hloupé, dialogy jakby smet a k tomu za každým druhým slovem fuck, fuck, fuck? Nikdy víc!

plakát

Starosta Kingstownu - Série 1 (2021) (série)

Začátek mě neskutečně vytáčel. Až přehnané násilí, což se týče hlavně policie a také fakt, že tu snad není žádná pořádná, ženská role. Prostě až moc testosteronu, což mi normálně vůbec nevadí, ale tady jsem s tím první tři díly bojoval jak trosečník na rozbouřeném moři. Sám sebe jsem přemlouval, že to ještě nevzdám a dám tomu šanci na rozdíl od mnoha jiných seriálů, které jsem nemilosrdně poslal k ledu. A pak se stal zázrak, což absolutně nedokážu vysvětlit. Jak se objevila postava Iris, neskutečně si to celé sedlo a výsledkem toho bylo, že jsem poslední díly hltal, až se za to maličko stydím! Nakonec se z toho vyklubala po čertech povedená věc, která ke konci přepne na nejvyšší, rychlostní stupeň, zakončený velmi krvavým koncem, ke kterému to nenápadně od začátku směřovalo. Tohle vše podtrženo výborným soundtrackem a hlavně hereckým výkonem Jeremy Rennera, který si tuhle rolí chlápka stojícího na(za) hraně(nou) zákona střihl s neskutečnou chutí. Čtyři a něco.

plakát

Království Planeta opic (2024)

Teď mě nechápejte vůbec zle, Království planety opic není rozhodně špatný film, jen mně přišel hrozně předvídatelný. Asi jako něco, co už jsem viděl v předchozích třech filmech, kde to bylo vždycky o fous lepší, napínavější a hlavně s lepší atmosférou. Tady už jsem tak nějak od začátku tušil, kam to celé směřuje a jak to asi dopadne. A trefil jsem se skoro přesně. A hlavně, jak už to tady někdo píše pode mnou Noe není Ceasar, jestli to vůbec lze o digitální opici takhle říct. Chybí tomu prostě ta třešinka, která by mě donutila, abych tomu napálil aspoň ty čtyři pecky. I přes poměrně povedený, úplný konec.

plakát

Svatá (2024) (TV film)

Jedna věc je, co si můžeme myslet o "Bohdalce" jako člověku (a to nejen o ní), druhá věc je, jaká to je herečka. A tady opět potvrdila, že i v hodně požehnaném věku válí asi jako Manchester City v Premier League.  Smekám klobouk a ta čtvrtá hvězda, ta je jednoznačně jen a jen za ni.

plakát

Belfast (2021)

Za mě úplně zbytečný film. Podbízivý, vykalkulovaný s plochým příběhem. A to mám přitom  Kennetha, jako herce, nebo režiséra upřímně dost rád.

plakát

Shardlake (2024) (seriál)

Víc nedám, ani kdyby mě na skřipci tahali, to vám teda řeknu. Fakt, že opata hraje černoch v roce asi 1530, ten bych ještě zkousl, protože už jsem asi zhyperzkorektněl, ale víc mi vadily jiné věci. Hlavně taková řekl bych až načančanost, která se týkala výpravy a reálného zobrazení té doby. Samozřejmě s trochou více bolesti a utrpení tehdejšího, anglického obyvatelstva. Tohle vše mi tady prostě dost chybělo.

plakát

Šógun (2024) (seriál)

Po skončení mi přece jen zůstává na jazyku lehká pachuť nevyužité šance. Přes výtečný úvod seriál začne ve druhé polovině zabředat do pro mě nekonečného množství konverzaci a intrik a to já v takové míře zas až tolik nemusím. Takže jsem se ve finále nakonec musel dost přemlouvat za ty čtyři pecky, za které nakonec může skvělá výprava a úžasně charismatický Hirojuki Sanada v hlavní roli.

plakát

Tancuj Matyldo (2023)

Lehce nadhodnocuju a vlastně ani nevím pořádně za co. Možná za Rodena, možná za Rázlovou a možná taky za to, že mi to jen prostě a jednoduše sedlo. Asi to bude od všeho něco, každopádně, kdyby bylo víc nových, českých filmů aspoň z poloviny kvalitních, jako tenhle,  začal bych se na ně víc dívat. Tomu ale zatím moc nevěřím.

plakát

Tokyo Vice - Season 2 (2024) (série)

Povedlo se a to skoro stejně tak dobře jako v první sérii. Jakmile se dostane na scénu Tozawa, bouchnou v téhle druhé řadě saze a to vydrží až do konce, který nelze označit jinak, než perfektní. Není to určitě seriál, kde by násilí a krev tekla proudem, zato je natočen velmi vkusně, inteligentně a navíc s perfektním dabingem. Čtyři a něco.

plakát

Dobré ráno, Brno! (2023) (seriál)

V dnešní, "seriálové" době nepochybně zjevení. Nekorektní, místy hodně vtipné, ve finále až geniální. Vůbec nic jsem od toho nečekal, ale na konci jsem málem oněměl úžasem, jak perfektní to celé bylo. A že se to celé točilo v nejlepším městě na světě, tak to už je jen taková malá bonusovka navíc.