Problém tří těles

• USA 3 Body Problem (více)

Série(2) / Epizody(16)

Osudové rozhodnutí, které padlo v šedesátých letech 20. století v Číně, rezonuje v časoprostoru a ohrožuje celé lidstvo. Podaří se skupině vědců tohle nebezpečí odvrátit? (Netflix)

Recenze (235)

fabecc1222

Nevim proč, ale z nějakého důvodu jsem si myslel, že toto bude klasické Fantasy, ale z tohoto omylu jsem byl poměrně rychle vyveden. I tak u mě ale zatím vedou scény z virtuální reality, které působily velmi zajímavě a inovativně, ale bohužel jich je dost málo, a je vidět, že seriál se bude nejspíše ubírat úplně jiným směrem. Knižní předlohu neznám, ale podle reakcí se klasicky dost věcí vynechává a stejně tak překrucuje, takže pro čtenáře asi zážitek nic moc. Ta zkratkovitost a ze začátku dost zmatek je vidět i na seriálu. Na některých místech by to chtělo dost přidat, někde zase dost ubrat, protože je to čistá vata, což se prostě u osmidílné série neodpouští. ()

Anderton

Príťažlivý a v rámci invazívneho subžánru inovatívny dej, spracovanie bohužiaľ nezaujímavé a vizuálne ničím neohurujúce. Pričom možností by bolo, viď napríklad popasovanie sa s virtuálnou realitou v Ready Player One. Hrozba odsunutá na budúce generácie podľa mňa na intenzite neuberá, o to "sa stará" béčkové obsadenie hlavných postáv. Wong, Cunningham a Pryce sú prihrávači, držať palce máme mladším ročníkom. Predlohu som zatiaľ nečítal a je to iba ona, ktorá tento projekt drží nad vodou. Ak si Beniof a spol. zoberú ponaučenie z kritiky, môžeme sa dočkať výrazného zlepšenia. Pokiaľ som si pri prvej epizóde dovolil porovnávať s toľko kritizovanou Nadáciou, tak tá je, aj napriek výhradám, vyššia liga. ()

L_A_D_A_S

Jak to asi může dopadnout, když Netflix vezme takřka dokonalé čínské sci-fi a začne v něm plnit kvóty na menšiny a LGBTQ+. Hlavního hrdinu, čínského vědce s mnohaletou kariérou v oblasti nanovláken ztvárnila latinskoamerická sexbomba, k tomu tam přidáme ještě pár dalších teenage herců všech ras, nikomu není divné, že ve 20 letech jsou to všechno supervědci (v knize samozřejmě ani nejsou). Čínského detektiva Shi ztvárnil jak jinak než Angličan s homosexuálním synem. Jak říkávala babička, bídu na nás. Nic jiného si totiž nezasloužíme. Netflix má jediné štěstí, že děj knihy je tak skvělý (i když v seriálu jsou z něj pouze hlavní motivy), že i kdyby v něm hrál Langmajer a Veronika Khek Kubařová, furt to bude dobrý. ()

kenkaku

Vrchol nabubřelé idiocie ve vypatlaném woke hávu. Seriál začne na začátku plácat dohromady několik nesouvisejících (prvoplánově zajímavých) témat a když konečně ten slepenec začne propojovat, zůstává jen jedna zcela nesmyslná linka, co ani neumí obhájit logiku hlavní myšlenky. Podrobně u jednotlivých epizod. ()

Wade Wright

Ze seriálu je jednoznačně vidět, že tvůrci předlohu dobře znají a snaží se zadaptovat věcně všechny dějové body, ikdyž třeba v jiné kompozici s postavami, které zastávají více poloh. Pocit, který se pro mě fanouška předlohy však i přes tuto jakousi přesnost dostavil hned po sledování, je smutek. Vzpomínku na Zemi mám rád hlavně díky poetice. Ta seriálu i přes na seriál nadprůměrné produkční stránky prostě chybí. K tomu, aby byl příběh zadaptován tak jak si zaslouží, to by se muselo stát něco jako Jackson a Pán prstenů nebo Denis Villeneuve a Duna, protože ta kniha je opravdu takového ražení. Tomu Netflix nemůže naprosto konkurovat, jakkoli se snaží. Navíc nápad smrsknout ty knihy a zefektivnit je skrz jiné postavy je na papíře možná fajn, ale pro mě je to tím pádem úplně jiné dílo. Luo-Ti je v knize specifická postava nasazená ve specifický čas, nedává smysl, aby se objevil v téhle době. Kompozice toho seriálu je antiklimatická. To samé se teďka vytasit s příběhem, který je až ve třetí knize. To co funguje na předloze je boj s časem vyprávěný přes dekády a mnohé generace. Toho se tady do budoucna hodně zbavujeme. Je to obrovská škoda. Finální moment s Ta-Š měl být podle knihy jak konec Interstellaru. Naprostý vrchol sci-fi, emoční nálož na konci první knihy, která lemuje celou trilogii a přijde hned v moment, kdy se svět dozví o Trisolaris a sofonech. Tady ten konec je s těmi úpravami antiklimatický, obyčejný… prostě Netflix. Není to špatné, ale není to ani dobré, je to to šedé mezi a to je snad to nejhorší. (Více) ()

Zajímavosti (8)

• Trisolaris, domovská planeta mimozeské rasy, je v seriálu soustava tří sluncí vzdálená 4 světelné roky od Země. Taková soustava opravdu existuje, jde o Alfa Centauri, našeho nejbližšího hvězdného souseda. Obsahuje dvě objevené planety, ale na žádné nepanují podmínky vyobrazené v seriálu, mimo jiné protože třetí hvězda tohoto systému je velmi malá a obíhá stranou hlavních dvou hvězd. (spacemaster)
  • Tvůrci Davin Benioff a D.B. Weiss v roce 2024 uvedli, že mají představu knižní trilogii „Vzpomínka na Zemi“ adaptovat do čtyř sérií. (Dalfor)
  • Zmíněná kniha „Tiché jaro“ skutečně existuje. (chlapisko)